פרארי חדשה היא תמיד סיבה טובה למסיבה, גם אם מדובר במכונית שמהווה את כרטיס הכניסה הזול (יחסית, יחסית…) לעולמה האדום של היצרנית ממראנלו. כזו היא פרארי פורטופינו החדשה שמחליפה בהיצע את הקליפורניה T (הושקה ב-2014).
בשלב זה נמנעים בפרארי מלחשוף פרטים מלאים על המכונית, אבל עדיין פרארי סיפרה כמה דברים מעניינים.

למשל, למרות שהמראה דומה לקליפורניה וניתן בקלות לחשוב שמדובר במתיחת פנים, בפרארי מספרים כי עבור הפורטופינו תוכננה שלדה חדשה לחלוטין. הם גם טוענים להפחתת משקל משמעותית (עם חלוקה של 56-44 לטובת הציר האחורי) אך לא משתפים את נתון המשקל. האורך והגובה דומים לשל הקליפורניה, לרוחב נוספו עוד 3 ס”מ.

המנוע נלקח מהקליפורניה – V8 כפול מגדשים בנפח 3,855 סמ”ק, אך בפרארי ביצעו בו שורה ארוכה של שינויים. בין השינויים היותר בולטים ניתן למנות בוכנות חדשות, מערכת פליטה חדשה (כולל סעפת פליטה שתוכננה כדי לקצר את השהיית הטורבו), סעפת יניקה חדשה ועוד. התוצאה? פרארי טוענים לזמן תגובה כמעט זהה לשל מנוע אטמוספרי (אך לא משחררים מספרים כמו במקרה של 488) ו-591 כ”ס ב-7,500 סל”ד (560 כ”ס לקליפורניה T) ו-77.4 קג”מ (דומה לקליפורניה).
את המאוץ ל-100 קמ”ש היא מסיימת ב-3.5 שניות בלבד (עשירית שניה מהר יותר מהקליפורניה) והמהירות המרבית עומדת על יותר מ-320 קמ”ש.

לפורטופינו מערכת בולמים אקטיביים מתוחכמת חדשה, כמו גם דיפרנציאל מוגבל החלקה של פרארי מהדור השלישי (E-Diff3) ומערכת היגוי חדשה (חשמלית). לטענת פרארי, שינויים אלה ואחרים אחראים לכך שהפורטופינו נוחה ונעימה יותר בשימוש יום-יומי, אך טובה מהקליפורניה T מבחינה דינאמית בכל פרמטר.
לפרטים נוספים ניאלץ לחכות עד לחשיפה המלאה של פרארי פורטופינו בתערוכת פרנקפורט הקרובה. אנחנו נשוב לעדכן.
