אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הכי יומרנית שיש: מכונית הספורט החדשה של שיאומי רוצה להביס את פורשה
ראשי » חדשות » הכי יומרנית שיש: מכונית הספורט החדשה של שיאומי רוצה להביס את פורשה
SC 01

הכי יומרנית שיש: מכונית הספורט החדשה של שיאומי רוצה להביס את פורשה

מיזם SSC של שיאומי מציג את התוצר המוגמר שלו: מכונית ספורט חשמלית עם 425 כ"ס, מבנה של מכונית מסלול ומחיר שגבוה רק במעט מזה של מאזדה מיאטה

אופיר דואק 27/09/2023 צלם: יצרן

ההתרחבות של תעשיית הרכב הסינית בעידן החשמלי הגיע כמעט לכל סגמנט למעט אחד שאותו עם עדין, למרבה המזל, טרם הצליחו לכבוש. זה של מכוניות הספורט. אבל זה לא שהם לא מנסים. MG סייברסטר כבר הגיעה לייצור סדרתי ואפילו תנחת בישראל עוד השנה, וישנם עוד כמה וכמה ניסיונות כמו זה של שיאומי שלפניכם.

שיאומי מעורבת בכמה וכמה מיזמי רכב בסין כשאחד מהם, אם לא המעניין ביותר הוא זה הנקרא Small Sport Car או בקיצור SCC (כן, מקוריות בשמות היא לא הצד החזק של הסינים. המטרה של המיזם הייתה לייצר מכונית ספורט חשמלית קטנה שתציע יכולת אמיתית מתחת לעיצוב. SSC החלה כסטארטאפ עיצובי  בשנת 2018, שמשך את תשומת ליבה של שיאומי שהשקיעה בשמחה עשרות מיליוני יואן במיזם עד שבשנה שעברה נחשף אבטיפוס של המכונית, עם עיצוב נאה שנראה כמו שמעתיק ללא בושה אלמנטים מלנצ’יה סטראטוס האייקונית עם הכלאה של לוטוס אבורה וטסלה רודסטר.

את התוצר המוגמר חושפת SCC בימים אלו בסין, ומה שנראה יומרני לפני שנה נראה אפילו יותר כיום, כשבהצהרת כוונות מגלומנית הם מציבים את המכונית, הנושאת את השם SC-01, לצידה של פורשה 911. לא פחות. היומרה הסינית לא נגמרת בכך שהם משווים את ה-SC 01 לאחת ממכוניות הספורט המוצלחות ביותר הנמכרות כיום, הם גם מצהירים על תג מחיר התחלתי של כ-41 אלף דולר בלבד! קצת יותר ממחירה של מאזדה מיאטה בעלת גג קשיח ו-30 אלף דולר פחות ממחיר הבסיס של פורשה בוקסטר.


העיצוב של הדגם הסדרתי די קרוב לזה של אב הטיפוס, והמידות מינאטוריות עם אורך של 410 ס”מ, רוחב של 183 ס”מ וגובה של 116 ס”מ בלבד. אבל מה שמעניין במיוחד הוא מה שמסתתר מתחתיו. SC 01 בנויה משלדת מסבך צינורות מפלדה, כאשר הסוללה  ותקנת במרכז הרכב בנין הנהג והנוסע כדי לאפשר תנוחת נהיגה קרובה יותר לכביש. מפרט המתלים כולל יחידות קויילאובר עם מוטות דחיף מותקנות באופן מאוזן לרוחב השלדה. תצורה שאופיינית למכוניות מסלול.

מערכת הבלימה מורכבת מדיסקים מחורצים בקוטר 380 מ”מ מלפנים ו-350 מ”מ מאחור עם קאליפרים בעלי 6 ו-4 בוכנות בהתאמה. די Over Kill על מכונית ששוקל 1,370 ק”ג בלבד. מה שמאפשר לסינים להמשיך ביומרנות ולטעון לביצועי בלימה טובים יותר מאשר פורשה 911 GT3 אשרי המאמין. אגב, המשקל הקל מתאפשר הודות לתא נוסעים מינמליסטי להפליא, עם מושבים דקיקים, בלי דיפונים מיותרים וללא מסכי ענק מצועצעים. לפחות מההיבט הזה מגיע ל-SCC מילה טובה.

ומה עם ביצועים? ל-SC 01 שני מנועים חשמליים בהספק של 218 כ”ס כל אחד, היוצרים הנעה כפולה עם הספק משולב של 425 כ”ס ומאיצים את המכונית ל-100 קמ”ש ב-3.5 שיות. לסוללה קיבולת ממוצעת של 60 קוט”ש המאפשרים טווח מוצהר של 520 ק”מ לפי התקן הסיני, כ-400 ק”מ במדדים אירופאים והרבה הרבה פחות אם תסחטו את המצערת.
אז האם ל-SCC יש כיסוי להצהרות הגרנדיוזיות? זה לא באמת משנה, שכן SCC לא צפויה להגיע למערב נכון לעתה. אבל דבר אחד בטוח, פורשה 718 בוקסטר החשמלית שתופיע ב-2025 תהיה הרבה יותר יקרה ולא בהכרח תציע מפרט שכזה.

SC 01 SSC SSC SC 01 מכונית ספורט מכונית ספורט חשמלית פורשה בוקסטר שיואמי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד