אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פורנוגרפיה: לפרק פרארי 488
ראשי » מגזין » פורנוגרפיה: לפרק פרארי 488

פורנוגרפיה: לפרק פרארי 488

מכונית הספורט האולטימטיבית של פרארי עוברת לטורבו - איך עושים את זה? ומה עוד מסתתר מתחת לעיצוב המלהיב של ה-488

אריאל אלסיבוני 13/01/2016

לפני שנדבר על פרארי 488, בנימה אישית אני חייב להגיד לך דבר אחד. אני מעדיף מנועים אטמוספרים. מנועי טורבו, מתקדמים ככל שיהיו, מתוכחמים ככל שהעידן הזה מייצר אותם, תמיד ירגישו חסרים לעומת מנוע אטמוספרי טוב. משהו בצליל. משהו בתאוות הסל”ד. משהו בתגובת הדוושה. לפני כמה שנים ערכתי מבחן דרכים בין שני דורות AMG – אטמוספרי וטורבו. אהבתי את מנוע הטורבו מאוד, אך ברגע שנכנסתי לאטמוספרית לא רציתי יותר כלום. לא עניין אותי שיש כאן 100 כ”ס פחות מלמנוע הטורבו, או כך וכך פחות מומנט, הדרך שבה המנוע ההוא הגיב, טיפס לסל”ד גבוה ושר שם, כבשו אותי.

וגם פרארי הלכו בנתיב הזה, מחליפת ה-458, מוגדשת.

 


ואחרי שהורדתי את הדברים הללו מלוח ליבי, אני יכול לגשת איתך ביחד למלאכת פירוק ה-488 הזו וכן טורבו או לא טורבו – זו אמורה להיות אחת ממכונות הנהיגה המשובחת של ימינו כמו שהיתה כל פרארי מסוגה לפניה.

 

תגובה מהירה

לא רק אני כנראה טרוד בענייני תגובת דוושה, כי פרארי מספרים שזה מה שהיה לנגד עיניהם כשהם בנו את המנוע הזה. ובוא נוריד את זה כבר עכשיו מהפרק – זה מנוע מרשים מאוד על הנייר. ה-V8 כפול הטורבו הזה מפיק 670 כ”ס ב-8,000 סל”ד ולא פחות מ-77.3 קג”מ. התאוצה ל-100 אורכת 3 שניות ולהגיע ל-200 לוקח 8.3 שניות. מכונית מהירה.

 

אבל הנתון המעניין ביותר שפרארי מספקים בנוגע למנוע הזה הוא זמן התגובה לדוושת הגז. פרארי טוענים שבבדיקה שלהם (הילוך שלישי ב-2,000 סל”ד) זמן תגובת הדוושה המדוד ב-488 הוא 0.8 שניות. והיות והנתון הזה לא ממש אומר כלום כשהוא עומד בפני עצמו, הם מצמידים לו עוד שניים. תגובת הדוושה של ה-458 באותה בדיקה עומד על 0.7 שניות. של המקלארן 650S על 1.3 שניות לטענתם. אם הדברים הללו נכונים הרי שתגובת הדוושה של הטורבו החדשה כמעט זהה לתגובת הדוושה של האטמוספרית המוערכת ועדיפה לאין ערוך על זו של הבריטית המוגדשת. מעניין.

בכדי להשיג את המספרים האלה עשתה פרארי כל מה שהיא יודעת. דגש הושם על הפחתת חיכוך ומשקל של כל חלק במנוע. בין השאר כל חלק מסעפת היניקה קיבל את תשומת הלב שלו בכדי לייצר זרימה אידיאלית שתשפר את תגובות המנוע. שני מגדשי הטורבו מתוצאת IHI משתמשי במיסבים כדוריים על הצירים שלהם, בשביל להפחית את החיכוך והלהבים עשויים תרכובת טיטניום ואלומיניום. כל אלו במטרה להגיע למה שפרארי מגדירים כ-“אפס השהיית טורבו”.

פרארי 488
המגדשים של חברת IHI, מיסבים כדוריים ולהבים מתרכובת טיטניום ואלומיניום.

 

אווירודינמיקה מיועדת למי שלא יודע לבנות מנועים?

המשפט האלמותי הזה של אנזו פרארי נשכח במארנאלו כבר לפני עשורים. וה-488 משתמשת, כמובן, בהרבה מאוד עזרים אווירודינמים. פרארי 488 מציגה 50 אחוז גידול בכוח ההצמדה בשוואה ל-458 ובד-בבד רושמת מקדם גרר נמוך יותר.

פרארי 488
אוויר מנותב מהפתח הזה אל יציאה בפגוש בכדי להגביר הצמדה.

כל חלק בפרארי הזו משתמש באוויר. מלפנים מחולק האוויר בין כניסות האדירות לראדיאטור וחלקו מופנה לטובת הצמדה לחלקו התחתון של הגוף. הכיסוי התחתון של פרארי 488 מגיע מהגרסאות המסלול של ה-458 ויוצר למעשה “אפקט-קרקעי” שיונק את ה-488 אל האספלט. סה”כ מייצרת ה-GTB כ-325 ק”ג של הצמדה ב-250 קמ”ש.

הדיפיוזר האחורי מצויד במדפים נשלטי מחשב שמשנים את מקומם לפי מצב הרכב. בבלימה ופניה הם נסגרים ומגבירים את כוח ההצמדה, בתאוצה בקו ישר הם נפתחים ומפחיתים את הגרר. עוד חידוש אווירודינמי שנח מאחור, אוויר נכנס מפתח בבסיס השמשה האחורית ומופנה ליציאה מהפגוש. בדרך הזו מושגת עוד הצמדה מבלי להגדיל את הספוילר האחורי ולפגוע בגרר.

 

מחשב-על

האמת שעד כאן זה די פשוט, בערך. אבל כשמתחילים לעזוב את המכאניקה ונכנסים לאלקטרוניקה של ה-488 מתחילים להבין כמה מחשבה יש מאחורי האוטו הזה. בתחילת שנות ה-2000, לוקה מונטזמלו אמר שפרארי תוביל את עולם האלקטרוניקה המוטורי וזה בהחלט נראה כך.

פרארי 488
התא מזכיר את ה-458 אבל היכולות לא.

עיקר החידוש כאן הוא שילוב מערכות אלקטרוניות ומכאניות במטרה לעזור ללקוח העתידי לשלוח את כל המומנט הזה אל הגלגלים האחוריים. זה אומר פרארי 488 יודעת לא רק לשלוט על המנוע, הבלמים ההילוכים והדיפרנציאל האחורי, היא גם שולטת על העזרים האווירודינמיים ועל המיתלים המתכווננים בשביל לעזור לך למצוא אחיזה. הדור השני של ה-SSC יודע לפי המצב של ה’מנטינו’ לשמור אותך על הקו או לתת לך לשחק אותה דריפטר ובכל סיטואציה כזו הוא משנה את מצבי המתלים בכדי להביא אותך למטרה הרצויה עשרות פעמים בשניה. היעילות של המערכת הזו שופרה ב-12 אחוזים לעומת ה-458 שבא היה מותקן הדור הראשון של ה-SSC והיא יודעת כאמור לשלוט על המתלים בכדי לשפר אחיזה בכל רגע נתון. משהו שה-458 לא ידעה לעשות.

שורה תחתונה

פרארי 488 חולקת 15 אחוזים עם ה-458 – גג, קצת חלקי שילדה וקצת מהתא נוסעים. הקפיצים הגיעו מה-458 ספצ’יאלה וחלקים אווירודינמיים שונים ממכוניות מסלול שהתבססו על הדגם הקודם. אבל זו חיה אחרה לגמרי. חזקה יותר ומהירה יותר.  בסיס הגלגלים זהה, אבל ה-488 קצת יותר רחבה, ארוכה ונמוכה מקודמתה. היא גם קלה יותר בכמה ק”ג. ואם כבר משווים מספרים אז הצמיגים בדור החדש קפצו במידה אחת בשביל לטפל בעוד 100 כ”ס ויותר מ-20 קג”מ – למרות ירידה של כמעט 600 סמ”ק בנפח… לא פלא שהאלקטרוניקה חוותה כאן קפיצת מדרגה.

פרארי 488
כל היתרונות של טורבו בלי החסרות?

האוטו הזה הוא כל מה שפרארי יכולה להיות ולהראיה האוטו הזה מהיר יותר בכ-2 שנתיות מה-458 מסביב לפיוראנו. מי שחשב שפרארי פשוט הדביקו טורבו על ה-V8 הישן טעה. זהו מנוע חדש לגמרי, ואוטו חדש כמעט לגמרי. תשומת הלב שפרארי טוענים שנתנו למהירות התגובה והנתונים שהם מספקים גורמים לנו לרצות לנהוג באוטו הזה יותר. לראות אם באמת יש סוף סוף מנוע טורבו, שונה, אטמוספרי באופיו. כל היתרונות של הטורבו – בלי החסרונות. אם יש חברה שיכולה לעמוד באתגר כזה זו פרארי. אנחנו מתחייבים לבדוק את העניין בקרוב.

פרארי 488GTBפרארי 488GTBPreview
פרארי 488GTBפרארי 488GTB
כל היתרונות של טורבו, בלי החסרונות?
Preview
פרארי 488GTBפרארי 488GTBPreview
פרארי 488GTBפרארי 488GTBPreview
פרארי 488GTBפרארי 488GTBPreview
פרארי 488GTBפרארי 488GTBPreview
פרארי 488GTBפרארי 488GTB
פחות נפח והרבה יותר כוח מה-V8 שהיהב-458.
Preview
פרארי 488GTBפרארי 488GTB
המגדשים של חברת IHI, מיסבים כדוריים ולהבים מתרכובת טיטניום ואלומיניום.
Preview
פרארי 488GTBפרארי 488GTB
אוויר מנותב מהפתח הזה אל יציאה בפגוש בכדי להגביר הצמדה.
Preview
פרארי 488GTBפרארי 488GTB
פתחים בדיפיוזר האחורי נפתחים ונסגרים לפי צורך.
Preview
פרארי 488GTBפרארי 488GTB
כל היתרונות של טורבו בלי החסרות?
Preview
פרארי 488GTBפרארי 488GTBPreview

« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד