אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פורד מוסטאנג GTD מגיעה לאירופה, והיא יכולה לעלות כמו פרארי SF90
ראשי » חדשות » פורד מוסטאנג GTD מגיעה לאירופה, והיא יכולה לעלות כמו פרארי SF90
פורד מוסטאנג GTD

פורד מוסטאנג GTD מגיעה לאירופה, והיא יכולה לעלות כמו פרארי SF90

פורד פותחת את ספר ההזמנות למוסטאנג GTD באירופה, ומסתבר שמחירה הגבוה יכול לנסוק במדינות מסוימות למחוזות בדיוניים עבור מכונית עם סמל פורד בחזית

אופיר דואק 04/07/2024 צלם: יצרן

בקיץ של השנה שעברה חשפה פורד את המוסטאנג הקיצונית ביותר שנוצרה בכל הזמנים. מדובר במוסטאנג GTD (D בשביל דייטונה), שהיא מעיין גרסת הומולוגציה לפורד מוסטאנג המתחרה במרוצי טורינג וסיבולת בקטגוריית ה-GT3. מוסטאנג GTD נועדה להיות אלטרנטיבה לפורשה 911 GT3. חתיכת יומרה עבור מכונית אמריקאית.

מה שנלווה ליומרה הזו הוא גם תג מחיר אסטרונומי העומד על 325 אלף דולרים – כ-80 אלף דולר יותר מאשר פורשה 911 GT3 RS. מיותר לציין שזו המוסטאנג הסדרתית היקרה ביותר שנוצרה אי פעם. גם אחרי שנה קשה לעכל את העובדה שפורד מציעה מוסטאנג שיקרה ב-70 אלף דולר מפרארי רומא ולמבורגיני הורקאן בארה”ב. אלא שכעת עם פתיחת ספר ההזמנות בעולם וגם באירופה ל-7,500 היחידות של ה-GTD שייוצרו עולה כי 325 אלף דולר הוא מחיר יחסית סביר למה שידרשו לשלם עבורה לקוחות פורד ביבשת הישנה.

כדי לחצות את האוקיאנוס האטלנטי נוספת למחירה של פורד מוסטאנג GTD כמו כל מכונית מיובאת עלות ההובלה. אליה מצטרפים לחישוב המחיר גם מכס, מע”מ (שערכו שונה ממדינה למדינה) ומס קניה שמקפיצים משמעותית את מחירה של ה-GTD. בדיקה קצרה מעלה כי במדינות בעלות מדיניות מיסוי הגיוניות יחסית כמו צרפת וגרמניה אמור לעמוד מחירה של ה-GTD לאחר יחס ההמרה על כ-385 עד 390 אלף דולר, מחיר דומה לזה של פרארי 296GTB. בבריטניה המחיר אמור להיות קצת פחות מ-400 אלף דולר. הפרש משמעותי לעומת המחיר בארה”ב שבו ניתן לקנות שתי מכוניות פולקסווגן גולף.


במדינות בהן מדיניות המס פחות סלחנית המחירים נוסקים לרמות של מכוניות מליגת העל האקזוטית. כך למשל בהולנד ונורבגיה שם מחירה של המוסטאנג GTD חוצה רף של חצי מיליון דולר, ואם אתם תושבי אוסטריה תצטרכו לשלם עבור ה-GTD מחיר יותר מ-560 אלף דולר. לשם השוואה, פורשה 911 S/T שהיא הגרסה היקרה ביותר של ה-911 תעלה באוסטריה כ-100 אלף פחות מהפורד השרירית. במספרים אבסולוטיים, במחיר של פורד מוסטאג GTD במדינות אלו תוכלו לרכוש בגרמניה פרארי SF90 (מחיר בסיס של 524 אלף דולר) ועוד ישאר לכם כסף לביטוח מקיף.

כדי להצדיק את המחיר האסטרונומי, פורד מוסטאנג GTD מצוידת במכלולים מהשורה הראשונה. היא מונעת על ידי מנוע V8 בנפח 5.2 ליטר בעל מגדש על המספק כ-800 כ”ס, הכוח מועבר באמצעות גל הינע עשוי מסיבי פחמן לתיבת הילוכים כפולת מצמדים בת שמונת יחסי העברה המותקנת על הסרן האחורי. כל חלקי המרכב ,כולל שלל העזרים האווירודינמיים, עשויים מסיבי פחמן, המתלים הם חצי אקטיביים עם קויילאוברים המותקנים בצורה אופקית וצולבת וישנם כנדרש במסלול גם בלמים קרבון-קרמיים לעמידות גבוהה.
אגב, אם המחירים בכתבה נשמעים לכם גבוהים, אתם יכולים להתנחם בעובדה שבישראל המוסטאנג GTD הייתה אמורה להיות יקרה אפילו יותר ולגרד את רף ה-3 מיליון שקלים.

*המחירים בכתבה בדולרים הם לאחר המרה מיורו

פורד מוסטאנג GTDפורד מוסטאנג GTDPreview
Mustang GTD 09Mustang GTD 09Preview
פורד מוסטאנג GTDפורד מוסטאנג GTDPreview
Mustang GTD 07Mustang GTD 07Preview
Mustang GTD 10Mustang GTD 10Preview
Mustang GTD 08Mustang GTD 08Preview
Mustang GTD 06Mustang GTD 06Preview
Mustang GTD 12Mustang GTD 12Preview
Mustang GTD 01Mustang GTD 01Preview
Mustang GTD 04Mustang GTD 04Preview
Mustang GTD 03Mustang GTD 03Preview
Mustang GTD 05Mustang GTD 05Preview

מוסטאנג GTD פורד פורד מוסטאנג פורד מוסטאנג GTD פורשה 911 GT3 פרארי SF90
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד