אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פורד נפרדת ממכונית העל שלה במהדורת מסלול מיוחדת
ראשי » חדשות » פורד נפרדת ממכונית העל שלה במהדורת מסלול מיוחדת
פורד GT

פורד נפרדת ממכונית העל שלה במהדורת מסלול מיוחדת

פורד GT מגיעה לסוף דרכה, מה שמצדיק מהדורה מיוחדת למסלול בלבד שתיוצר ב-67 יחידות, עם 800 כ"ס ותג מחיר של 1.7 מיליון דולר

אופיר דואק 11/12/2022 צלם: יצרן

השנה הגיעה פורד GT בגלגולה הנוכחי לסוף דרכה אחרי 7 שנות ייצור. פורד לא יכלה לחתום את הייצור של מכונית העל שלה, שנבנתה בהשראת ה-GT40 המיתולוגית, בלי להנפיק מהדורה מיוחדת לציון המאורע – כאילו שסתם פורד GT לא מספיק מיוחדת ונחשקת בפני עצמה.

תכירו את פורד GT MK IV המהדורה הסופית בהחלט בדור הנוכחי של פורד GT, שעוצבה בהשראת ה-GT IV משנת 1967 שזכתה במרוץ הלה-מאן ותיוצר באופן סמלי ב-67 יחידות בלבד בעבודת יד. מדובר בגרסת מסלול קיצונית במיוחד ששאבה לא מעט אלמנטים טכניים לדברי פורד מדגמי ה-GT LM איתם היא מתחרה באליפות מרוצי הסיבולת העולמית.

קווי העיצוב הקלאסי נשמרו, אך גוף המכונית העשוי כולו מסיבי פחמן הוארך והורחב כדי לשפר את האווירודינמיות וכולל כנפיים רחבות, חרב קדמית ודיפיוזר עצומים, ספויילר אחורי מזדקר וכונסי אוויר מוגדלים בחזית ובצידי הגוף התוספו לשיפור הקירור בתנאים תחרותיים. יחידות התאורה הקדמיות הן למעשה גופי LED נסתרים בפאנל הגוף מה שמווה ל-GT הזאת מראה רייסרי נקי. גם בסיס הגלגלים הוארך ומפסקי הסרנים הורחבו כדי לשפר את יציבות המכונית.


פורד לא מפרסת נכון לעתה פרטים טכניים למעט העובדה שמנוע ה-V6 כפול המגדשים קיבל תגבור ויספק במהדורה זו 800 כ”ס, במקום 660 כ”ס ב-GT הסטנדרטית, ולפי אנשי פורד גם נפחו הוגדל מ-3.5 ליטרים, אך כאמור לא פורסמו נתונים מדויקים. המנוע משודך לתיבת הילוכים מותאמת למרוצים, ובנוסף גם המתלים עברו טיפול תואם עם רכיבים המתאימים לנהיגת מסלול ואפשרויות כיוון מלאות.

מי שרוצה להיות בעלים של אחת מה-GT MK IV האחרונות יצטרך לעבור רישום מיוחד, כאשר לאחר מיון קפדני פורד תבחר מיהם 67 המאושרים שיוכלו לחתום על צ’ק בגובה של 1.7 מיליון דולר. המכוניות הראשונות ימסרו ללקוחות והאספנים ברי המזל באביב 2023.

פורד פורד GT
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד