במשך עשרות שנים בנתה לעצמה חטיבת M של ב.מ.וו שם דבר בקרב חובבי הרכב כמי שאחראית לכמה מדגמי הביצועים המרשימים ביותר שנוצרו. אחרי לא מעט גרסאות ספורטיביות אייקוניות על בסיס דגמי ב.מ.וו המוכרים, החליטו הבאוורים כי ראוי שלחטיבת M יהיו גם דגמים ייעודיים משלה, דבר שלא קרה מאז ה-M1 משנות ה-70 שלא ממש זכתה להצלחה.
למרות הציפיה לאיזו מכונית על נחשקת, ב.מ.וו הפתיעה ואכזבה בכך שהדגם הראשון של M הוא קרוסאובר גדול ממדים. אלא שבהתאם למיתוג ב.מ.וו XM שנוחת בימים אלו בישראל מנסה להיות “הכי הכי” בשילוב של ביצועים, הידור וגם עיצוב. העיצוב לא אוונגרדי כמו זה של ה-iX החשמלי, אבל עדין מוחצן וקשה לעיכול ולא רק בגלל השבכה הקדמית או חישוקי ה-23 אינץ’ העצומים. תביטו בגלריית התמונות ותיווכחו. בכל מקרה, ב.מ.וו XM הוא בעל נוכחות שיהיה קשה להתעלם ממנה, לטוב ולרע.
גם המידות מוסיפות לנוכחות. עם אורך של 511 ס”מ הוא קצר רק בס”מ ספורים מב.מ.וו X7 העצום איתו הוא חולק פלטפורמה. רוחב של שני מטרים ובסיס גלגלים של 310 ס”מ זהים לאלו של ה-X7, כשרק הגובה של 175 ס”מ מעט צנוע יותר לטובת הצללית הספורטיבית, מה גם שה-XM לא מציע שורת מושבים שלישית.
יחידת ההנעה ההיברידית נטענת מבוססת על מנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4.4 ליטר המספק 489 כ”ס, אליו מצטרף מנוע חשמלי בהספק של 197 כ”ס היוצרים יחד הספק משולב של 653 כ”ס במצב בוסט ו-81.6 קג”מ המועברים לארבעת הגלגלים דרך תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה. סוללה ליתיום-יון בקיבולת של 25.3 קילוואט מספקת אנרגיה למנוע החשמלי ובאמצעותה ניתן להגיע לטווח נסיעה חשמלי תיאורטי של 83 ק”מ.
ב.מ.וו XM אמנם אינה מכונית חשמלית, אבל נתון תאוצה ל-100 קמ”ש ב-4.3 שניות בהחלט נמצא קרוב לעולם המושגים בעידן החשמל והוא נתון מרשים עבור מכונית השוקלת כ-2.8 טון! המהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ”ש ג’נטלמניים. עבור מי שלא מסתפק בכך מוצעת בחו”ל גרסת Red Label משודרגת עם למעלה מ-750 כ”ס.
מפרט השלדה כולל מתלים אדפטיביים נשלטים אלקטרונית, מוטות מייצבים אקטיביים, היגוי לגלגלים האחוריים ובלמי M משודרגים, מערכת פליטה M ולקינוח גם דיפרנציאל M אחורי אקטיבי. בקיצור, כל דבר שחטיבת M יכלה להעניק לו את הטאץ’ שלה..בישראל משווק ב.מ.וו XM ברמת הגימור הגבוהה ביותר המכונה Ultimate כאשר תג המחיר עומד על 1.35 מיליון שקלים.