אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית
ראשי » חדשות » פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית
פיאט 500

פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית

אחרי הכישלון של הגרסה החשמלית, פיאט מתחילה בטרום יצור של ה-500 בגרסת בנזין היברידית ומפתיעה כאשר תשדך לה גם תיבת הילוכים ידנית

אופיר דואק 13/05/2025 צלם: יצרן

הניסיון של פיאט להחליף את ה-500 הפופולארית ב-500 חדשה וחשמלית בלבד הוא אחד מהכישלונות הגדולים של תעשיית הרכב בשנים האחרונות, בטח בכל הקשור לניסיון לבצע מעבר לייצור של מכוניות חשמליות. פיאט 500e אמנם המשיכה את קו עיצוב הרטרו המקסים והציע שיפור משמעותי באיכות החיים, אך טווח נסיעה נמוך בשילוב מחיר גבוה בכמעט 50% מפיאט 500 ישנה מונעת בנזין הפך אותה לקוריוז.

פיאט 500 הקודמת הייתה המכונית החשובה ביותר בהיצע המצומצם של היצרנית באירופה, כשלמרות גילה נמכרו ממנה כ-150 אלך מכוניות בשנה. ה-500e התקשתה למכור יותר מעשרות אלפי מכוניות בודדות בשנה. בדבר גרם לפיאט להאריך את ייצור ה-500 מונעת הבנזין המתיישנת, ובה בעת לקצץ משמרות ואף להפסיק לא פעם את הייצור במפעל המפורסם במיראפיורי עקב חוסר ביקוש.

לקח לפיאט כמעט 4 שנים להודות בטעות, ובשנה שעברה הכריזה כי היא באופן חריג תייצר גרסת בנזין היברידית על בסיס פיאט 500e (כידוע בדרך כלל מכוניות בנזין עוברות הסבה להנעה חשמלית כדי לחסוך בעלויות). פיתוח המכונית נמצא בשלבים סופיים, וכעת בפיאט מפרסמים תמונות ראשונות של ה-500, הלא כל כך חדשה, בגרסת הבנזין בשלבי טרום ייצור במפעל במירפיורי.


חיצונית זהה פיאט 500 ההיברידית החדשה כמעט לחלוטין לגרסה החשמלית, כאשר ההבדל העיקרי הוא בחזית שעדין תחת מעטה הסוואה, שם תהיה שבכה קטנה שתאפשר להזרים אוויר למערכת הקירור של מנוע הביערה הפנימית. בנוסף, ישנו גם פתח תדלוק נדרש בדופן המכונית. מה שמעניין לא פחות הוא דווקא בתמונת תא הנוסעים שחשפה פיאט. הוא אמנם מוסווה ברובו, אך בחברה דאגו להשאיר באופן גלוי את מוט ההילוכים של המכונית.

כן, בעוד גם באירופה מכוניות ידניות הולכות ונעלמות מן השוק, פיאט מתכוונת לייצר את ה-500 ההיברידית החדשה גם עם תיבת הילוכים ידנית. זאת במטרה להציע אלטרנטיבה זולה (ומהנה) לקהל הבייתי באיטליה, אבל גם ברחבי אירופה שהאופציות שלו למכוניות קטנות וזולות, ובפרט ידניות, הולך ומצטמצם. כרגע לא ידועים פרטים רשמיים על יחידת ההנעה שתותקן ב-500 ההיברידית, אך היא צפויה להיות בעלת שלושה צילינדרים ומערכת תגבור היברידי קל.

לאור העובדה שה-500 פותח לפני שפיאט הפכה חלק מקבוצת סטלנטיס, לא בטוח שמנוע ה-1.2 המודרני של הקבוצה יגיע גם ל-500, כשיתכן מאד שלבסוף תעשה פיאט שימוש בגרסה משודרגת של מנוע ה-1.0 ליטר בעל התגבור ההיברידי ששימש את הדור הקודם של ה-500. כך או כך, בפיאט תולים תקוות גדולות ב-500 ההיברידית ומצפים לייצר ממנה למעלה מ-100 אלף יחידות בשנה, מה שלמעשה יציל את המפעל במיראפיורי שכיום רחוק מאד מקצב יצור שיצדיק אותו כלכלית. עכשיו רק נותר לקוות שגם באבארט יחליטו על צעד דומה של חזרה לבנזין ותיבה ידנית בקרוב.

500e פיאט פיאט 500 פיאט 500 היברידית פיאט 500 ידנית פיאט 500e
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד