פורשה 911 GT2 איבו. המכונית הזו יוצרה בשנת 1996, נהגה בה רק יד אחת עד היום ועל מד המרחק שבלוח השעונים שלה מופיע המספר 7,000. כן רק 7,000 ק”מ עברה המכונית הזו בעשרים השנה האחרונות.
זו גרסת האיבו של ה-911 GT2, זה אומר שזו הגרסה הנדירה והחזקה ביותר של הגלגול מקורר האוויר האחרון של ה-911 (993).

ה-GT2 הרגילה נבנתה לצורכי הומולגציה של קטגורית GT2 במירוצי הסיבולת. היא השתמשה כבסיס ב-911 טורבו והציגה הנעה אחורית בלבד, כשההספק שופר ל-444 כ”ס. זו מכונית נחשקת בפני עצמה ורק 57 יחידות ממנה הגיעו אל הכביש.

האיבו שאתה רואה בתמונות האלו – היא גרסה קיצונית יותר של ה-GT2 שבנו החבר’ה בוויסאך, לפי התקנות של קטגורית GT1. יש כאן בתי גלגלים גדולים (שהתאימו לצמיגים הרחבים יותר לפי תקנות ה-GT1), תוספת אוירודינמיות בולטות מלפנים וגם כנף אדירה מאחור.

לאיבו היו חיים קצרים למדי – זמן קצר אחרי שהוצגה, פורשה החליטו לבנות מכונית ייעודית ל-GT1. רק 11 יחידות כאלו יוצרו וזו שבתמונות תוצע עוד מעט במכירה פומבית.

פורשה 911 GT2 איבו לא רק נראית שונה מבחוץ ומופשטת מכל אביזר נוחות מבפנים – היא גם חזקה משמעותית מסתם GT2 – עם 600 כ”ס ו-67.7 קג”מ שמפיק הבוקסר כפול המגדשים מקורר-האוויר.

חבר את זה לנתון המשקל הרישמי (1100 ק”ג) ותסכים איתי שנתוני הביצועים הרישמיים (שלא פורסמו מעולם) לא צריכים להטריד אף אחד. יש לי הרגשה שהם יהיו מספקים לחלוטין.

תצורה קלאסית, משקל נמוך, הרבה כוח, גיר ידני עם שישה הילוכים באקזמפלר אחד נדיר ושמור מאוד. מישהו עומד לשלם על המכונית הזו לא מעט כסף. הערכות מדברות על סביב המיליון וחצי דולר ואני חושב שהיא שווה כל סנט.

אני מקווה שמי שיקנה אותה, ישתמש בה, ינצל אותה ויהנה ממנה. שתצבור קצת יותר ק”מ ממה שעשתה בעשרים השנה האחרונות. מכוניות כאלו נבנו לנהיגה, לא לאחסון.
מנוע בנוי כמו החיפושית הישנה אותו דבר רק עם טורבו
המנוע הרגיל היה מנוע בוקסר 6 צילינדר עם 270 כוח סוס היו עושות 6.4 שניות למאה ומגיעות ל 280 קמש עד שנות 87 ךערך הכל היה קירור אויר.
אני מתאר לי שעם ה 1100 קילו ו 600 סוס בטח יעשה 3.2 למאה קשה לעשות מתחת ללא הנעה 4 על 4
350 ק”מ לשנה מעידים על כך שזה סיוט לנהוג בפורשה הזו והסיכוי שינהגו בה בעתיד הוא אפסי. המכונית הזו היא ספקולציה מכנית ופיננסים ולא משהו מהנה. זה חלום, חלום בלהות.