אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פורד ריינג’ר XLT (נהיגה ראשונה): בגלל המחיר
ראשי » מבחני דרכים » פורד ריינג’ר XLT (נהיגה ראשונה): בגלל המחיר
פורד ריינג'ר

פורד ריינג’ר XLT (נהיגה ראשונה): בגלל המחיר

פורד ריינג'ר מבקש למחזר את ההצלחה העולמית שלו גם בשוק המקומי. לקחנו את גרסת הבסיס לנהיגה ראשונה וחזרנו עם מספר תובנות

אריאל אלסיבוני 12/07/2024 צלם: אוברדרייב

אחרי שנהגתי בו מאות ק”מ וכשאני יושב לכתוב את מסקנות המבחן, נזכרתי פתאום במשהו. פורד ריינג’ר הוא הטנדר היחידי בקטגוריה הזו שיש לו גרסת-על (היילקס GR מצויד בעיקר בקוסמטיקה). לא עבר הרבה זמן מאז שבחנו את גרסת הראפטור שלו, האם יכול להיות שגרסת הקצה של הראפטור תפזר אבקת כוכבים גם על הדגם הזול והפשוט בהיצע? כי זה בדיוק מה שיש לנו כאן, את הגרסה המקומית הבסיסית ביותר של הריינג’ר. עם יחידת ההנעה הפשוטה וללא גינונים ועיטורים.

הכניסה המקומית של פורד לקטגורית הטנדרים הקלים לא צריכה להפתיע אף אחד. את האחים הגדולים רואים בשפע על כבישי ישראל וזה רק מתבקש להעמיד נציג מול די-מקס והיילקס עם הסמל האובאלי הכחול. אם יש אחד כזה שמצליח מסביב לעולם, אז למה לא בעצם? ההגעה לארץ הייתה סמוכה לזו של אחיו, פולקסווגן אמארוק, כששניהם חולקים בסיס זהה אבל יחידת הנעה ותפישה שונים. להבדיל מהאמארוק שמגיע לכאן ברמת גימור גבוהה ומנוע V6 חזק, בפורד הלכו לכיוון אחר. כן, הריינג’ר מגיע לכאן בגרסת הבסיס עם מנוע חלש יחסית למתחרים.

פנים אל פנים הוא נראה לא פחות ממצוין. העיצוב האמריקני לא מתנצל. למרות הצבע השחור אפשר לראות את הכוחניות וגם את הדמיון בפנים לאחים הגדולים. טיפוס אל תא הנוסעים מגלה את אותה גישה קשוחה שראינו בחוץ. החומרים קשים, כהים, מרגישים עמידים מאוד מחד אבל לא נראים מהודרים מאידך. תא הנוסעים מרווח מאוד, ונשלט בחלקו הקדמי על ידי מסך מולטימדיה גדול ואנכי. גם לוח השעונים הדיגיטלי ושפע אביזרי הבטיחות המתקדמים נותנים כאן תחושה עדכנית מאוד. תנוחת הישיבה טבעית יותר מהמקובל בטנדרי המזרח. אין תחושה של מושב בגובה הרצפה, אלא של מושב בגובה הגיוני עם כיפוף רגליים “פרייבטי” לחלוטין.


מצד שני, לא צריך להגזים. זה עדיין ואחד טנדר גדול למדי, עם בסיס הגלגלים הארוך בקטגוריה (327 ס”מ). אתם יודעים, מתלים נפרדים מלפנים, קפיצי עלים מאחור, הנעה אחורית עם אפשרות לכפולה בשטח. ברפטואר הבסיסי אפשר למצוא חוגה לבחירת מצב ההנעה וגם אפשרות לנעילת הדיפרנציאל האחורי, הילוך כוח, בקרת ירידה במורד ועוד. חשוב יותר מאלו הם החישוקים צנועי המידות שיש בגרסה זו, עם צמיגים עבי פרופיל שעומדים לתת לנו ראש שקט בשטח. אבל אני מקדים את המאוחר. מסובבים מפתח בשביל להניע (כמו פעם) והריינג’ר מתעורר, כשהמסכים מודיעים לנו עם גרפיקה איכותית שהוא “בנוי קשוח”. מעולה.

פחות מעולה הוא תפעול כל האפשרויות אותן מציע המסך המרכזי. המראה של הממשק נאה, אבל התפעול שלו רחוק מלהיות אינטואיטיבי או מהיר. הוא דורש יותר מדי תשומת לב לתפעול וזו דוגמה מצוינת למה אנחנו בדרך כלל נגד המסכים הללו. יש קישוריות מצוינת לסלולרי, אבל גם בתוכה כאשר רוצים לתפעל אפשרויות הקשורות ברכב עצמו, הדילוג קצת לא ברור ודורש יותר מדי תשומת לב. מצד שני, כבר בתוך העיר מגלים שלמרות הפריסה הטנדרית של השלדה והמכלולים, ולמרות שאנחנו לא עמוסים כלל, נוחות הנסיעה מפתיעה לטובה. בניגוד לרוב הז’אנר המקפץ הזה, פורד ריינג’ר מרגיש נעים וסופג. זה הופך את השיטוט והשיוט עם הפורד הזה לנעים מאוד. התיבה מחליפה בחלקות ואיטיות את ההילוכים, המנוע עושה את העבודה שלו בצורה שקטה למדי ונעים באופן מפתיע להיות ולהתנייד בקבינה הזו.

אמרנו מנוע, ואמרנו שהוא חלש יחסית. לפחות על הנייר. 170 כ”ס הם לא משהו לרוץ לספר לחבר’ה היום, להפך. וכשהם משודכים לתיבה בעלת 6 יחסי-העברה וצריכים להניע רכב כבד זה גם לא בדיוק אמור לעזור. שני ההילוכים הראשונים עוד קצרים אבל אלו שאחריהם מרגישים ארוכים מדי. כשמבקשים מהירות, עקיפה, תאוצה הריינג’ר קצת מאבד אוויר. כאמור בסתם שיוט נורמטיבי זה לא מורגש. כשמבקשים קצת יותר, זה מורגש וקצת מפריע. אם אנחנו בעסקי נהיגה נינוחה, מערכות הבטיחות המתקדמות כאן מתפקדות מצוין. פורד ריינג’ר יודע אפילו לנהוג את עצמו לאורך כ-20 שניות לפני שהוא מבקש ממך להחזיר את הידיים אל ההגה. דוושת הבלמים קצת רכה לטעמי, ההגה מרגיש קצת אלסטי ולא מדויק. אבל, מדובר בטנדר כך שהריינג’ר לגמרי מסיים את קטע הכביש עם ביקורת חיובית. גם צריכת הדלק הפתיעה עם 11.2 ק”מ לליטר קרובים לנתוני היצרן.

אז בואו נרד קצת לשטח. היות וזו גרסה בסיסית אז יש כאן חישוקים בקוטר צנוע של 17 אינץ’ עם צמיגי חורף חביבי סוליה בחתך 70 וזה מצוין. שחררתי קצת אוויר וירדתי לשטח. המתכון הבסיסי של שלדת סולם, סרן אחורי חי, הילוך נמוך ונעילה אחורית, מתגלה כמוצלח מאוד כאן. למרות זוויות הגחון הלא מלהיבות, הריינג’ר עבר מכשולים מבלי להתגרד, ייצר אחיזה מבלי להתרגש, וטיפס מדרגות מבלי להתברבר. שתי נקודות מאוד עוזרות בזחילה כאן. הראשונה היא דווקא המנוע הלא מתלהם, קל מאוד למנן מצערת בצורה מדויקת ולייצר זחילה יציבה ואחידה. נקודה שניה היא מהלך מתלה מעולה מאחור, ששומר על צמיגים על הקרקע ועל תנע קדימה.

זה מוביל אותי לשורה התחתונה. פורד ריינג’ר XLT הוא טנדר מצוין. לא חף ממגרעות, אבל מרשים באופן כללי. הבעיה היחידה שלו היא המחיר. עושה רושם שהוא פשוט יקר מדי. במחיר שלו אפשר לקנות את הטנדרים מוכחים והמשובחים של איסוזו או טויוטה ולהישאר עם עודף. קצת יותר יקר ממנו ניצב האמארוק שמציע את כל הטוב של הריינג’ר בתוספת מנוע אימתני ותא נוסעים עדיף. זה מציב בפני פורד ריינג’ר XLT משימה לא פשוטה בשוק המקומי.

פורד ריינג’ר XLT – תעודת זהות
מנוע: 1,996 סמ”ק, טורבו-דיזל, הספק: 170 כ”ס ב-3,500 סל”ד, מומנט: 41.3 ב-1,750 עד 2,500 סל”ד, תמסורת: אוטומטית, 6 יחסי העברה. הנעה כפולה, הילוך כוח, בסיס גלגלים: 327 ס”מ, משקל: 2,230 ק”ג, צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 11.5 ק”מ לליטר, מחיר: 325,000 שקלים

Ranger XLT 07Ranger XLT 07Preview
Ranger XLT 06Ranger XLT 06Preview
Ranger XLT 05Ranger XLT 05Preview
Ranger XLT 04Ranger XLT 04Preview
Ranger XLT 03Ranger XLT 03Preview
Ranger XLT 02Ranger XLT 02Preview
פורד ריינג'רפורד ריינג'רPreview

טנדר טנדר 4X4 פורד פורד ריינג'ר פורד ריינג'ר XLT ריינג'ר ריינג'ר XLT
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד