אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פורשה 911 חוגגת יום הולדת עם מהדורת רטרו קיצונית… וידנית!
ראשי » חדשות » פורשה 911 חוגגת יום הולדת עם מהדורת רטרו קיצונית… וידנית!
פורשה 911

פורשה 911 חוגגת יום הולדת עם מהדורת רטרו קיצונית… וידנית!

פורשה מציינת 60 שנה ל-911 האייקונית ומציגה מהדורה מיוחדת בסגנון רטרו עם תיבת הילוכים ידנית שתיוצר בכמות מוגבלת של 1,963 יחידות

אופיר דואק 06/08/2023 צלם: פורשה

השנה היא שנה מיוחדת עבור פורשה, החוגגת כידוע 75 שנים להיווסדה והחגיגות נמצאות בעיצומן. בין שלל האירועים לציון המאורע, הוצגו דגם קונספט כמחווה ל-356 הקלאסית וקונספט המרמז על מכונית העל הבאה של החברה. כל אלו גרמו לרגע לשכוח שהשנה היא גם השנה בה מציינים 60 להולדתה של פורשה 911, המכונית המזוהה ביותר עם היצרנית שהחזיקה אותה בחיים במשך כמה עשורים, כשעל הדרך הפכה לאייקון מוטורי ותרבותי.

כדי לחגוג את יום ההולדת ה-60 של ה911 מתחילה פורשה לשווק בימים אלו גרסה חדשה במהדורה מיוחדת. הגרסה החדשה נקראת S/T כמחווה לגרסה משופרת המיועדת למרוצים שהוצגה בשנת 1969 על בסיס הקאררה  S מהדור הראשון וזכתה לצירוף האותיות ST. פורשה 911 S/T הנוכחית באה מצד אחד לעשות מחוות רטרו עיצובית לדגמי ה-911 של שנות ה-60′, ומצד שני לשלב טכנולוגיה וביצועים ברמה גובוה שיהלמו את המחווה לST- המקורית שהייתה ממוקדת מסלול.

השימוש באותיות S/T עלול ליצור בלבול שמא המהדורה החדשה היא הכלאה בין קאררה T, הדגם הטורינג ממוקד הנהג, לבין הקאררה S החזקה. בפועל מהנדסי פורשה רקחו את ה-S/T כתמהיל בין דגמי ה-GT3 ו-GT3 RS הקיצוניים. המנוע נלקח מה-GT3 RS והוא הגרסה החזקה ביותר של הבוקסר ללא מגדש טורבו עם 525 כ”ס, כאשר ב-S/T הוא משודך לתיבת הילוכים ידנית בלבד! עם יחסי העברה קצרים והנעה אחורית. מנוע אטמוספרי וגיר ידני בשנת 2023 זה לא עניין של מה בכך.


 

פורשה 911 S/T רושמת גם משקל קליל ביחס למקובל כיום של רק 1,380 ק”ג. הנתון המרשים מושג באמצעות שימוש נרחב בסיבי פחמן מרוכבים (CFRP) מהם עשויים הדלתות, הכנפיים הקדמיות, הגג ומכסה החרטום. החישוקים עשויים מגנזיום קליל, השמשות דקות יותר והמצבר הוא מסוג ליתיום-יון. עוד ברשימה, מצמד קומפקטי יותר, גלגל תנופה קל וגם ויתור על מערכת ההיגוי האחורי וספויילר אחורי עצום. כל אלו הופכים את ה-S/T לקלה ב-40 ק”ג מה-GT3, ומאפשרים לה להאיץ ל-100 קמ”ש ב-3.7 שניות בדרך למהירות מרבית של 300 קמ”ש.

מבחינה קוסמטית פורשה 911 S/T מתאפיינת בפגוש קדמי שונה, צמד כונסי אוויר על מכסה תא המטען מלפנים, כונס אוויר שונה בדוגמת חלת דבש מעל המנוע מאחור, צמד מפלטים עגולים במרכז הפגוש האחורי וחישוקי 20 אינץ’ מלפנים ו-21 אינץ’ מאחור בעיצוב בלעדי לגרסה זו. תא הנוסעים כולל מושבי באקט עם מסגרת סיבי פחמן כסטנדרט המתאפיינים בעיצוב רטרו, רצועות עור במקום ידיות פתיחה לדלתות ותפרי עור בסגנון קלאסי. מי שרוצה ללכת עד הסוף יכול לצייד את המכונית בחבילת ‘הריטג’ דיזיין’. החבילה תופסות עיצוביות כמו מדבקות צד בסגנון שנות ה-70′ עם אפשרות למספר אישי בן שתי ספרות על הדלתות, סמלי פורשה קלאסיים על גלגל ההגה, משענות הראש והחישוקים, ריפודי עור/בד בדוגמה וצבעי חום/שחור קלאסיים, ריפוד גג מחורר ועוד כמה נגיעות שמשלימות מראה סבנטיז על גוף של 911 מודרנית.

911 S_T 60 10911 S_T 60 10Preview
911 S_T 60 09911 S_T 60 09Preview
911 S_T 60 07911 S_T 60 07Preview
911 S_T 60 08911 S_T 60 08Preview
911 S_T 60 06911 S_T 60 06Preview
911 S_T 60 05911 S_T 60 05Preview
911 S_T 60 01911 S_T 60 01Preview
911 S_T 60 02911 S_T 60 02Preview
911 S_T 60 03911 S_T 60 03Preview
911 S_T 60 04911 S_T 60 04Preview
911 S_T 60 11911 S_T 60 11Preview
911 S_T 60 12911 S_T 60 12Preview
911 S_T 60 13911 S_T 60 13Preview
פורשה 911פורשה 911Preview
911 S_T 60 15911 S_T 60 15Preview

החבילה מאפשרת לבחור גם צבע תכלת קלאסי בהשראת דגמי העבר של פורשה, אבל אם הוא פחות מוצא חן בעינכם תוכלו לשלם 20 אלף דולרים נוספים על צביעה ייחודית בגוונים קלאסיים של פורשה מהעבר, אם למשל ממש אתם רוצים את ה-S/T שלכם בצבע כחול קובלאט של פורשה 944 למשל. פורשה תייצר מספר סמלי של 1,963 יחידות של ה-911 S/T עם מחיר התחלתי של 290 אלף דולר לפני תוספות, שזה אומר כ-50 אלף דולר יותר מ-911 GT3 RS. כן, רטרו זה עניין יקר אבל בהתחשב בעובדה שבעתיד הקרוב כבר לא יהיו 911 אטמוספריות ידניות חדשות זה מחיר שלא מעט אנשים יהיו מוכנים לשלם בשמחה.

 

פורשה פורשה 911 פורשה 911 S/T פורשה 911 ידנית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד