לפני 18 שנים החליטה פולריס להכנס לשוק הדו-גלגלי והקימה מותג מאפס, ויקטורי. המטרה סומנה והיתה ברורה למדי – להתחרות בהארלי-דיוידסון במגרשה שלה.
למעלה מ-60 דגמים הציגה ויקטורי לאורך השנים וזכתה לתוצאות יפות במבחנים שונים ובסקרי נאמנות לקוחות, אבל זה לא היה מספיק בכדי לנצח מותג עם וותק של יותר מ-100 שנה, לא בשוק שמסורת בו היא רוב העניין אם לא כולו. בשנתיים האחרונות לא הצליחה החברה להציג רווחיות כשהמסמר האחרון בארון של ויקטורי, היתה כנראה רכישת המותג אינדיאן, על ידי פולריס ב-2011 (עם דגמים חדשים שהוצגו ב-2013).

אינדיאן זה מותג ותיק, בעל משמעות (נוסד ב-1901) וגם אם יש חורים בהיסטוריה שלו, הוא משהו שקל יותר לציבור לקבל, לאהוד. יותר ממותג חדש, בלי שום קשר לכמות הזמן שהושקעה בו, או לתוצאה. ברגע שהשיקה פולריס את אינדיאן – המותג הזה מכר את אותה כמות האופנועים שמכרה ויקטורי, מבלי להשקיע בו. מכאן הכתובת כבר היתה על הקיר. אין שום סיבה להחזיק שני מותגים שמכוונים לאותו המקום.

היו השערות שפולריס תשמור על שני המותגים, תכוון את אינדיאן למחוזות הקאסטום התיורי ואת ויקטורי לכיוון הפאוור-קרוזר. גם “פרויקט 156” הצביע בגדול לכיוון הזה.
אבל השערות לחוד ומציאות לחוד וכעת פולריס עושה בחירה ברורה גם אם קשה. החברה תמשיך להשקיע את מרצה וכספה באינדיאן וויקטורי תחדל מלהתקיים. במהלך החודשים הקרובים יפחת ייצור, החברה תעזור לדילרים שלה להיפטר מהמלאי הקיים. לאחר מכן לא תהיה עוד ויקטורי כשהחברה מתחייבת להמשיך לספק שירות וחלפים לכל הכלים מתוצרתה בעשר השנים הבאות.

קשה לי להחליט אם אני עצוב או לא. האופנועים האלו לא יפים במיוחד והאינדיאן הרבה יותר מושכים ופוגעים. אבל בכל זאת חבל שמותג נסגר . אני מאחל לפולריס הצלחה עם שאר המפעלים שלהם !