אחרי שהציגה את ה-718 מחליפת הבוקסטר, מודיעה אתמול פורשה על תחילת השיווק של ה-718 קאימן. הקאימן מהווה מרגע הצגתה ב-2006, את כרטיס הכניסה לעולם הספורט-קופה של פורשה. הדור החדש עובר מהפכה, כמו הבוקסטר, כשעיקר הבשורה היא המעבר למנועי בוקסר בעלי ארבע בוכנות ומגדש טורבו (למגינת ליבם של חובבי השישיה האטומוספרית הישנה). הנה שלוש נקודות מפתח על פורשה 718 קאימן:
1. מחיר נמוך מהבוקסטר
זו הפעם הראשונה בה הקאימן זולה מאחותה הבוקסטר. כך שה-718 מייצרת תקדים מבחינת פורשה וכעת, כמו ב-911 הגרסאות הפתוחות הן היקרות יותר. למרות שרק אתמול יצאה הודעה רישמית לעיתונות על תחילת ייצור ה-718 קאימן, היבואן המקומי כבר ערוך לקבל הזמנות עבורה ואף פרסם מחיר רישמי. גרסת הבסיס של הקאימן תעלה 442,00 שקלים וגרסת ה-S תעלה 549,000 שקלים. תוספת עבור תיבת PDK עומדת על 26,000 שקלים ומכוניות ראשונות צפויות להגיע אל כבישי ישראל באוגוסט.
2. ביצועים
הקאימן משתמשת בדיוק באותם המנועים של הבוקסטר. זה אומר ארבע צילנדרים מוגדשי טורבו בשני נפחים – הגרסה הבסיסית מצוידת במנוע 2.0 ליטרים (300 כ”ס) וגרסת ה-S מצוידת במנוע 2.5 ליטרים ומפיקה 350 כ”ס. הביצועים טובים למדי – עם חבילת ספורט כרונו ותיבת PDK יכולות צמד ה-718 קאימן להאיץ ל-100 קמ”ש תוך 4.2/4.7 שניות בהתאמה. המהירות המירבית עומדת על 275 קמ”ש בקאימן הבסיסית ועל 285 קמ”ש בקאימן S.
3. שלדה
פורשה טוענים שהקאימן החדשה חדה יותר ובעלת יכולת גבוהה יותר מזו הקודמת. הם מספרים על שלדה קשיחה יותר, על עבודת כיול מאסיבית על שיפור יחידות המיתלה עם שינויי קפיצים ובולמים. גם הבלמים שודרגו (גם בגרסת הבסיס וגם ב-S). פורשה טוענים שזו מכונית נהיגה טהורה, שממשיכה את המסורת של ה-718 המקורית, וטורחים לציין את המנוע המרכזי ואת היכולות הגבוהים הטבעיים של השלדה הזו.