אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פורד פוקוס RS – כל הפרטים
ראשי » חדשות » פורד פוקוס RS – כל הפרטים
פורד פוקוס RS

פורד פוקוס RS – כל הפרטים

ה-RS החזקה והמהירה ביותר בכל הזמנים, היא גם המתוחכמת (והמתחכמת) שבהן

אריאל אלסיבוני 16/02/2016

נראה כאילו פורד הלכה עד הסוף עם הקומפקטית הלוהטת החדשה שלהם, הפוקוס RS. זו בלי ספק אחת המכוניות המעניינות ביותר שהוצגו בתקופה האחרונה.

זו ה-RS המהירה ביותר אי פעם:
בפוקוס RS החדשה יש מנוע מסדרה L של מאזדה, זה אומר שאפשר למצוא אותו בכל מיני מכוניות של מאזדה, פורד ומרקיורי (וגם גרסה משופרת שלו ב-BAC מונו). גם את תיבת ההילוכים אנחנו מכירים זוהי אותה תיבה שנמצאת בפוקוס ST.

פורד פוקוס RS
סופר-דופר-קומפקט

 

אבל שם פחות או יותר נגמר הדמיון. 2261 סמ”ק של ה-RS נתמכים במגדש טורבו, אינטרקולר גדול ומערכת פליטה ליברלית (עם שסתום כוונון ועד כמה שהחוק מתיר כמובן) והנתונים בהתאם – 350 כ”ס ו-44.7 קג”מ. כבר בסל”ד סרק מייצר המנוע הזה כ-20 קג”מ. התאוצה ל-100 קמ”ש אורכת 4.7 שניות והמהירות במירבית היא 266 קמ”ש. לפי פורד זו ה-RS המהירה ביותר שהם ייצרו אי פעם. עם משקל של 1,599 ק”ג היא גם כנראה הכבדה ביותר שהם ייצרו אי פעם.


פורד פוקוס RS
אפס למאה ב-4.7 שניות

 

סוג של הנעה כפולה:
מי שחשב שפורד ייקחו את את מערכת ההנעה הכפולה ממכוניות הראלי שלהם ויניחו אותה ב-RS, התבלבל. ההנעה הכפולה בפוקוס RS חדשנית מאוד ומתבססת על על שתי חבילות מצמדים על הציר האחורי. האלדקס למתקדמים אם תרצו. אז איך ההנעה הכפולה והמדוברת של ה-RS החדשה עובדת? הכוח עובר באופן קבוע לגלגלים הקדמיים וליחידת ההנעה האחורית. זו למעשה מחליטה מתי להעביר כוח לגלגלים האחוריים (עד 70 אחוז מהמומנט).

פורד פוקוס RS
עד 70 אחוז מהמומנט לגלגלים האחוריים

 

משני צידי היחידה הזו – על הציר האחורי – מותקנים שני מצמדים נשלטים אלקטרונים שיכולים בינם לבין עצמם להעביר את הכוח בין שני הגלגלים האחוריים ואפילו את כל הכוח לגלגל אחד. כל השישו ושימחו הזה אוסף מידע מחיישנים שדוגמים את מצב הרכב 100 פעם בשניה וזמן התגובה של כל הסיפור הזה עומד על 0.6 שניות.

 

משחקי מחשב:
כצו האופנה גם ה-RS מגיעה עם ארבעה מצבי נהיגה שונים לבחירת הנהג: רגיל וספורט המיועדים לכביש הציבורי, מסלול ודריפט למסלולים סגורים. בחירה בכל אחד מהמצבים הללו תשנה בהתאם שורה של מכלולים (ההנעה הכפולה, הבולמים, בקרת היציבות, ההגה, המנוע ואת מצב השסתום במערכת הפליטה) בכדי להתאים למצב הנבחר.

פורד פוקוס RS
ארבעה מצבי נהיגה

 

במצב דריפט שכל העולם מדבר עליו, מערכת ההנעה הכפולה אמורה לעזור לנהג לייצר החלקות כוח נשלטות. אני לא מתכונן להרחיב על זה את הדיבור – צריך להיכנס כאן להתפלפלות פילוסופית על מהו דריפט. אני אסתפק בתירגום המילה מלעז למקור – סחיפה – ואני בהחלט חושב שבפורד קצת נסחפו עם העניין הזה. האוטו יוצא להיגוי יתר תחת כוח – את זה ניתן לראות בהרבה מאוד סרטונים ותמונות של ה-RS, אבל דריפט הוא הרבה יותר מזה. פורד, שחתומים על כמה מכוניות הנעה אחורית אגדיות, צריכים לדעת את זה.

פורד פוקוס RS
לא כל היגוי יתר הוא דריפט

 

הקשחה הכרחית:
השלדה ורכיביה זכו לעיבוי משמעותי לעומת אלו שב-ST. הקפיצים קשיחים יותר (ב-33 אחוז מלפנים ו-38 אחוז מאחור) והבולמים ששודכו להם, נשלטים אלקטרונית וכוללים מצב המקשיח אותם ב-40 אחוז לטובת שימוש מסלול. פורד ביצעו עבודה נרחבת על כל מנגנון ההגה (המתוגבר חשמלית) שאמור לייצר תגובות משופרות ופידבק טוב יותר מהמוכר לנו ב-ST. בכדי לשפר את התגובות והתחושה פורד הקשיחו גם את השילדה, זה אומר שה-RS שיפרה את העמידות שלה בפני פיתול ב-23 אחוזים לעומת פוקוס מהשורה.

פורד פוקוס RS
המכלולים עובו וחוזקו

 

גם בתחום הבלמים מקבלת הפוקוס הזו רכיבים שהופכים אותה ל-RS עם הכי הרבה יכולת מאז ומעולם. דיסקים מאווררים בקוטר 350 מ”מ מלפנים עם קליפרים מונובלוק בעלי ארבע בוכנות של ברמבו. למרות הצמיחה במימדים הבלמים של ה-RS החדשה קלים יותר ב-4.3 ק”ג (בכל גלגל!) לעומת ה-RS הקודמת. זה מה שקליפרים מאלומיניום יכולים לעשות.

פורד פוקוס RS
מונובלוק עשוי אלומיניום של ברמבו עם ארבע בוכנות

 

על הנייר הפוקוס RS נראית כמכונית מלהיבה מאוד. מישהי שיכולה להזריק הרבה מרץ לשוק הקומפקטיות החמות, עם ביצועים ופוטנציאל להאפיל על הקטגוריה הזו ולאיים על אחרות. כרגע לא ידוע מתי תגיע ה-RS לישראל ואם בכלל.

פורד פוקוס RSפורד פוקוס RSPreview
פורד פוקוס RSפורד פוקוס RS
סופר-דופר-קומפקט
Preview
פורד פוקוס RSפורד פוקוס RSPreview
פורד פוקוס RSפורד פוקוס RSPreview
פורד פוקוס RSפורד פוקוס RSPreview
פורד פוקוס RSפורד פוקוס RSPreview
פורד פוקוס RSפורד פוקוס RSPreview
פורד פוקוס RSפורד פוקוס RSPreview
פורד פוקוס RSפורד פוקוס RSPreview
פורד פוקוס RSפורד פוקוס RS
אפס למאה ב-4.7 שניות
Preview
פורד פוקוס RSפורד פוקוס RSPreview
פורד פוקוס RSפורד פוקוס RSPreview
פורד פוקוס RSפורד פוקוס RS
עד 70 אחוז מהמומנט לגלגלים האחוריים
Preview
פורד פוקוס RSפורד פוקוס RSPreview
פורד פוקוס RSפורד פוקוס RSPreview
פורד פוקוס RSפורד פוקוס RSPreview
פורד פוקוס RSפורד פוקוס RSPreview
פורד פוקוס RSפורד פוקוס RSPreview
פורד פוקוס RSפורד פוקוס RSPreview
פורד פוקוס RSפורד פוקוס RSPreview
פורד פוקוס RSפורד פוקוס RSPreview
פורד פוקוס RSפורד פוקוס RS
לא כל היגוי יתר הוא דריפט
Preview
פורד פוקוס RSפורד פוקוס RSPreview
פורד פוקוס RSפורד פוקוס RSPreview

RS פורד פורד פוקוס פורד פוקוס RS
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד