אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית
ראשי » חדשות » פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית
פיאט 500

פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית

אחרי הכישלון של הגרסה החשמלית, פיאט מתחילה בטרום יצור של ה-500 בגרסת בנזין היברידית ומפתיעה כאשר תשדך לה גם תיבת הילוכים ידנית

אופיר דואק 13/05/2025 צלם: יצרן

הניסיון של פיאט להחליף את ה-500 הפופולארית ב-500 חדשה וחשמלית בלבד הוא אחד מהכישלונות הגדולים של תעשיית הרכב בשנים האחרונות, בטח בכל הקשור לניסיון לבצע מעבר לייצור של מכוניות חשמליות. פיאט 500e אמנם המשיכה את קו עיצוב הרטרו המקסים והציע שיפור משמעותי באיכות החיים, אך טווח נסיעה נמוך בשילוב מחיר גבוה בכמעט 50% מפיאט 500 ישנה מונעת בנזין הפך אותה לקוריוז.

פיאט 500 הקודמת הייתה המכונית החשובה ביותר בהיצע המצומצם של היצרנית באירופה, כשלמרות גילה נמכרו ממנה כ-150 אלך מכוניות בשנה. ה-500e התקשתה למכור יותר מעשרות אלפי מכוניות בודדות בשנה. בדבר גרם לפיאט להאריך את ייצור ה-500 מונעת הבנזין המתיישנת, ובה בעת לקצץ משמרות ואף להפסיק לא פעם את הייצור במפעל המפורסם במיראפיורי עקב חוסר ביקוש.

לקח לפיאט כמעט 4 שנים להודות בטעות, ובשנה שעברה הכריזה כי היא באופן חריג תייצר גרסת בנזין היברידית על בסיס פיאט 500e (כידוע בדרך כלל מכוניות בנזין עוברות הסבה להנעה חשמלית כדי לחסוך בעלויות). פיתוח המכונית נמצא בשלבים סופיים, וכעת בפיאט מפרסמים תמונות ראשונות של ה-500, הלא כל כך חדשה, בגרסת הבנזין בשלבי טרום ייצור במפעל במירפיורי.


חיצונית זהה פיאט 500 ההיברידית החדשה כמעט לחלוטין לגרסה החשמלית, כאשר ההבדל העיקרי הוא בחזית שעדין תחת מעטה הסוואה, שם תהיה שבכה קטנה שתאפשר להזרים אוויר למערכת הקירור של מנוע הביערה הפנימית. בנוסף, ישנו גם פתח תדלוק נדרש בדופן המכונית. מה שמעניין לא פחות הוא דווקא בתמונת תא הנוסעים שחשפה פיאט. הוא אמנם מוסווה ברובו, אך בחברה דאגו להשאיר באופן גלוי את מוט ההילוכים של המכונית.

כן, בעוד גם באירופה מכוניות ידניות הולכות ונעלמות מן השוק, פיאט מתכוונת לייצר את ה-500 ההיברידית החדשה גם עם תיבת הילוכים ידנית. זאת במטרה להציע אלטרנטיבה זולה (ומהנה) לקהל הבייתי באיטליה, אבל גם ברחבי אירופה שהאופציות שלו למכוניות קטנות וזולות, ובפרט ידניות, הולך ומצטמצם. כרגע לא ידועים פרטים רשמיים על יחידת ההנעה שתותקן ב-500 ההיברידית, אך היא צפויה להיות בעלת שלושה צילינדרים ומערכת תגבור היברידי קל.

לאור העובדה שה-500 פותח לפני שפיאט הפכה חלק מקבוצת סטלנטיס, לא בטוח שמנוע ה-1.2 המודרני של הקבוצה יגיע גם ל-500, כשיתכן מאד שלבסוף תעשה פיאט שימוש בגרסה משודרגת של מנוע ה-1.0 ליטר בעל התגבור ההיברידי ששימש את הדור הקודם של ה-500. כך או כך, בפיאט תולים תקוות גדולות ב-500 ההיברידית ומצפים לייצר ממנה למעלה מ-100 אלף יחידות בשנה, מה שלמעשה יציל את המפעל במיראפיורי שכיום רחוק מאד מקצב יצור שיצדיק אותו כלכלית. עכשיו רק נותר לקוות שגם באבארט יחליטו על צעד דומה של חזרה לבנזין ותיבה ידנית בקרוב.

500e פיאט פיאט 500 פיאט 500 היברידית פיאט 500 ידנית פיאט 500e
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד