אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פורד פוקוס RS – כל הפרטים
ראשי » חדשות » פורד פוקוס RS – כל הפרטים
פורד פוקוס RS

פורד פוקוס RS – כל הפרטים

ה-RS החזקה והמהירה ביותר בכל הזמנים, היא גם המתוחכמת (והמתחכמת) שבהן

אריאל אלסיבוני 16/02/2016

נראה כאילו פורד הלכה עד הסוף עם הקומפקטית הלוהטת החדשה שלהם, הפוקוס RS. זו בלי ספק אחת המכוניות המעניינות ביותר שהוצגו בתקופה האחרונה.

זו ה-RS המהירה ביותר אי פעם:
בפוקוס RS החדשה יש מנוע מסדרה L של מאזדה, זה אומר שאפשר למצוא אותו בכל מיני מכוניות של מאזדה, פורד ומרקיורי (וגם גרסה משופרת שלו ב-BAC מונו). גם את תיבת ההילוכים אנחנו מכירים זוהי אותה תיבה שנמצאת בפוקוס ST.

פורד פוקוס RS
סופר-דופר-קומפקט

 

אבל שם פחות או יותר נגמר הדמיון. 2261 סמ”ק של ה-RS נתמכים במגדש טורבו, אינטרקולר גדול ומערכת פליטה ליברלית (עם שסתום כוונון ועד כמה שהחוק מתיר כמובן) והנתונים בהתאם – 350 כ”ס ו-44.7 קג”מ. כבר בסל”ד סרק מייצר המנוע הזה כ-20 קג”מ. התאוצה ל-100 קמ”ש אורכת 4.7 שניות והמהירות במירבית היא 266 קמ”ש. לפי פורד זו ה-RS המהירה ביותר שהם ייצרו אי פעם. עם משקל של 1,599 ק”ג היא גם כנראה הכבדה ביותר שהם ייצרו אי פעם.


פורד פוקוס RS
אפס למאה ב-4.7 שניות

 

סוג של הנעה כפולה:
מי שחשב שפורד ייקחו את את מערכת ההנעה הכפולה ממכוניות הראלי שלהם ויניחו אותה ב-RS, התבלבל. ההנעה הכפולה בפוקוס RS חדשנית מאוד ומתבססת על על שתי חבילות מצמדים על הציר האחורי. האלדקס למתקדמים אם תרצו. אז איך ההנעה הכפולה והמדוברת של ה-RS החדשה עובדת? הכוח עובר באופן קבוע לגלגלים הקדמיים וליחידת ההנעה האחורית. זו למעשה מחליטה מתי להעביר כוח לגלגלים האחוריים (עד 70 אחוז מהמומנט).

פורד פוקוס RS
עד 70 אחוז מהמומנט לגלגלים האחוריים

 

משני צידי היחידה הזו – על הציר האחורי – מותקנים שני מצמדים נשלטים אלקטרונים שיכולים בינם לבין עצמם להעביר את הכוח בין שני הגלגלים האחוריים ואפילו את כל הכוח לגלגל אחד. כל השישו ושימחו הזה אוסף מידע מחיישנים שדוגמים את מצב הרכב 100 פעם בשניה וזמן התגובה של כל הסיפור הזה עומד על 0.6 שניות.

 

משחקי מחשב:
כצו האופנה גם ה-RS מגיעה עם ארבעה מצבי נהיגה שונים לבחירת הנהג: רגיל וספורט המיועדים לכביש הציבורי, מסלול ודריפט למסלולים סגורים. בחירה בכל אחד מהמצבים הללו תשנה בהתאם שורה של מכלולים (ההנעה הכפולה, הבולמים, בקרת היציבות, ההגה, המנוע ואת מצב השסתום במערכת הפליטה) בכדי להתאים למצב הנבחר.

פורד פוקוס RS
ארבעה מצבי נהיגה

 

במצב דריפט שכל העולם מדבר עליו, מערכת ההנעה הכפולה אמורה לעזור לנהג לייצר החלקות כוח נשלטות. אני לא מתכונן להרחיב על זה את הדיבור – צריך להיכנס כאן להתפלפלות פילוסופית על מהו דריפט. אני אסתפק בתירגום המילה מלעז למקור – סחיפה – ואני בהחלט חושב שבפורד קצת נסחפו עם העניין הזה. האוטו יוצא להיגוי יתר תחת כוח – את זה ניתן לראות בהרבה מאוד סרטונים ותמונות של ה-RS, אבל דריפט הוא הרבה יותר מזה. פורד, שחתומים על כמה מכוניות הנעה אחורית אגדיות, צריכים לדעת את זה.

פורד פוקוס RS
לא כל היגוי יתר הוא דריפט

 

הקשחה הכרחית:
השלדה ורכיביה זכו לעיבוי משמעותי לעומת אלו שב-ST. הקפיצים קשיחים יותר (ב-33 אחוז מלפנים ו-38 אחוז מאחור) והבולמים ששודכו להם, נשלטים אלקטרונית וכוללים מצב המקשיח אותם ב-40 אחוז לטובת שימוש מסלול. פורד ביצעו עבודה נרחבת על כל מנגנון ההגה (המתוגבר חשמלית) שאמור לייצר תגובות משופרות ופידבק טוב יותר מהמוכר לנו ב-ST. בכדי לשפר את התגובות והתחושה פורד הקשיחו גם את השילדה, זה אומר שה-RS שיפרה את העמידות שלה בפני פיתול ב-23 אחוזים לעומת פוקוס מהשורה.

פורד פוקוס RS
המכלולים עובו וחוזקו

 

גם בתחום הבלמים מקבלת הפוקוס הזו רכיבים שהופכים אותה ל-RS עם הכי הרבה יכולת מאז ומעולם. דיסקים מאווררים בקוטר 350 מ”מ מלפנים עם קליפרים מונובלוק בעלי ארבע בוכנות של ברמבו. למרות הצמיחה במימדים הבלמים של ה-RS החדשה קלים יותר ב-4.3 ק”ג (בכל גלגל!) לעומת ה-RS הקודמת. זה מה שקליפרים מאלומיניום יכולים לעשות.

פורד פוקוס RS
מונובלוק עשוי אלומיניום של ברמבו עם ארבע בוכנות

 

על הנייר הפוקוס RS נראית כמכונית מלהיבה מאוד. מישהי שיכולה להזריק הרבה מרץ לשוק הקומפקטיות החמות, עם ביצועים ופוטנציאל להאפיל על הקטגוריה הזו ולאיים על אחרות. כרגע לא ידוע מתי תגיע ה-RS לישראל ואם בכלל.

פורד פוקוס RSפורד פוקוס RSPreview
פורד פוקוס RSפורד פוקוס RS
סופר-דופר-קומפקט
Preview
פורד פוקוס RSפורד פוקוס RSPreview
פורד פוקוס RSפורד פוקוס RSPreview
פורד פוקוס RSפורד פוקוס RSPreview
פורד פוקוס RSפורד פוקוס RSPreview
פורד פוקוס RSפורד פוקוס RSPreview
פורד פוקוס RSפורד פוקוס RSPreview
פורד פוקוס RSפורד פוקוס RSPreview
פורד פוקוס RSפורד פוקוס RS
אפס למאה ב-4.7 שניות
Preview
פורד פוקוס RSפורד פוקוס RSPreview
פורד פוקוס RSפורד פוקוס RSPreview
פורד פוקוס RSפורד פוקוס RS
עד 70 אחוז מהמומנט לגלגלים האחוריים
Preview
פורד פוקוס RSפורד פוקוס RSPreview
פורד פוקוס RSפורד פוקוס RSPreview
פורד פוקוס RSפורד פוקוס RSPreview
פורד פוקוס RSפורד פוקוס RSPreview
פורד פוקוס RSפורד פוקוס RSPreview
פורד פוקוס RSפורד פוקוס RSPreview
פורד פוקוס RSפורד פוקוס RSPreview
פורד פוקוס RSפורד פוקוס RSPreview
פורד פוקוס RSפורד פוקוס RS
לא כל היגוי יתר הוא דריפט
Preview
פורד פוקוס RSפורד פוקוס RSPreview
פורד פוקוס RSפורד פוקוס RSPreview

RS פורד פורד פוקוס פורד פוקוס RS
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד