אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פחות עגול, יותר גדול: סיטרואן C5 איירקרוס החדש נחשף
ראשי » חדשות » פחות עגול, יותר גדול: סיטרואן C5 איירקרוס החדש נחשף
סיטרואן C5 איירקרוס

פחות עגול, יותר גדול: סיטרואן C5 איירקרוס החדש נחשף

סיטרואן חושפת את הדור החדש של ה-C5 איירקרוס שנוטש את העיצוב העגלגל לטובת עיצוב אגרסיבי יותר, ויוצע בגרסאות הנעה היברידיות וחשמליות

אופיר דואק 29/04/2025 צלם: יצרן

סיטרואן ממשיכה בחידוש היצע הדגמים שלה וחושפת בימים אלו את הדור החדש של ה-C5 איירקרוס. הדור החדש של סיטרואן C5 איירקרוס אמור להמשיך את המתכון של הדור היוצא, כלומר לשמש כרכב פנאי משפחתי ששם דגש על נוחות נסיעה ושימושיות, אך בהתאם לקו הנוכחי של החברה מנסים בסיטרואן להעניק לו מראה בעל יותר נוכחות ואישיות לצד שילוב הטכנולוגיות העדכניות של קבוצת סטלנטיס שכבר נראו בדגמים המקבילים מבית פיג’ו ואופל.

העיצוב של סיטרואן C5 איירקרוס החדש כמעט זהה לזה של דגם הקונספט שנחשף לפני חצי שנה, כשהוא מאמץ קווים יותר אגרסיביים וחדים מאשר ה-C5 איירקרוס היוצא שהתאפיין בקווים עגלגלים ומראה תפוח. העיצוב בדור החדש כולל את החזית עם יחידות התאורה המדורגות, פסי הלד הכפולים בכל צד לתאורת היום והסמל העדכני של סיטרואן, בתי הגלגלים הרבועים והעיצוב הייחודי של הקורה האחורית עם יחידות תאורה שהן בעצם פסי לד רוחביים ונפרדים. בסיטרואן טוענים גם ליעילות אווירודינמית משופרת ב-10% לעומת הדור היוצא. לטובת המראה ה”קורסואבר” שינם כמובן חצאיות פלסטיק שחורות ומרווח גחון נאה של 20 ס”מ עם אפשרות לקבל את ה-C5 איירקרוס החדש עם חישוקים בקוטר של עד 20 אינץ’.

תא הנוסעים נאמן לפילוסופיית העיצוב הנוכחית של סיטרואן כפי שכבר פגשנו בדגמי ה-C3 וה-C3 איירקרוס, כלומר שילוב של מינימליזם ושימושיות. הפנל הרוחבי רבוע עם פתחי מיזוג רובים וצרים, מסך לוח מחוונים שקוע ומסך מרכזי אנכי גדול המרכז בתוכו את תפעול רוב מערכות הרכב כולל בקרת האקלים שזוכה לאזור נפרד וקבוע משלה. מתחת למסך ולצד הקונסולה המרכזית משולבים מתגים פיזיים לפונקציות חיוניות.  גם ב-C5 החדשה ניתן למצוא שילוב של דיפוני בד אווריריים לצד מושבי הנוחות המוכרים של סיטרואן. עם זאת, בניגוד לעבר מאחור לא תמצאו שולשה מושבים נפרדים הנעים על גבי מסילה שהיו ייחודיים בקטגוריה ובמקום זאת יצטרכו הנוסעים להסתפק באפשרות כיוון של משענת הגב עד לזווית של 33 מעלות.


כמו אופל גרנלנד ופיג’ו 3008 החדשים, גם הדור החדש של סיטרואן C5 איירקרוס מתבסס על פלטפורמת STLA מדיום.  זה אומר קודם כל שהדור החדש צמח משמעותית במידותיו. האורך הכללי עומד כעת על 465 ס”מ (תוספת של 15 ס”מ) כשבסיס הגלגלים התארך ל-278 ס”מ (תוספת של 5 ס”מ) והרוחב צמח ל-190 ס”מ. זה אומר שה-C5 איירקרוס אורך ב-11 ס”מ מפיג’ו 3008 החדש וזהה למעשה במידותיו לאופל גרנדלנד. תא המטען יצא נשכר מהגידול במידות עם נפח של 651 ליטרים.

השימוש בפלטפורמה החדשה מאפשר להציע את סיטרואן C5 איירקרוס עם מבחר של מנועים בעלי חשמול ברמות שונות. המנוע הבסיסי והעיקרי יהיה מנוע ה-1.2 ליטר החדש בעל התגבור ההיברידי המספק 145 כ”ס ומשודך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים. מעליו תוצע גרסה היברידית נטענת שלה מנוע 1.6 ליטר טורבו (150 כ”ס) עם מנוע חשמלי (125 כ”ס) היוצרים יחד הספק משולב של 195 כ”ס. סוללת 21 קוט”ש אמורה לספק טווח נסיעה חשמלי ממוצע של 96 ק”מ על פי נתוני היצרן, וגם אפשרות להפוך לספקית אנרגיה למכשירים חיצוניים.

לצד שתי גרסאות הנעה אלו יוצעו גם גרסאות חשמליות מלאות עם מנוע חשמלי קדמי והנעה קדמית. לגרסה הראשונה הספק של 210 כ”ס והיא מגיעה עם סוללת 73 קוט”ש האמורה לספק טווח נסיעה של 520 ק”מ. לגרסה השניה הספק של 230 כ”ס עם סוללה מוגדל בקיבולת של 97 קוט”ש וטווח נסיעה מוצהר של 680 ק”מ. לשתי הגרסאות טעינה מהירה בקצב של עד 160 קילוואט.
כל גרסאות ההנעה יצוידו בגרסה משודרגת של בולמי הזעזועים בשילוב הכריות ההידראוליות המוכרות של סיטראון. בתחום הבטיחות ישנם דלל מערכות בטיחות ועזר אקטיביות המסוגלות לספק יכולת נהיגה אוטונומית ברמה 2.
השיווק של סיטרואן C5 אירקרוס החדש יחל באירופה במחצית השניה של השנה, כאשר מחברת לוביסנקי יבואנית סיטרואן לישראח נמסר כי הוא צפוי להגיע ארצה במהלך הרבעון השלישי של 2025.

C5 איירקרוס C5 איירקרוס חשמלי סיטרואן סיטרואן C5 איירקרוס
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד