אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פורשה 911 ספידסטר קונספט: הומאז’ חגיגי
ראשי » חדשות » פורשה 911 ספידסטר קונספט: הומאז’ חגיגי
פורשה 911 ספידסטר קונספט

פורשה 911 ספידסטר קונספט: הומאז’ חגיגי

ב-8 ביוני 1948 זכתה לאישור נסיעה רשמי הפורשה 356 הראשונה, בפורשה לא שוכחים

גרגורי אמכניצקי 18/06/2018

לכבוד יום הולדת 70, החברה מציגה את פורשה 911 ספידסטר קונספט. בשביל להבין למה צריך לחזור קצת בזמן. ה-356 הייתה למעשה הפורשה הסדרתית הראשונה. היא תוכננה ע”י פרי פורשה – בנו של פרדיננד פורשה. פרי, אשר חיפש את מכונית הספורט של חלומותיו החליט לבנות אותה.

היא התאפיינה במבנה אווירודינמי קל משקל ובתעוזה פורצת גבולות בתחום התנהגות ואחיזה. המכונית הראשונה התייצבה מיד למירוץ באוסטריה, בו היא נצחה את הקטגוריה שלה. לא פלא שה-356 הפכה לאורך השנים לאייקון מוטורי

פורשה 911 ספידסטר קונספט יוצר קשר ישיר בין אותה 356 ראשונה, לבין דגמי פורשה העדכניים. הקונספט הטהור יחד עם הביצוע הנאמן היסטורית, מאפשרים לפורשה 911 ספידסטר קונספט לשקף את תמציתו של המותג באופן בהיר ומדויק.

פורשה 911 ספידסטר קונספט


 

הדגש במכונית זו הוא על חוויית נהיגה טהורה. טכנולוגיית ההנעה שמסתתרת מתחת למרכב הדו-גווני של רכב הקונספט נגזרה מזו של דגמי פורשה GT הנוכחיים.

פורשה 911 ספידסטר קונספט מקבלת מסגרת שמשה קדמית נמוכה יותר וממוקמת בזווית חדה יותר, ובהתאם גם חלונות צד קטנים יותר. מאפיינים אלו מקנים לדגם הקונספט מראה דחוס יותר וצללית נמוכה מאוד. כיסוי קרבון-פייבר מכסה את האזור שמאחורי המושבים ומסתיר מתחתיו כלוב התהפכות. שם ניתן למצוא אלמנט “דבשת כפולה” שמוכר מספידסטרים מהעבר. שני לוחות שחורים בין ה”דבשות” מאחור מוסיפים לאווירודינמיות, ודיפלקטור שקוף מאחור כולל לוגו “70 Years of Porsche” חרוט.

פורשה 911 ספידסטר קונספט

 

כפי שהמקור ההיסטורי מכתיב, פורשה 911 ספידסטר קונספט מקבל גג קל-משקל במקום גג נפתח רגיל. עקרונות הפילוסופיה קלת-המשקל הוטמעו גם בתא הנוסעים, כאשר מערכת הניווט, הרדיו ומיזוג האוויר הוסרו. מושבי הבאקט הספורטיביים עשויים סיבי-פחמן, ומקורו של גוון הקוניאק של המושבים הוא בדגמים הקלאסיים שקדמו לרכב הקונספט.

פורשה 911 ספידסטר קונספט

 

הצביעה, בגווני כסף GT ולבן המסורתיים, חוזרת לימי המרוצים המוקדמים של פורשה, בדיוק כמו פרטים נוספים רבים שעוצבו בקפדנות, כדוגמת מכסה מיכל הדלק הממוקם במרכז מכסה המנוע, מראות הצד המסוגננות שכורסמו מאלומיניום, כיתוב ספידסטר בגוון זהב מוברש שמעטר את קורה B  והעיצוב הייחודי של יחידות התאורה הראשיות. אלו מתהדרות בכיסויים שקופים ואטומים היוצרים אפקט X, עוד המואז’ עיצובי לתקופה אחרת.

פורשה 911 ספידסטר קונספט

 

פורשה 911 ספידסטר קונספט מבוססת על השלדה והרכיבים של ה-911 GT3. יש כאן תיבה ידנית עם שישה יחסי-העברה כמנוע ששת הצילינדרים השטוח מספק, לפי פורשה “יותרמ -500 כ”ס” ומגיע ל-9,000 סל”ד. את כל אלו משלימים חישוקי Fuchs 21 אינץ’ ייחודיים בעלי אום נעילה מרכזי ומערכת הפליטה ויציאות מפלט עשויות טיטניום.

פורשה 911 ספידסטר קונספט

 

להבדיל מה-356, פורשה 911 ספידסטר קונספט לא אמורה להגיע לייצור סדרתי. היא תגיע, אולי, למתי מעט אספנים עם טעם ויכולת נדירים. כאלו שיודעים להעריך את ההיסטוריה הענפה של פורשה, כאלו שיכולים להעריך, יצירת אומנות ייקרת ערך.

 

356 911 פורשה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד