אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פולריס RZR דינאמיקס: נהיגה ראשונה
ראשי » מבחני דרכים » פולריס RZR דינאמיקס: נהיגה ראשונה
פולריס RZR דינאמיקס

פולריס RZR דינאמיקס: נהיגה ראשונה

פולריס מעלה את הרף בסגמנט עם מערכת מתלים ראשונה מסוגה

אריאל אלסיבוני 07/03/2018 צלם: בני דויטש

מירוץ החימוש של רכבי הצל”צ (צד לצד) לא מפסיקה כבר שנים. עוד כוח, עוד מהלך מתלה, עוד תחכום ועוד מהירות. פולריס RZR דינאמיקס מגיע לישראל עכשיו ומעלה את הרף.

הבשורה העיקרית כאן נחה בתוך בולמי הזעזועים ואני הולך להתרכז בה. לא כי אין עוד על מה לספר כאן, אלא כי זה השינוי והשוני העיקרי.

אז נתעלם ברשותך ממנוע ה-925 סמ”ק המוגדש שמפיק 168 כ”ס. נתעלם גם מהגרסאות הפשוטות יותר של ה-RZR עם מתלי הפוקס הקונבנציונאליים או מתלי וולקר-אוונס. בוא נראה מה הסיפור של הדינאמיקס הזה.


 

שסתום חי

אז הסיפור של פולריס RZR דינאמיקס החדש הוא יכולת לשנות את שיכוך הכיווץ באופן אקטיבי. זה אומר שבהתאם לדרישת הנהג, תנאי השטח והמידע שנאסף מחיישנים שונים, בולמי הזעזועים יגביר או יפחית את שיכוך הכיווף באופן רציף ומיידי.

את הבולמים האלו פתחה פוקס והם עברו התאמה לשימוש ב-RZR עם מאפיינים רלוונטיים לאופן השימוש ברכבים האלו. המערכת אוספת מידע בקצב של 200 פעם בשניה מחיישן מצב מצערת, חיישן הגה, מערכת מדידה אינרציאלית בכדי לקבוע את מצב השסתום האקטיבי. השליטה עליו נעשית חשמלית והוא גם יודע לאפשר העברת נוזל הדראולי במקרה של חבטה פתאומית.

 

על כל אלו יכול הנהג לשלוט ממסך גדל מידות בתוך ה-RZR. ניתב לבחור בין שלושה מצבים (נוח, ספורט וקשה) כשהמערכת נותרת אקטיבית ומשנה את שיכוך הכיווץ באופן רציף. זה אומר שהיא משנה את השיכוך באופן נפרד לכל בולם ואמורה, לדוגמה, להפחית זוויות גלגול.

 

איך זה מרגיש?

נסיעת המבחן כללה את כן הליין-אפ של החברה פחות או יותר. מה שהותיר זמן נהיגה מועט על פולריס RZR דינאמיקס. וכמו שהייתי עתיד לגלות, זו מכונה שצריך מבחן מלא ומעמיק בכדי לרדת לסוף יכולתה.

ככלל אומר, חלק גדול מנהיגה הוא טיפול העברות משקל. אתה מנהל באופן רציף את המאסה של כך מכונה, בטח שבנהיגה מהירה על השביל. מערכת בולמי הפוקס האקטיביים משנים את העובדה הזו. למה הכוונה? בכניסה לפניה יש צורך להעמיס משקל על חרטומו כל כל רכב בכדי לייצר אחיזה לגלגלים הקדמיים וכניסה יעילה לפניה. אבל פולריס RZR דינאמיקס מקשיח את הבולמים מלפנים וצמצמם את הנטייה הזו.

פולריס RZR דינאמיקס

 

אתה נכנס לפניה מהירה ומרגיש את הבולמים החיצוניים מתקשחים בכדי לצמצם את זווית הגלגול. אתה מרגיש שמישהו מתערב בנהיגה שלך. עבורי זו הייתה חוויה מוזרה למדי, בטח מול RZR טורבו רגיל שנותן לך לעשות ככל העולה על רוחך בלי שום התערבות.

אני מניח שעם הזמן ניתן להסתגל למערכת, למצוא איך לעבוד בתוכה ולנצל את היכולות שלה בכדי להיות מהיר יותר. מהחוויה הקצרה שלי, המערכת הזו פועלת באופן ברור, אבל צריך יותר מכמה ק”מ בשביל להבין אותה לעומק.

 

עידן חדש?

התחלנו במלחמת החימוש ונסיים אתה. עם הקפיצה ביכולת והתחכום שנוסף לכלים האלו אבדה גם הישירות. זה התחיל עם מנועי הטורבו, שיחד עם תיבות ה-CVT אף לא ברור לך כמה כוח תקבל ומתי. זה ממשיך עכשיו עם המתלים האלו. אולי בשביל לנצח במירוצים צריך את כל אלו.

פולריס RZR דינאמיקס

 

השאלה שעלתה אצלי במהלך יום הנהיגה הזו היא האם אנחנו באמת צריכים את זה. התשובה מבחינתי ברורה לחלוטין. ומצאתי אותה בגרסת ה-1000 חסרת המגדש ועם מתלים ‘פשוטים’ יחסית. ‘רק’ 110 כ”ס נתנו לי חוויה נקייה, מהירה, טהורה. עם תגובות צפויות וליניאריות מהמנוע, עם התנהגות ברורה ומהנה – כי; פשוט ולא מתחכם על השבילים. לי זה מספיק, מי שחייב את הכי הרבה כוח, הכי הרבה מהירות, הכי הרבה תחכום – הדיאנמיקס החדש מיועד בדיוק עבורו.

 

 

 

RZR פולריס
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד