אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פורשה 357: חגיגות ה-75 החלו
ראשי » חדשות » פורשה 357: חגיגות ה-75 החלו
פורשה 357

פורשה 357: חגיגות ה-75 החלו

פורשה תציין השנה 75 שנים מאז החלה לייצר מכוניות ספורט, כשאת יריית הפתיחה לחגיגות עורך קונספט חדש שעוצב בהשראת פורשה 356 הקלאסית

אופיר דואק 29/01/2023 צלם: פורשה

יצרניות הרכב הוותיקות אוהבות ציוני דרך משמעותיים בשנים, מה שמעיד ומדגיש מסורת ארוכה, בפרט בעידן הנוכחי שבכל יום צצה לה משום מקום יצרנית רכב חדשה. השנה יתקיים ציון דרך חשוב עבור פורשה, מיצרניות מכוניות הספורט והיוקרה הנחשקות בעולם, שתחגוג השנה 75 שנים למכונית הספורט הראשונה שלה.

פורשה החלה את דרכה כחברת הנדסה ותכנון בתחילת שנות ה-30, כשהאב המייסד פרדיננד תרם את כשרונו כדי לפתח כמה מהכלים הממונעים והפיתוחים הטכנולוגיים החשובים של הרייך השלישי הארור, מתכנון החיפושית המיתולוגית בפרוייקט “מכונית העם” ועד לטנקי הטייגר ששטפו את אירופה.

על הגלגול שעברה משפחת פורשה כבר נכתבו ספרים, אבל בקיצור היסטורי נמרץ לאחר המלחמה הבן פריי פנה ליצור מכוניות ספורט שנשאו את שם המשפחה. הדגם הראשון של החברה (שגם לו יש סיפור ארוך ומעניין שניגע בו בפעם אחרת) הוא ה-356, שבהשראתו חושפת פורשה בימים אלו דגם תצוגה בשם ויז’ן 357 שעושה מחווה למקור כחלק מתחילת חגיגות ה-75 לפורשה בגלגולה כיצרנית מכוניות ספורט.


הקונספט 357 נבנה על בסיס פורשה קאיימן GT4 RS, המצוידת כידוע במנוע מרכזי ולא אחורי כמו ב-356, אבל בואו לא נהיה קטנוניים. מעצבי פורשה דאגו להכניס לא מעט אזכורים למקור הקלאסי, מהצללית, השתפלות הכנפיים הקדמיות לפנים, צורת המדבקות המדמות את יחידות התאורה ועד לכונס האוויר בחלקה האחורי של המכונית. מצד שני ישנן גם נגיעות מודרניות ותשומת לב ליעילות אווירודינמית, הבאים לידי ביטוי בעיצוב כונסי האוויר בפגוש הקדמי, היעדר ידיות פתיחה על הדלתות והשימוש במצלמות במקום מראות צד.

פורשה ויז’ן 357 צפויה להישאר כתרגיל עיצובי חד פעמי שיצטרף לאינספור קונספטים במוזיאון של פורשה. עם זאת לא מן הנמנע שלרגל שנת ה-75 פורשה עוד תנפיק לנו מהדורות מיוחדות עם נגיעות עיצוב רטרו על בסיס הדגמים הקיימים, למשל כמו חבילת ‘ספורט קלאסיק’ הייחודית והיקרה המוצעת ב-911.

פורשה פורשה 356 פורשה 357 קונספט
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד