עד סוף השנה, אנחנו עומדים לראות מחזה על גבול הסוריאלסטי. גריד מלא במכוניות פורמולה, על אספלט ישראלי. העניין הוא, ואת זה אף אחד לא היה יכול לחלום, גם מכוניות הפורמולה של גריפ, ישראליות לחלוטין.
על גריפ כבר כתבנו לא פעם בעבר, וגם ההצלחה שלהם באירופה היא לא סוד. ה-G1 אולי נולדה בפתח-תקווה, אבל היא מביאה רוח חדשה למסלולים בעולם. הסיפור הוא פשוט למדי, ביצועים קרובים לפורמולה 3, עם עלות קנייה ותחזוקה מצחיקה בהשוואה.
ועכשיו נוכח הגידול במסלולים המקומיים, ה-G1 משלימה את המעגל ומגיעה גם לאספלט ישראלי. היא מוצעת כאן למכירה ב-349,000 שקלים (כולל מע”מ) ברישוי אפור. כן, רכב מסלול ייעודי, אמיתי, כאן על אספלט ישראלי. רק בשביל לסבר את האוזן, מכונית פורמולה 3 חדשה באירופה תעלה פי שלוש ויותר. ואם מדברים על כסף – מכונית כזו שמתחרה על המסלול, זו הוצאה שיווקית מוכרת למס לפי מיטב ידיעתנו.

אבל מחיר הרכישה הוא לא העניין היחידי כאן. ה-G1 עם מנוע V4 של אפריליה נהנית ממרווח טיפולים של 15,000 ק”מ למנוע. כל אלו ועוד, מובילים לעלות תחזוקה שהיא פרומיל מפורמולה 3 לדוגמה. בייחוד כשזוכרים שזה הדבר הכי מהיר על המסלול עד לשם.

וזה הזמן אולי לדבר קצת על מה יש בתוך גריפ G1 כזו. מנוע האפריליה המוזכר (RSV4) שוכן בתוך שלדת צינורות כרום-מולי, ומעביר 200 כ”ס אל הגלגלים האחוריים. הוא עושה זאת דרך תיבה (סיקוונסיאלית) בעלת שישה יחסי-העברה ללא צורך לשימוש במצמד. משם הכוח עובר אל גל הינע בדרך לדיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה. המשקל הכולל, 390 ק”ג, רומז על פוטנציאל המהירות שיש במכונה הזו.

המעטפת האווירודינמית כוללת אלמנטים כפולים בכנף הקדמית והאחורית (לרבות ספליטר ודיפיוזר). היא עשויה פיברגלס, מה שהופך את עלות התיקון שלה למגוחך. זה מדגיש עוד יותר את החשיבה שמאחורי ה-G1, מקסימום ביצועים במינימום עלויות. כאמור הנוסחה הזו מוכיחה את עצמה מוצלחת, גם מבחינת זמני הקפה וגם מבחינת עלויות נמוכות לעונה.
כמובן שהרמה הטכנולוגית גבוהה מאוד וכללת בין השאר טלמטריה מלאה – הכרחי למי שבאת רוצה להיות תחרותי. גריפ גם תציע אפשרויות אחסון במסלול, תמיכה טכנית, הדרכות וכו’. מי שמעוניין בפרטים נופים יכול לפנות אל החברה ב- [email protected].