אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית
ראשי » חדשות » פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית
פיאט 500

פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית

אחרי הכישלון של הגרסה החשמלית, פיאט מתחילה בטרום יצור של ה-500 בגרסת בנזין היברידית ומפתיעה כאשר תשדך לה גם תיבת הילוכים ידנית

אופיר דואק 13/05/2025 צלם: יצרן

הניסיון של פיאט להחליף את ה-500 הפופולארית ב-500 חדשה וחשמלית בלבד הוא אחד מהכישלונות הגדולים של תעשיית הרכב בשנים האחרונות, בטח בכל הקשור לניסיון לבצע מעבר לייצור של מכוניות חשמליות. פיאט 500e אמנם המשיכה את קו עיצוב הרטרו המקסים והציע שיפור משמעותי באיכות החיים, אך טווח נסיעה נמוך בשילוב מחיר גבוה בכמעט 50% מפיאט 500 ישנה מונעת בנזין הפך אותה לקוריוז.

פיאט 500 הקודמת הייתה המכונית החשובה ביותר בהיצע המצומצם של היצרנית באירופה, כשלמרות גילה נמכרו ממנה כ-150 אלך מכוניות בשנה. ה-500e התקשתה למכור יותר מעשרות אלפי מכוניות בודדות בשנה. בדבר גרם לפיאט להאריך את ייצור ה-500 מונעת הבנזין המתיישנת, ובה בעת לקצץ משמרות ואף להפסיק לא פעם את הייצור במפעל המפורסם במיראפיורי עקב חוסר ביקוש.

לקח לפיאט כמעט 4 שנים להודות בטעות, ובשנה שעברה הכריזה כי היא באופן חריג תייצר גרסת בנזין היברידית על בסיס פיאט 500e (כידוע בדרך כלל מכוניות בנזין עוברות הסבה להנעה חשמלית כדי לחסוך בעלויות). פיתוח המכונית נמצא בשלבים סופיים, וכעת בפיאט מפרסמים תמונות ראשונות של ה-500, הלא כל כך חדשה, בגרסת הבנזין בשלבי טרום ייצור במפעל במירפיורי.


חיצונית זהה פיאט 500 ההיברידית החדשה כמעט לחלוטין לגרסה החשמלית, כאשר ההבדל העיקרי הוא בחזית שעדין תחת מעטה הסוואה, שם תהיה שבכה קטנה שתאפשר להזרים אוויר למערכת הקירור של מנוע הביערה הפנימית. בנוסף, ישנו גם פתח תדלוק נדרש בדופן המכונית. מה שמעניין לא פחות הוא דווקא בתמונת תא הנוסעים שחשפה פיאט. הוא אמנם מוסווה ברובו, אך בחברה דאגו להשאיר באופן גלוי את מוט ההילוכים של המכונית.

כן, בעוד גם באירופה מכוניות ידניות הולכות ונעלמות מן השוק, פיאט מתכוונת לייצר את ה-500 ההיברידית החדשה גם עם תיבת הילוכים ידנית. זאת במטרה להציע אלטרנטיבה זולה (ומהנה) לקהל הבייתי באיטליה, אבל גם ברחבי אירופה שהאופציות שלו למכוניות קטנות וזולות, ובפרט ידניות, הולך ומצטמצם. כרגע לא ידועים פרטים רשמיים על יחידת ההנעה שתותקן ב-500 ההיברידית, אך היא צפויה להיות בעלת שלושה צילינדרים ומערכת תגבור היברידי קל.

לאור העובדה שה-500 פותח לפני שפיאט הפכה חלק מקבוצת סטלנטיס, לא בטוח שמנוע ה-1.2 המודרני של הקבוצה יגיע גם ל-500, כשיתכן מאד שלבסוף תעשה פיאט שימוש בגרסה משודרגת של מנוע ה-1.0 ליטר בעל התגבור ההיברידי ששימש את הדור הקודם של ה-500. כך או כך, בפיאט תולים תקוות גדולות ב-500 ההיברידית ומצפים לייצר ממנה למעלה מ-100 אלף יחידות בשנה, מה שלמעשה יציל את המפעל במיראפיורי שכיום רחוק מאד מקצב יצור שיצדיק אותו כלכלית. עכשיו רק נותר לקוות שגם באבארט יחליטו על צעד דומה של חזרה לבנזין ותיבה ידנית בקרוב.

500e פיאט פיאט 500 פיאט 500 היברידית פיאט 500 ידנית פיאט 500e
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד