בין שלל דגמי הקרוסאובר החשמליים הסיניים שמושקים בישראל בקצב מסחרר, תחיל שיווקה בימים אלו של פיג’ו 3008 החדשה. עד לפני מספר שנים הייתה פיג’ו 3008 מהדגמים הבולטים בקטגוריית הקרוסאוברים המשפחתיים והדור החדש ינסה להחזיר את פיג’ו למרכז הבמה בשוק צפוף שרודף אחרי חידושים. פיג’ו 3008 החדשה מתייצבת לאתגר הזה בשתי גרסאות הנעה. גרסת בנזין עם תגבור היברידי קל האמורה להתמודד מול הדגמים הקלאסים כמו קיה ספורטאז’, יונדאי טוסון ושות’. מעליה תוצע גרסה חשמלית מלאה, שהיא כבר נמצאת בטריטוריית מחיר מול דגמים חשמליים אירופאים דוגמת סקודה אניאק ופולקסווגן ID.4.
האפשרות להציע שתי תצורות הנעה אלו מתאפשרת בזכות התבססותה של ה-3008 החדשה על פלטפורמת STLA Medium, המותאמת כדי לאכלס מנועי בעירה פנימית, יחידות הנעה היברידיות נטענות והנעה חשמלית מלאה. ל-3008 ישנה גם גרסה היברידית נטענת, אך זו כרגע לא מיועדת להגיע ארצה.
בזכות הפלטפורמה החדשה צמחה ה-3008 במידותיה, עם אורך כללי של 454 ס”מ (9 ס”מ יותר) ובסיס גלגלים של 273 ס”מ (5 ס”מ יותר). העיצוב מציג את החזית העדכנית של פיז’ו בשילוב צללית ספורטיבית עם גג משופע בסגנון פאסטבק, כשאת מראה ה-SUV הרבוע השאירו בפיז’ו ל-5008 החולקת בסיס זהה אך בעלת שורת מושבים שלישית. תא הנוסעים מציג גת הגרסה העדכנית לתפיסת ה-iCocpit עם מסך רוחבי גדול וצף המשמש את לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה, כאשר בגרסאות היקרות ישנו מסך פיקוד נוסף לפונקציות שונות מעל הקונסולה המרכזית.
לגרסת הבנזין מנוע 1.2 ליטר טורבו חדש (עם תזמון באמצעות שרשרת) המספק 136 כ”ס הנעזר ביחידת תגבור היברידי במתח של 48V עם מנוע חשמלי התורם 22 כ”ס נוספים. החיבור של שני המנועים מניע את הגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים כפולת מצמדים חדשה בעלת שישה יחסי הערבה. התוצאה היא זינוק ל-100 קמ”ש ב-10.2 שניות ומהירות מרבית של 201 קמ”ש, כאשר צריכת הדלק המוצהרת עומדת על כ-18.2 ק”מ לליטר.
לגרסה החשמלית מנוע חשמלי קדמי בהספק של 210 כ”ס ומומנט מרבי של 35.2 קג”מ, המאפשרים לה להאיץ ל-100 ב-8.8 שניות ולהגיע למהירות מרבית של 170 קמ”ש. לישראל מגיעה הגרסה החשמלית של פיג’ו 3008 החדשה עם סוללת 73 קוט”ש האמורה לספק טווח נסיעה של 499 ק”מ ותמיכה בטעינה מהירה עד קצב של 160 קילוואט. בעולם מוצעת גם בגרסה עם סוללה גדולה יותר בקיבולת של 98 קוט”ש החריגה ביחס לקטגוריה. גרסה אמורה לספק טווח נסיעה של 700 ק”מ אך הגעתה ארצה צפויה להיות לא לפני אמצע שנת 2025.
מחירה של פיג’ו 3008 החדשה מתחיל ב-187 אלף שקלים לגרסת הבנזין ברמת גימור Alllure, כאשר עבור רמת גימור GT הכוללת מושב נהג חשמלי עם עיסוי, ריפודי עור, גג שמש פנורמי וחישוקי 19 אינץ’ נדרשת תוספת של 20 אלף שקלים. הגרסה החשמלית מגיעה ארצה רק ברמת גימור GT ומחירה עומד על 259 אלף שקלים.