כשהציגה פורשה את הקאיין לראשונה לפני שני עשורים אמנם היה ניתן לעקם את הפרצוף לגבי היותו SUV עם סמל פורשה או לגבי העיצוב, אבל לא היה ניתן לחלוק על כך שהוא הצי רמת ביצועים שטרם נראתה קודם לכם ברכב פנאי. הזמנים חלפו, הקאיין גדל, השתכלל, ולאחרונה זכה למתיחת פנים משמעותית שתעזור לו לצלוח את השנתיים הקרובות עד להצגת דור חדש לחלוטין.
למרות שהוא עדיין נחשב לאמת מידה ספורטיבית בז’אנר, פורשה קאיין כבר צריך להתמודד מול לא מעט מתחרים כוחניים ובשנים האחרונות גם מול רכבי פנאי חשמליים שמציגים הספקים דמיוניים רק כי הטכנולוגיה החשמלית מאפשרת זאת. במהלך מתיחת הפנים שעבר זכו מנועי הקאיין לעדכון וחיזוק, אבל גרסת הביצועים האמיתית נחשפת כעת, ועם 739 כ”ס מדובר בקאיין החזק ביותר אי פעם.
הדרך להשגת ההספק המרשים הזה עוברת דרך מערכת הנעה היברידית במשלבת מנוע V8 כפול מגדשים ומנוע חשמלי, מה שמעניק לקאיין הזה את הכינוי טורבו e-Hybrid. מנוע ה-V8 בנפח 4.0 ליטרים מניב 599 כ”ס ב-6,000 סל”ד ומומנט של 81.5 קג”מ, אליו מצטרף מנוע חשמלי המספק 176 כ”ס. ההספק המרבי עומד כאמור על 739 כ”ס עם 96.9 קג”מ. לשם השוואה מדובר ב-90 כ”ס יותר מאשר ה-911 החזקה ביותר המוצעת כיום.
זה מספיק כדי להאיץ את הקאיין שמשקלו כ-2.6 טון ל-100 קמ”ש ב-3.7 שניות ול-200 קמ”ש ב-12.2 שניות, בדרך למהירות מרבית של 295 קמ”ש. כדי להרגיע את המצפון הירוק מסוגלת סוללת הליתיום-יון בקיבולת של 25.9 קוט”ש לספק טווח חשמלי מוצהר של 82 ק”מ, בהנחה ותצליחו להתאפק ולא לסחוט מיחידת ההנעה של הקאיין הזה את מה שהיא יכולה להעניק.
כדגם הבכיר במשפחה, פורשה קאיין טורבו e-Hybrid מצויד במכלולים הטובים ביותר שיש לפורשה על המדף. זה כולל מערכת מתלי אוויר אדפטיביים מהדור החדש עם שני שסתומים לכל בולם ומערכת חלוקת כוח וקטורית כסטנדרט, עם אופציה למוטות מייצבים אקטיביים והיגוי אחורי אקטיבי בתוספת תשלום. פורשה קאיין טורבו e-Hybrid יוצע בתצורת מרכב רגילה ו”קופה” עם גג נמוך ומשתפל. את גרסת הקופה ניתן יהיה לקבל גם עם חבילת GT שבה המרכב מונמך בס”מ נוסף, הגלגלים הקדמיים זוכים לזווית שפיעה שלילית (קאמבר), בלמים קרמיים והיגוי אחורי כסטנדרט (אופציה ללא החבילה) וחישוקי 22 אינטש קלים.
בנוסף כוללת החבילה מערכת פליטה מטיטניום ושימוש בסיבי פחמן עבור הגג, הדיפיוזר והספויילר האחורי. חבילה זו גם מאפשרת לקצר את הזינוק ל-100 בעשירית שניה ולהעלות את המהירות המרבית ל-305 קמ”ש
מחירו של פורשה קאיין טורבו e-Hybrid באירופה מתחיל ב-176 אלף אירו, כ-70 אלף אירו יותר מאשר מחירו של קאיין S או קאיין הייבריד בסיסי. חבילת ה-GT דורשת תוספת של עוד כ-30 אלף אירו. כסף קטן עבור מי שרוצה את הקאיין הכי הכי.