אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פרארי F355 של אבולוטו: טכנולוגיה עדכנית במראה שנות ה-90
ראשי » חדשות » פרארי F355 של אבולוטו: טכנולוגיה עדכנית במראה שנות ה-90
פרארי F355

פרארי F355 של אבולוטו: טכנולוגיה עדכנית במראה שנות ה-90

סדנת אבולטו לקחה את הפרארי הנחשקת של שנות ה-90 ובנתה אותה מחדש תוך שימוש ברכיבים מודרניים, כשהיא מתכוונת להציע את השדרוג לבעלי F355 שרוצים לשדרג את המקור

אופיר דואק 17/07/2024 צלם: יצרן

בשימור של מכוניות קלאסיות בנות עשרות שנים מנסים רוב האספנים לשמור על מקוריות ככל הניתן, אך במכוניות שהן על התפר וצעירות בהגדרה של “מכונית אספנות” המצב מעט שונה. יש כאלו שמעדיפים טהרנות ונאמנות למקור, ואילו ישנם מי שבגלל שהגיל הצעיר יחסית רוצים להשביח את המכונית ולהפוך אותה למודרנית יותר, תוך שמירה על התכונות המקוריות.

פרארי F355 שהייתה מהמכוניות היפות והנחשקות ביותר בשנות ה-90 בדיוק נמצאת על התפר הזה שבין אספנות לקלאסיקה לשימור. סדנת Evoluto Automobili שמתמחה בשימור ושחזור של קלאסיקות איטלקיות חברה לסדנת העיצוב של איאן קאלום, כשהיא מציגה את הפרשנות שלה כיצד צריכה להיראות פרארי F355 בעשור השלישי של שנות ה-2000. די דומה למה שעושה סדנת סינגר עם פורשה, רק הפעם בסטייל איטלקי.

העיצוב האייקוני עם החרטום המחודד, הפנסים הקדמיים הנפתחים וקווי הגוף המשלבים בין דפנות מעוגלות לזוויות ישרות של הגג והחלונות נשמרו אבל נוספו שלל אלמנטים קטנים המקנים מראה עדכני ומודרני. למשל יחידות התאורה מלפנים ומאחור, פנסי הערפל והמאותתים שכולם הם בטכנולוגיית LED עם חתימת אור מודרנית. סדנת העיצוב של קאלום עיצבה מחדש את הפגושים עם כונסי אוויר מוגדלים ואווירודינמיים יותר, הוסיפה פתחי אוורור בדוגמת זימים מאחורי הפנסי הקופצים, דיפיוזר מסיבי פחמן בפגוש האחורי ופאנל מחורחר בדוגמת חלת דבש בין הפנסים האחוריים הנושא את שם הסדנה.

F355 EVOLUTO 05F355 EVOLUTO 05Preview
F355 EVOLUTO 01F355 EVOLUTO 01Preview
פרארי F355פרארי F355Preview
F355 EVOLUTO 02F355 EVOLUTO 02Preview
F355 EVOLUTO 03F355 EVOLUTO 03Preview
F355 EVOLUTO 04F355 EVOLUTO 04Preview
F355 EVOLUTO 07F355 EVOLUTO 07Preview
F355 EVOLUTO 08F355 EVOLUTO 08Preview
F355 EVOLUTO 09F355 EVOLUTO 09Preview
F355 EVOLUTO 10F355 EVOLUTO 10Preview
F355 EVOLUTO 11F355 EVOLUTO 11Preview
F355 EVOLUTO 12F355 EVOLUTO 12Preview
F355 EVOLUTO 13F355 EVOLUTO 13Preview
F355 EVOLUTO 14F355 EVOLUTO 14Preview
F355 EVOLUTO 15F355 EVOLUTO 15Preview
F355 EVOLUTO 16F355 EVOLUTO 16Preview
F355 EVOLUTO 17F355 EVOLUTO 17Preview
F355 EVOLUTO 18F355 EVOLUTO 18Preview
F355 EVOLUTO 19F355 EVOLUTO 19Preview

גם תא הנוסעים דופן ועוצב מחדש בשלל אלקנטרה, כאשר עוצבו שעונים חדשים בלוח המחוונים ובמרכז הדש, פתחי מיזוג חדשים ובולטים המפוסלים מאלומיניום, קונסולה חדשה בין המושבים בשילוב אלומיניום וסיבי פחם עם מתגי פיקוד מודרניים לבקרת האקלים, גלגל הגה חדש עם חישורי אלומיניום וציפוי אלקנטרה ואפילו ידית הילוכים חדשה מסיבי פחמן. אבל כל השדרוגים הקוסמטיים הללו לא מספרים את הסיפור האמיתי של המכונית.


ה-F355 של אבולטו נבנתה מחדש מהבסיס לטפחות. השלדה עברה תהליך איחוי פחמני בשילוב חיזוקים נוספים מסיבי פחמן, מה שהגדיל את קשיחותה ב-23% לעומת המקור כאשר משקל המכונית ירד ל-1,250 ק”ג בלבד, כ-250 ק”ג פחות מאשר הדגם המקורי. מנוע ה-V8 האטמוספרי בנפח 3.5 נבנה מחדש עם רכיבים עדכניים כמו מערכת הצתה, הזרקה וניהול  מנוע מודרניים ויעילים מהמקור, ראש מנוע חדש עם שסתומים מוגדלים ומערכת פליטה מלאה מטיטניום שהעלו את ההספק המרבי מ-375 ל-420 כ”ס המתקבלים ב-8,500 סל”ד והבטחה לאמינות ורמת תחזוקה המקובלת בימים אלו, בין היתר הודות למערכת חשמל שתוכננה מחדש ( נקודת תורפה איטלקית ידועה בכל הקשור לאמינות).

למנוע הותאמה תיבת הילוכים ידנית מחוזקת בעלת 6 יחסי העברה, מערכת הבלימה הגיעה מברמבו עם דיסקים מחורצים, רפידות ספורטיביות, קאליפרים בעלי 6 בוכנות מלפנים ו-4 בוכנות מאחור ואופציה לבלמים קרמיים. לבסוף אי אפשר גם בלי צמיגים מודרניים ורחבים יותר, מישלין פיילוט ספורט 4S במידות 235/35 מלפנים ו-305/30 מאחור, אוחזים בהרבה יותר מכל גומי מלפני 30 שנה, היושבים על חישוקי 19 אינטש חדשים בעיצוב שהוא מחווה לחישוקי הכוכב המחומש המפורסמים של פרארי מאותה התקופה.

מה שמעניין הוא שהפרארי F355 של אבולוטו היא לא יצירה חד פעמית. בסדנה מתכוונים לייצר את חבילת השדרוגים הזו עבור 55 מכוניות F355 עם התאמה אישית לכל לקוח, מה שאומר שהמחיר לא רלוונטי עבורנו כי גם סתם F355 רגילה היא לא בהישג יד.

F355 אבולוטו אבולוטו F355 פרארי פרארי F355
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד