אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פיג’ו 205 חוגגת יום הולדת 40
ראשי » מגזין » פיג’ו 205 חוגגת יום הולדת 40
פיג'ו 205

פיג’ו 205 חוגגת יום הולדת 40

הסופר מיני המצליחה מצרפת חוגגת החודש את יום הולדתה ה-40. משבר גיל הארבעים? חוץ מהשברים בדשבורד הידוע לשמצה, נראה שהיא הזדקנה לא רע

יובל לוי 27/02/2023 צלם: יצרן

בדברי הימים של תעשיית הרכב ושל פיג’ו יוקדש ל-205, פרק מיוחד. מדובר באחד מדגמי הסופר מיני המצליחים ביותר אי פעם, וזה ששינה את תדמיתה את פיג’ו לתמיד מיצרנית של מכוניות יעילות ואפרוריות ליצרנית צעירה, בעל סקס אפיל וכזו שפונה לנהג. בימים אלו מציינת פיג’ו 40 שנה להולדתה של ה-205 וזה זמן טוב להיזכר באחת המכוניות החשובות והאהובות של שנות ה-80′.

פיג’ו 205 יוצרה במשך תקופה שנחשבת לנצח בעולם הרכב: משנת 1983 ועד שנת 1998. היא הושקה כמחליפה לפיג’ו 104, והוצעה במספר גרסאות: שלוש דלתות, חמש דלתות וגרסת קבריולט בעלת גג בד מתקפל, שעוצבה על ידי פינינפארינה האיטלקית. בנוסף הוצעו גם גרסאות מסחריות עם חלונות אחוריים וגג מוגבה, אך אלו מעולם לא הגיעו לישראל. ה-205 תוכננה להיות מכונית קטנה, נאה ושימושית, ששמה דגש על התנהגות כביש משובחת וצריכת דלק נמוכה.

הפיג’ו הקטנה זכתה להצלחה מסחרית גבוהה והפכה לאחת המכוניות הנמכרות ביותר באירופה במהלך שנות הייצור שלה. בנוסף לצרפת יוצרה פיג’ו 205 גם בספרד, צ’ילה, טאיוון ואיראן והיא יוצרה עם מגוון מנועי בנזין בנפחים של 0.95 ועד 1.9 ליטר, בגרסאות דיזל וטורבו דיזל כשאפילו הייתה גרסה אוטומטית.הפשטות המכאנית של המכונית הובילה לאמינות גבוהה למדי (אם כי הפלסטיקה בתא הנוסעים הייתה מנקודות התורפה שלה), ואפילו בצה”ל נצפו לא מעט יחידות שגמעו מאות אלפי קילומטרים תחת ידיהם ורגליהם של נהגים צבאיים צעירים שהביאו אותן לקצה גבול היכולת, ולפעמים גם מעבר לכך.

205 40th 04205 40th 04Preview
205 40th 01205 40th 01Preview
205 40th 06205 40th 06Preview
205 40th 08205 40th 08Preview
205 40th 02205 40th 02Preview
205 40th 03205 40th 03Preview
205 40th 05205 40th 05Preview
205 40th 07205 40th 07Preview
205 40th 09205 40th 09Preview
פיג'ו 205פיג'ו 205Preview
205 40th C02205 40th C02Preview
205 40th C01205 40th C01Preview

 


 

אגב קצה גבול היכולת, ה-205 הציעה גם גרסאות ספורטיבית: ה-GTI, שהציעה ביצועים טובים בזכות מנועים בנפח 1.6 ו-1.9 ליטר, שהפיקו 115 כ”ס ו-130 כ”ס בהתאמה, ה-CTI, נטולת הגג, וגרסת הראלי, שנעה באמצעות מנוע צנום בנפח 1.3 ליטר שנשם אוויר באמצעות זוג קרבורטורים כפולים והפיק 100 כוחות סוס. למרות שההספקים בגרסאות הספורטיביות אינם נחשבים לגבוהים במיוחד, בטח במונחים של היום, המשקל הקל של ה-205 היה סוד ההצלחה ועד היום, הגרסאות החמות של ה-205 נחשבות להוט האץ’ מהטובות ביותר בכל הזמנים.

פיג’ו 205 זכתה להצלחה גם בספורט המוטורי בכלל ובמרוצי הראלי בפרט. גרסת ה’גרופ B’ של ה-205, שהותקן בה מנוע מרכזי (T16), הובילה את פיג’ו לזכיה כפולה בשנים 1985 ו-1986 ונחשבת עד היום לאחת ממכוניות הראלי הקיצוניות ביותר שנבנו אי פעם. גרסת ההומולוגציה שיוצרה ב-219 יחידות נחשבת לפריט אספנים מבוקש ויקר, כשאקזמפלר אחד שמור במיוחד אפילו זכה להגיע לישראל.

והייתה גם גרסת קבריולה חיננית

בשנת 1998, לאחר 15 שנה ו-5,278,050 יחידות שירדו מפס היצור, ה-205 הוחלפה בפיג’ו 206, שזכתה גם היא להצלחה מסחרית גבוהה. כיום, 40 שנה אחרי שיוצרה לראשונה, ה-205, במיוחד בגרסאותיה הספורטיביות, זוכה לערך אספני ומחיריה מאמירים משנה לשנה. הפופולאריות של פיג’ו 205 הפכה אותה לחלק מההיסטוריה המוטורית של רבים עם שלל חוויות מעניינות, אנחנו נשמח לשמוע על החוויות שלכם עם ה-205.

פיג'ו פיג'ו 205
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד