אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פולריס RZR דינאמיקס: נהיגה ראשונה
ראשי » מבחני דרכים » פולריס RZR דינאמיקס: נהיגה ראשונה
פולריס RZR דינאמיקס

פולריס RZR דינאמיקס: נהיגה ראשונה

פולריס מעלה את הרף בסגמנט עם מערכת מתלים ראשונה מסוגה

אריאל אלסיבוני 07/03/2018 צלם: בני דויטש

מירוץ החימוש של רכבי הצל”צ (צד לצד) לא מפסיקה כבר שנים. עוד כוח, עוד מהלך מתלה, עוד תחכום ועוד מהירות. פולריס RZR דינאמיקס מגיע לישראל עכשיו ומעלה את הרף.

הבשורה העיקרית כאן נחה בתוך בולמי הזעזועים ואני הולך להתרכז בה. לא כי אין עוד על מה לספר כאן, אלא כי זה השינוי והשוני העיקרי.

אז נתעלם ברשותך ממנוע ה-925 סמ”ק המוגדש שמפיק 168 כ”ס. נתעלם גם מהגרסאות הפשוטות יותר של ה-RZR עם מתלי הפוקס הקונבנציונאליים או מתלי וולקר-אוונס. בוא נראה מה הסיפור של הדינאמיקס הזה.


 

שסתום חי

אז הסיפור של פולריס RZR דינאמיקס החדש הוא יכולת לשנות את שיכוך הכיווץ באופן אקטיבי. זה אומר שבהתאם לדרישת הנהג, תנאי השטח והמידע שנאסף מחיישנים שונים, בולמי הזעזועים יגביר או יפחית את שיכוך הכיווף באופן רציף ומיידי.

את הבולמים האלו פתחה פוקס והם עברו התאמה לשימוש ב-RZR עם מאפיינים רלוונטיים לאופן השימוש ברכבים האלו. המערכת אוספת מידע בקצב של 200 פעם בשניה מחיישן מצב מצערת, חיישן הגה, מערכת מדידה אינרציאלית בכדי לקבוע את מצב השסתום האקטיבי. השליטה עליו נעשית חשמלית והוא גם יודע לאפשר העברת נוזל הדראולי במקרה של חבטה פתאומית.

 

על כל אלו יכול הנהג לשלוט ממסך גדל מידות בתוך ה-RZR. ניתב לבחור בין שלושה מצבים (נוח, ספורט וקשה) כשהמערכת נותרת אקטיבית ומשנה את שיכוך הכיווץ באופן רציף. זה אומר שהיא משנה את השיכוך באופן נפרד לכל בולם ואמורה, לדוגמה, להפחית זוויות גלגול.

 

איך זה מרגיש?

נסיעת המבחן כללה את כן הליין-אפ של החברה פחות או יותר. מה שהותיר זמן נהיגה מועט על פולריס RZR דינאמיקס. וכמו שהייתי עתיד לגלות, זו מכונה שצריך מבחן מלא ומעמיק בכדי לרדת לסוף יכולתה.

ככלל אומר, חלק גדול מנהיגה הוא טיפול העברות משקל. אתה מנהל באופן רציף את המאסה של כך מכונה, בטח שבנהיגה מהירה על השביל. מערכת בולמי הפוקס האקטיביים משנים את העובדה הזו. למה הכוונה? בכניסה לפניה יש צורך להעמיס משקל על חרטומו כל כל רכב בכדי לייצר אחיזה לגלגלים הקדמיים וכניסה יעילה לפניה. אבל פולריס RZR דינאמיקס מקשיח את הבולמים מלפנים וצמצמם את הנטייה הזו.

פולריס RZR דינאמיקס

 

אתה נכנס לפניה מהירה ומרגיש את הבולמים החיצוניים מתקשחים בכדי לצמצם את זווית הגלגול. אתה מרגיש שמישהו מתערב בנהיגה שלך. עבורי זו הייתה חוויה מוזרה למדי, בטח מול RZR טורבו רגיל שנותן לך לעשות ככל העולה על רוחך בלי שום התערבות.

אני מניח שעם הזמן ניתן להסתגל למערכת, למצוא איך לעבוד בתוכה ולנצל את היכולות שלה בכדי להיות מהיר יותר. מהחוויה הקצרה שלי, המערכת הזו פועלת באופן ברור, אבל צריך יותר מכמה ק”מ בשביל להבין אותה לעומק.

 

עידן חדש?

התחלנו במלחמת החימוש ונסיים אתה. עם הקפיצה ביכולת והתחכום שנוסף לכלים האלו אבדה גם הישירות. זה התחיל עם מנועי הטורבו, שיחד עם תיבות ה-CVT אף לא ברור לך כמה כוח תקבל ומתי. זה ממשיך עכשיו עם המתלים האלו. אולי בשביל לנצח במירוצים צריך את כל אלו.

פולריס RZR דינאמיקס

 

השאלה שעלתה אצלי במהלך יום הנהיגה הזו היא האם אנחנו באמת צריכים את זה. התשובה מבחינתי ברורה לחלוטין. ומצאתי אותה בגרסת ה-1000 חסרת המגדש ועם מתלים ‘פשוטים’ יחסית. ‘רק’ 110 כ”ס נתנו לי חוויה נקייה, מהירה, טהורה. עם תגובות צפויות וליניאריות מהמנוע, עם התנהגות ברורה ומהנה – כי; פשוט ולא מתחכם על השבילים. לי זה מספיק, מי שחייב את הכי הרבה כוח, הכי הרבה מהירות, הכי הרבה תחכום – הדיאנמיקס החדש מיועד בדיוק עבורו.

 

 

 

RZR פולריס
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד