אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פורשה 911 חוגגת יום הולדת עם מהדורת רטרו קיצונית… וידנית!
ראשי » חדשות » פורשה 911 חוגגת יום הולדת עם מהדורת רטרו קיצונית… וידנית!
פורשה 911

פורשה 911 חוגגת יום הולדת עם מהדורת רטרו קיצונית… וידנית!

פורשה מציינת 60 שנה ל-911 האייקונית ומציגה מהדורה מיוחדת בסגנון רטרו עם תיבת הילוכים ידנית שתיוצר בכמות מוגבלת של 1,963 יחידות

אופיר דואק 06/08/2023 צלם: פורשה

השנה היא שנה מיוחדת עבור פורשה, החוגגת כידוע 75 שנים להיווסדה והחגיגות נמצאות בעיצומן. בין שלל האירועים לציון המאורע, הוצגו דגם קונספט כמחווה ל-356 הקלאסית וקונספט המרמז על מכונית העל הבאה של החברה. כל אלו גרמו לרגע לשכוח שהשנה היא גם השנה בה מציינים 60 להולדתה של פורשה 911, המכונית המזוהה ביותר עם היצרנית שהחזיקה אותה בחיים במשך כמה עשורים, כשעל הדרך הפכה לאייקון מוטורי ותרבותי.

כדי לחגוג את יום ההולדת ה-60 של ה911 מתחילה פורשה לשווק בימים אלו גרסה חדשה במהדורה מיוחדת. הגרסה החדשה נקראת S/T כמחווה לגרסה משופרת המיועדת למרוצים שהוצגה בשנת 1969 על בסיס הקאררה  S מהדור הראשון וזכתה לצירוף האותיות ST. פורשה 911 S/T הנוכחית באה מצד אחד לעשות מחוות רטרו עיצובית לדגמי ה-911 של שנות ה-60′, ומצד שני לשלב טכנולוגיה וביצועים ברמה גובוה שיהלמו את המחווה לST- המקורית שהייתה ממוקדת מסלול.

השימוש באותיות S/T עלול ליצור בלבול שמא המהדורה החדשה היא הכלאה בין קאררה T, הדגם הטורינג ממוקד הנהג, לבין הקאררה S החזקה. בפועל מהנדסי פורשה רקחו את ה-S/T כתמהיל בין דגמי ה-GT3 ו-GT3 RS הקיצוניים. המנוע נלקח מה-GT3 RS והוא הגרסה החזקה ביותר של הבוקסר ללא מגדש טורבו עם 525 כ”ס, כאשר ב-S/T הוא משודך לתיבת הילוכים ידנית בלבד! עם יחסי העברה קצרים והנעה אחורית. מנוע אטמוספרי וגיר ידני בשנת 2023 זה לא עניין של מה בכך.


 

פורשה 911 S/T רושמת גם משקל קליל ביחס למקובל כיום של רק 1,380 ק”ג. הנתון המרשים מושג באמצעות שימוש נרחב בסיבי פחמן מרוכבים (CFRP) מהם עשויים הדלתות, הכנפיים הקדמיות, הגג ומכסה החרטום. החישוקים עשויים מגנזיום קליל, השמשות דקות יותר והמצבר הוא מסוג ליתיום-יון. עוד ברשימה, מצמד קומפקטי יותר, גלגל תנופה קל וגם ויתור על מערכת ההיגוי האחורי וספויילר אחורי עצום. כל אלו הופכים את ה-S/T לקלה ב-40 ק”ג מה-GT3, ומאפשרים לה להאיץ ל-100 קמ”ש ב-3.7 שניות בדרך למהירות מרבית של 300 קמ”ש.

מבחינה קוסמטית פורשה 911 S/T מתאפיינת בפגוש קדמי שונה, צמד כונסי אוויר על מכסה תא המטען מלפנים, כונס אוויר שונה בדוגמת חלת דבש מעל המנוע מאחור, צמד מפלטים עגולים במרכז הפגוש האחורי וחישוקי 20 אינץ’ מלפנים ו-21 אינץ’ מאחור בעיצוב בלעדי לגרסה זו. תא הנוסעים כולל מושבי באקט עם מסגרת סיבי פחמן כסטנדרט המתאפיינים בעיצוב רטרו, רצועות עור במקום ידיות פתיחה לדלתות ותפרי עור בסגנון קלאסי. מי שרוצה ללכת עד הסוף יכול לצייד את המכונית בחבילת ‘הריטג’ דיזיין’. החבילה תופסות עיצוביות כמו מדבקות צד בסגנון שנות ה-70′ עם אפשרות למספר אישי בן שתי ספרות על הדלתות, סמלי פורשה קלאסיים על גלגל ההגה, משענות הראש והחישוקים, ריפודי עור/בד בדוגמה וצבעי חום/שחור קלאסיים, ריפוד גג מחורר ועוד כמה נגיעות שמשלימות מראה סבנטיז על גוף של 911 מודרנית.

911 S_T 60 10911 S_T 60 10Preview
911 S_T 60 09911 S_T 60 09Preview
911 S_T 60 07911 S_T 60 07Preview
911 S_T 60 08911 S_T 60 08Preview
911 S_T 60 06911 S_T 60 06Preview
911 S_T 60 05911 S_T 60 05Preview
911 S_T 60 01911 S_T 60 01Preview
911 S_T 60 02911 S_T 60 02Preview
911 S_T 60 03911 S_T 60 03Preview
911 S_T 60 04911 S_T 60 04Preview
911 S_T 60 11911 S_T 60 11Preview
911 S_T 60 12911 S_T 60 12Preview
911 S_T 60 13911 S_T 60 13Preview
פורשה 911פורשה 911Preview
911 S_T 60 15911 S_T 60 15Preview

החבילה מאפשרת לבחור גם צבע תכלת קלאסי בהשראת דגמי העבר של פורשה, אבל אם הוא פחות מוצא חן בעינכם תוכלו לשלם 20 אלף דולרים נוספים על צביעה ייחודית בגוונים קלאסיים של פורשה מהעבר, אם למשל ממש אתם רוצים את ה-S/T שלכם בצבע כחול קובלאט של פורשה 944 למשל. פורשה תייצר מספר סמלי של 1,963 יחידות של ה-911 S/T עם מחיר התחלתי של 290 אלף דולר לפני תוספות, שזה אומר כ-50 אלף דולר יותר מ-911 GT3 RS. כן, רטרו זה עניין יקר אבל בהתחשב בעובדה שבעתיד הקרוב כבר לא יהיו 911 אטמוספריות ידניות חדשות זה מחיר שלא מעט אנשים יהיו מוכנים לשלם בשמחה.

 

פורשה פורשה 911 פורשה 911 S/T פורשה 911 ידנית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית

קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד