אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פולקסווגן אמארוק אוונטורה (נהיגה ראשונה): קבלן צמרת
ראשי » מבחני דרכים » פולקסווגן אמארוק אוונטורה (נהיגה ראשונה): קבלן צמרת
פולקסווגן אמארוק

פולקסווגן אמארוק אוונטורה (נהיגה ראשונה): קבלן צמרת

הטנדר של פולקסווגן חוזר אלינו בדור חדש לחלוטין עם מיצוב במחוזות הפרימיום. איך מרגיש טנדר שרוצה להיות נעים בכביש ועדיין יעיל מעבר לאספלט הסלול?

אריאל אלסיבוני 24/08/2023 צלם: יצרן

פולקסווגן אמארוק החדש מגיע לישראל עם דור חדש ושונה מאוד. זה היה בולט כשפגשנו אותו בהשקה העולמית, אבל זה בולט עוד יותר כאן בארץ כשהוא גם רק ברמות אבזור גבוהות המשודכות למנוע חזק, כאילו רומז שהוא לא באמת מתעניין בגרסאות העבודה הפשוטות ודלות האבזור. פולקסווגן אמארוק מכוון למעלה, שונה ויקר, וזו גישה מעניינת מאוד. כי להצהרות הללו צריך ליצוק תוכן ראוי.

אם ניקח צעד לאחור ונביט בטנדר הזה ניזכר שבתחתיתו הוא כולו פורד ריינג’ר החדש (שנמצא כאן נכון לעתה רק בגרסת הראפטור). אם נדייק, פולקסווגן ופורד חילקו את עבודת הפיתוח. פורד פתחו את השלדה, זרועות המתלים, תיבות הילוכים והעברה ואפילו את מנוע ה-V6 שהיה דרישה של פולקסווגן בפרויקט, כשהיא תרמה מצידה את עיצוב המרכב,  תא הנוסעים וביצעה כיול שונה. אז מתחת יש לנו טנדר עבודה כמו שהאמריקאים יודעים לייצר, עם עיצוב, תא נוסעים וכיול גרמניים. זה יכול להיות מצוין, וזה יכול גם להיות מגדל בבל מודרני. יש רק דרך אחת לגלות מה הסיפור כאן.

המראה, זה ברור כבר מההתחלה, מרשים מאוד. פולקסווגן אמארוק הוא רכב ארוך, גבוה, ומרשים מאוד. העיצוב הוא פולקסווגן לגמרי וזו בהחלט מחמאה, כי הגודל לא נראה פוגעני, העיצוב כוחני מבלי להגזים ועדכני מבלי להיראות מצועצע. הטיפוס לתא הנוסעים, סוגר לגמרי את הפינה מהבחינה הזו. אם יש חברה שעשתה לעצמה שם בייצור תאי נוסעים איכותיים ונעימים, בכל סגמנט, זו פולקסווגן. האמארוק מדגיש את זה עוד יותר. רכב עבודה? לא ממש. תא הנוסעים מרווח מאוד, טכנולוגי ובעיקר עשוי היטב עם חומרים שלא בדיוק נפוצים אצל המתחרים. זה מתבטא גם במערכות המתקדמות השונות שיש כאן, במסך המגע המהיר, בתנוחת הישיבה וכו’. בסיס הגלגלים הארוך מאוד כאן, מאפשר גם מרווח ברור במושב האחורי. שם יש גם פתחי אוורור ועוד נגיעות מרחיבות את הדעת. ארגז המטען, כי זה טנדר בסוף היום, גדול יותר בכל ממד בהשוואה למתחרים. בשביל הפרוטוקול.


 


אבל מה שבעיקר נותן את הטון כאן, תרתי משמע, הוא המנוע. ה-V6 הזה מייצר יותר מ-60 קג”מ. גם שתיבת ההילוכים על עשרת יחסי ההעברה שלה, היא לא עילוי של מהירות ותגובה, הביצועים המתקבלים כאן לא פחות ממעולים. יש כאן כוח ברור וזמין, כזה שגורר יללה ארוכה מהצמיגים האחוריים גם במהירות עירוניות ולא רק ביציאה מהמקום. וכל זה עובר ללא טירטורי דיזל או שאר ירקות, חלק, שקט, מרשים. היתרונות של יחידת הנעה כזו מופיעים גם בשימוש “פרייבטי” לחלוטין וגם יעזור כשהארגז מאחור עמוס.

אצלנו, משטח המטען ריק כרגע, וזה לא משפיע לרעה על הנוחות שמייצרים המתלים כאן. פולקסווגן אמארוק בהחלט מייצר נוחות נסיעה טובה, למרות חתך הצמיגים הנמוך על חישוקי הענק. על כבישים שבורים ממש בנהיגה איטית, נרשמו מעט תנודות מאחור, אבל גם אלו, מציבות אותו בעולם אחר בכל הקשור לעידון ונוחות לעומת מה שאנחנו מכירים מטנדרים בגודל הזה. בשטח, כל אבנים שתולות רעות וחדות, בנהיגה טכנית איטית, הטריד אותנו יותר החתך הזה מאשר הנוחות.


וזה קצת חבל, כי יש כאן יכולת שטח אמיתית וברורה. מרווח גחון מצוין, מערכת ההנעה הכפולה מהירה לחיבור ומאוד אפקטיבית, יש הילוך כוח יעיל, נעילה לפי דרישה של הדיפרנציאל האחורי ועוד. מתכון שמתגלה כמוצלח מאוד בשטח הישראלי. עם אורך ברור כזה זווית הגחון (21 מעלות) מקבלת ציון טוב בלבד וגם זווית הנטישה (26 מעלות) מרשימה פחות מזו המצוינת מלפנים (30 מעלות). קל מאוד להתגבר על מכשולים והצלבות עם כל אלו. מגבלות, הממדים המכובדים מורגשים בשטח, ומזל שיש מצלמות מקיפות בכדי לעזור לנהג לשמור על שלמות הגוף הזה. ניסיון לשימוש ידני, דרך מתג על ידית ההילוכים, התגלה כלא אינטואיטיבי.

 

עליית מדרגה
פולקסווגן אמארוק הוא טנדר נהדר, אבל לאו דווקא בגלל תכונות עבודה כאלו ואחרות. הוא מספיק נעים ומהודר, בכדי לשמש כרכב שטח אמיתי לטיילים אמיצים. החבילה הזו, מרשימה מאוד, מספיק מרשימה בכדי לפרוץ מעבר לגבולות הקטגוריה כאמור. כן. הוא טוב יותר ממה שיש למתחרות מהמזרח להציע, וזה משאיר אותנו רק עם הפרמיה הנדרשת.


האם 400,000 שקלים הם מחיר הגיוני עבור סט היכולות הזה? עם מחירי גרסאות מאובזרות של המתחרים המאמירות לקראת תג המחיר הזה, ומול היכולת הכוללת העדיפה של האמארוק על אלו, התשובה חיובית. באותה נשימה, אפשר לגמרי לוותר על גרסת Aventura הנבחנת והיקרה יותר, ולהסתפק בגרסה הזולה יותר (360,000 שקלים). היא לא מוותרת על שום רכיב חשוב, וגם מגיעה עם חישוקי קטנים יותר שיתאימו לאמארוק עוד יותר.


פולקסווגן אמארוק Aventura – תעודת זהות
מנוע: 2,993 סמ”ק, טורבו דיזל V6, הספק: 240 כ”ס ב-3,250 סל”ד, מומנט: 61.2 קג”מ ב-1,750-2,250 סל”ד, תמסורת: הנעה כפולה, תיבת הילוכים אוטומטית, 10 יחסי העברה, בסיס גלגלים: 327 ס”מ, משקל: 2,309 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 9 שניות, מהירות מרבית:  180 קמ”ש, צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 9.9 ק”מ לליטר, מחיר: 400,000 שקלים

Anarok 2024 08Anarok 2024 08Preview
Anarok 2024 07Anarok 2024 07Preview
Anarok 2024 06Anarok 2024 06Preview
Anarok 2024 10Anarok 2024 10Preview
Anarok 2024 11Anarok 2024 11Preview
Anarok 2024 01Anarok 2024 01Preview
פולקסווגן אמארוקפולקסווגן אמארוקPreview
Anarok 2024 03Anarok 2024 03Preview
Anarok 2024 04Anarok 2024 04Preview
Anarok 2024 05Anarok 2024 05Preview
Anarok 2024 09Anarok 2024 09Preview

טנדר טנדר 4X4 טנדר פנאי פולקסווגן פולקסווגן אמארוק פולקסווגן אמארוק V6 פולקסווגן אמארוק אוונטור
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
בחזרה למסלול: ק.ט.מ 990 RC R נחשף

בחזרה למסלול: ק.ט.מ 990 RC R נחשף

מוטוקרוס האומות: הישג היסטורי לנבחרת הישראלית

מוטוקרוס האומות: הישג היסטורי לנבחרת הישראלית

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד