אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פורשה 919 בנורבורגרינג – הקפה בפחות מ-5 דקות?!
ראשי » חדשות » פורשה 919 בנורבורגרינג – הקפה בפחות מ-5 דקות?!
פורשה 919

פורשה 919 בנורבורגרינג – הקפה בפחות מ-5 דקות?!

ניסוי כלים שערכה לאחרונה פורשה 919 מעיד שהקפה תוך 5 דקות של המסלול האגדי אכן אפשרית

דין אפפל 13/06/2018

נתחיל ברשותך בבדיקת זיכרון ו/או הימור מושכל – מה לדעתך שיא ההקפה של מסלול הנורבורגרינג? ומי מחזיקה בשיא? אם הזיכרון שלך קצר סביר להניח שישר תגיד שהתשובה היא 6:47.3 דקות על-ידי פורשה GT2RS – שזה נכון (כמעט) לגבי רכב בייצור סדרתי.

אבל השאלה הייתה לגבי השיא האולטימטיבי, והתשובה הנכונה היא 6:11.13 דקות אותו קבע סטפן בלוף בפורשה 956 עוד בשנת 1983.

הסיבות לאיך שיא הקפה החזיק 35 שנים הן רבות אבל בשורה התחתונה מאז אותו מרוץ לא התחרו רכבי מרוץ ברמה של גרופ C כמו אותה פורשה 956 על הנורדשלייפה.


 

פורשה עורכת השנה מעין ״מסע פרידה״ ל-919 (עם גרסת איוו משוחררת מכל רגולציה של קטגורית מרוצים) שהתחרתה בשנים האחרונות בסבב מרוצי הסיבולת העולמי (WEC). המסע החל עם שבירת שיא ההקפה האולטימטיבי בספא שבבלגיה (7 עשיריות מהיר יותר מהשיא שקבעה פורמולה 1). ועתה נראה שהגיע תורו של הנורבורגרינג.

בחודש מאי האחרון שריינה לעצמה פורשה את כל המסלול ליום אחד לצורך “בדיקות כלליות” לטענתה. לאותן “בדיקות” שמה פורשה מאחורי ההגה את טימו ברנהארד, נהג מרוצים של החברה, אחד עם המון ניסיון סביב הרינג. בסופו של אותו היום רשם ברנהארד מספר הקפות מתחת ל-6 דקות. זמן הקפה מדויק אין – בסוף כל הקפה, במקום לחצות את קו הסיום, ברנהארד חזר לרחבת הטיפולים מבלי להשלים הקפה שלמה מדודה.

פורשה 919
פורשה 919 איבו – בלי מגבלות

 

אז איך בדיוק הגענו להקפה של 5 דקות או פחות? מישה צ׳ארודין, בלוגר ביוטיוב, שגר ועובד צמוד למסלול תיעד באותו היום את ניסוי הכלים של פורשה ובמקרה (או לא) הוא עמד מספיק קרוב לאחד המארשלים סביב ההקפה בשביל לשמוע את ההודעות בקשר. בסרטון שהעלה הוא משווה את הזמן שלקח ל-919 איוו להגיע לכל עמדת מרשל לעומת ה-911 GT2RS ואז חישב באחוזים כמה מהר יותר היא עברה את אותו קטע של המסלול.

ההבדל בין הזמנים יחד עם יכולת החישוב של צ’ארודין מצביעים על זמן תיאורתי של 5:09 דקות. ואם לוקחים בחשבון באותו היום שטמפרטורות המסלול והאוויר היו גבוהות משמעותית ממצב אידיאלי, מה שפוגע בביצועי הצמיגים ובמנוע הטורבו קטן הנפח, נראה שאותן 9 שניות יהיו ברות קיזוז. אל תזלזלו ביכולת החישוב של צ’ארודין, בסרטונים קודמים חישב את זמני ההקפה של ה-GT2RS וה-GT3RS בהבדל של פחות משניה מהזמן הרשמי.

פורשה 919
טימו ברנהארד – ישבור את השיא של בלוף באופן רשמי?

 

האם לדעתכם פורשה יחזרו השנה לקבוע זמן רשמי ואם כן מה הוא יהיה? בינתיים אתם מוזמנים להעיף מבט בסרטון עם הסבר מפורט ותיעוד חלקי של הפורשה 919 איוו.

919 נורבורגרינג פורשה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד