זוכרים שהתרעמנו כשפורד הודיעה שהיא הולכת לייצר את ה-GT עם מנוע V6 כפול מגדשי-טורבו?
איפה ה-V8 צעקנו, ועוד להוסיף חטא על פשע ולציין את שמו של המנוע בקול גדול. ‘אקו-בוסט’? במכונית-על?!
אז אפשר להמשיך ולצקצק אבל העובדה שה-GT היא נצר לשושלת מכוניות מאוד מפוארת וגם העובדה שהיא עומדת לייצר למעלה מ-600 כ”ס, הספיקה ל-7000 איש להציג מועמדות לרכישתה.
פורד הולכת לסנן בצורה מאסיבית את רשימת ההזמנות הזו כי הם עומדים לייצר רק 250 יחידות בשנה – במשך השנתיים הקרובות. זה אומר 500 מכוניות על 7000 איש שכבר הביעו נכונות לשלם את המחיר. והוא לא נמוך – 450,000 דולר, יותר מלמבורגיני אוונטדור או פרארי F12, לדוגמה.
כל אותם אנשים שהגישו מועמדות, ומילאו טפסים רבים בדף האינטרנט שפתחה החברה לכבוד ה-GT, יעברו סינון קפדני. פורד רוצים שאנשים ינהגו וישתמשו ב-GT במשך שנים רבות ולטענתם לא ימכרו את המכונית לספקולנטים שינסו לקנות אותה רק בשביל להרוויח כמה דולרים.
הזמנות מראש ופנקסי צ’קים שנשלפים עוד לפני תחילת ייצור של מכונית אקזוטית, הן לא בשורה חדשה. לראש קופץ ישר הסיפור של היגואר XJ 220 שנמכרה לאנשים במחיר אסטרונומי על הנייר. היא היתה אמורה להיות חמושה במנוע ה-V12 עתיר התארים של יגואר. אנשים פשוט רצו אותה עוד לפני שהיא סובבה גלגל אחד.
אבל עד שהגיעה ה-XJ220 לייצור, המון הזמנות בוטלו והמחירים צנחו. אנשים ששמו מקדמות שמנות ניסו למכור אותן בהפסד לכל מי שרק יסכים לקנות. למה? כי במקום אותו V12 מופלא שהובטח, החליטה יגואר לצייד את מכונית-העל שלהם במנוע פחות נחשק – V6 כפול מגדשי-טורבו. כמו שזה נראה כרגע, עושה רושם שלפורד GT, תצורת המנוע הלא ממש אקזוטית הזו, לא עומדת להפריע.