“עיצוב צריך להיות פונקציונאלי, ופונקציונאליות צריכה להיות מתורגמת לאסתטיות מבלי להסתמך על גימיקים שצריכים הסבר”. פרדיננד פורשה
זהו אחד הציטוטים היותר מפורסמים של פרדיננד פורשה ותכננו לעמת אותו מול הפנמרה החדשה. כי אנחנו לא בטוחים שהעיצוב שלה עונה להגדרה של פורשה. אבל אז בדקנו עוד משהו.

לקסוס LFA, למבורגיני גייארדו LP570-4 סופרלג’רה, למבורגיני מורצי’אלגו LP670-4 SV, מרצדס SLS AMG ו-SLR מקלארן, פרארי F430 סקודריה, אודי R8 V10 (דור קודם) ועוד רבות אחרות. זו רשימה חלקית כי מדובר ברשימה ענקית – יש המון מכוניות ספורט ומכוניות-העל שהקיפו את הנורבורגרינג לאט יותר ממה שעושה זאת פורשה פאנאמרה חדשה.
כמעט 2 טון של פאר ויוקרה הצליחו להקיף את המסלול האגדי יותר מהר מכל כך הרבה מכוניות ספורט ייעודיות, כולן קלות או חזקות ממנה (חלקן גם וגם). לעזאזל, חוץ מגרסאות קצה ל-911 ומכוניות-העל של היצרנית (קאררה GT ו-918) זו הפורשה הסדרתית הכי מהירה סביב הנורבורגרינג. וכשאנחנו אומרים “גרסאות קצה” אנחנו מתכוונים ל-911 טורבו (דור קודם) והלאה, כי זו האחרונה קבעה זמן זהה לשל הפאנאמרה.
7:38 דק’ למכונית פאר עם ארבע דלתות – את הזמן הזה קבעה פאנאמרה טורבו סדרתית למהדרין הנועלת את צמיגי הכביש איתם היא מגיעה מהמפעל (1.45 מיליון שקלים בישראל ד”א). פורשה נשבעה בחיי ה-911 שלמעט התאמת כלוב התהפכות לא נעשו שום שינויים למכונית. אנחנו מאמינים לה.
בפורשה בחרו שלא להיכנס לעומק הצד הטכני בידיעה לעיתונות, אבל נראה שהם השתמשו בכל הידע והטכנולוגיה שעומדים לרשותם כדי לגרום למכונית הענקית הזו (505 ס”מ לאורך, 1995 ק”ג) לפנות. הפאנאמרה טורבו מצוידת במערכת בולמים אקטיביים (PASM), מערכת ה”ניהול הדינאמי של פורשה” (PDCC), מערכת היגוי וקטורי ואפילו היגוי אחורי אקטיבי שנלקח ישירות מה-918 וה-911 טורבו החדשה.

על ההנעה אחראי מנוע V8 כפול מגדשים חדש בנפח 4.0 ל’. ההספק עומד על 550 כ”ס, המומנט על 78.5 קג”מ, ואלה עוברים אל ארבעת הגלגלים דרך תיבה דו-מצמדית חדשה עם שמונה(!) יחסי העברה המביאים ל-3.6 שניות בתאוצה ל-100 קמ”ש. אגב, פורשה מספרת כי המגדשים מוקמו בין הצילינדרים, בתוך חלל ה-V (סידור דומה לזה שאפשר למצוא במנוע ה-V החדש ב-AMG GT). לטענת פורשה, הסידור הזה מאפשר להתקין את המנוע נמוך יותר וכך לשפר את מרכז הכובד, וגם מבטיח שיפור לזמן התגובה ללחיצה על הדוושה וקיצור השהיית הטורבו.
“השינוי הוא קל, הקושי האמיתי נמצא בשיפור”. פרדיננד פורשה