אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פולקסוואגן פולו GTI – פערי דורות
ראשי » מבחני דרכים » פולקסוואגן פולו GTI – פערי דורות
פולקסוואגן פולו GTI

פולקסוואגן פולו GTI – פערי דורות

פולקסוואגן פולו GTI החדשה נחתה בארץ ולקחנו אותה לסיבוב התרשמות. עם נתונים ומימדים דומים לגולף GTI מהדור החמישי היא ממחישה היטב את המגמות בעולם הרכב

דין אפפל 19/07/2018 צלם: יולי קיסלוב

פולקסוואגן פולו GTI זורקת אותי לתערוכת הרכב של פאריז ב-2004. שם פולקסווגן התכוננה לחשיפה שהייתה משמעותית במיוחד עבורה. כל חשיפה של רכב חדש משמעותית ליצרן, אבל כשמדובר בהצגת אייקון מוטורי האירוע מקבל מנה כפולה ומכופלת של חשיבות. במקרה שלנו היה מדובר בגולף GTI החדשה לאותה תקופה, זאת שהתבססה על הדור החמישי של הגולף. ופולקסווגן ידעו שהפעם זה להיות או לחדול אחרי 2 דורות של GTI שזכו לביקורות פושרות למדי הן מעיתונאות הרכב והן מהלקוחות.

לכן, הקונצרן הגרמני לקח את עצמו בידיים והשקיע כבר בשלב הפיתוח של הגולף הרגילה על-מנת שזאת תשמש פלטפורמה מספיק טובה ל-GTI. ואכן, הדור החמישי של ה-GTI זכה לאהדה מצד כולם, כולל בחירה לרכב הספורטיבי של השנה בחלק מהמגזינים וביקורות שהשוו אותו אף לדור האייקוני הראשון.

גם לי יצא לבחון אותו מיד אחרי שנחת בארץ ואני לא יכול לומר שהוא ריגש אותי כמו אחרים בחו״ל. היו לו את כל הכלים להצליח והוא גם הרגיש ככה, זאת אומרת עד שניסית לקחת אותו באמת לקצה שם הוא הרגיש רך מידי וקצת אבוד. אבל זה לא באמת שינה כי את התדמית של ה-GTI הוא החזיר לקדמת הבמה בקטגורית המשפחתיות החמות.

פולקסוואגן פולו GTI
צילום: יולי קיסלוב

 


כל ההקדמה הזאת עלתה לי לראש בעת שבחנתי את פולקסווגן פולו GTI החדשה שבדיוק הושקה בארץ. ויש לכך 2 סיבות עיקריות. הראשונה שלא הצלחתי להימנע מהתחושה שכל מה שקרה לגולף דבק גם באחותה הקטנה. גם היא סבלה מביקורות מאוד פושרות בדורות האחרונים בעיקר בכל הקשור להנאה מנהיגה. פולקסווגן הצהירה שהדור הזה עשה שינוי והוא תוכנן עם יותר מחשבה על חובבי ההגה ולא רק חובבי הכוח (שלא היה חסר בעבר).  יש כאן גם דימיון בין אותה גולף GTI לפולו GTI בכל הפרטים הטכניים, ואיתם נתחיל את המבחן.

 

שווה בשווה

נתחיל מתחת למכסה המנוע. לפולו ולגולף יש מנוע 2.0 ליטר בעל 200 כ״ס, המחובר לתיבה כפולת מצמדים עם 6 יחסי-העברה, נשמע מוכר לא? התאוצה שלה וגם של הגולף ההיא, עומדת על 6.7 שניות ל-100 קמ״ש, ורק המומנט והמהירות הסופית עדיפים במעט בפולו (4 קג״מ ו-4 קמ״ש בהתאמה).

קשה לפעמים להבין איזה הבדל 14 שנים עושות בעולם הרכב, אך פולקסוואגן פולו GTI החדשה ממחישה זאת מעולה. היא תופחת מדור לדור והנוכחי מעמיד את רוחבה על 175 ס״מ, ס״מ בודד מגולף דור 5. גם הגובה (4 ס״מ פחות), בסיס הגלגלים (3 ס״מ פחות), המשקל (8 ק״ג יותר) קרובים למדי ורק מימד האורך מפריד ביניהן (14 ס״מ יותר בגולף).

פולקסוואגן פולו GTI
צילום: יולי קיסלוב

 

ואכן במבט ראשון מבחוץ קשה לזהות שזאת באמת פולקסוואגן פולו GTI. לזכותה אני חייב לציין שהצבע הכחול של רכב המבחן יחד עם הסמלים האדומים המסורתיים של כל גרסת GTI גורמות לה להראות אלגנטית ומאופקת אך עם רמיזות קלות שיש בה משהו מעבר. כמובן גם הפס האדום שחוצה את הגריל הקדמי ואת צמד הפנסים, הטמבון הקדמי העמוק יותר, צמד יציאות המפלט מאחור והספוילר שמעטר את קצה הגג, כולם עוזרים לרמוז שזוהי לא פולו רגילה.

פתיחת הדלת חושפת תא נוסעים הרבה יותר צבעוני וצעיר ממה שהתרגלנו לקבל מהקונצרן. בעיקר השילוב של הפלסטיק האדום לרוחב הדשבורד וריפוד המושבים הצבעוני שמעטר את כל גרסאות ה-GTI של פולקסווגן.

כיוון קליל של המושב וההגה ויצאתי לדרך. המרווח מצוין מלפנים והמושב שהרגיש נוח ותומך בהתחלה התגלה רך מידי בהמשך למי שהתברך בגב סורר. גם תנוחת הנהיגה הרגישה טבעית בעיר התבררה כמעין פשרה למי שגובהו מעל 1.80 מטר, או שהדוושות קרובות מידי או שההגה רחוק מידי (לפחות בכל הקשור לתנוחת נהיגה נכונה).

פולקסוואגן פולו GTI
צילום: יולי קיסלוב

 

מערכת המולטימדיה טובה עם מסך גדול (8 אינץ׳) שמגיב מעולה למגע למעט התוכנה המובנת של היבואן שהרגישה לא שייכת. בדומה לעובדה שתמורת 165,000 שקלים (לגרסת 5 דלתות) הייתי מצפה לפתיחה והתנעה ללא מפתח, מזגן יותר שקט והצורך בכל זאת במובילאיי בהתקנה מקומית?! בטח כשחבילת הבטיחות המקורית כוללת בקרת שיוט אקטיבית שעבדה נהדר מ-0 קמ״ש ועד למהירויות שרלוונטיות לאוטובאן הגרמני.

פולקסוואגן פולו GTI היא אכן שייטת אוטוסטרדות טובה מאוד, והק״מ עוברים תחת גלגליה מהר ובשקט יחסית. בידוד הרעשים טוב למעט רחשים קלים בלבד מאזור המראות והמנוע סובב ב-2,200 סל״ד נמוכים בשיוט ב-120 קמ״ש על כביש 6 בדרך לכבישי הנהיגה בדרום. אפילו בדלק היא סימפטית ובזמן השיוט הציגה נתון של 14.7 קמ״ש.

 

שינוי כיוון

טוב עשתה פולקסווגן שדאגה לצייד גם את פולו GTI במערכת מצבי ניהוג בעלת 4 אפשרויות. ׳אקו׳ מעדן את דוושת הגז ותגובות המנוע והיה נוח מאוד לפקקי תל-אביב, ׳נורמל׳ לשיוט רגוע עד נמרץ, ׳ספורט׳ שמחדד את תגובת המנוע, דוושת הגז, שם את התיבה במצב S (שגורם לה למשוך את ההילוכים לפני החלפתם) ומקשיח את ההגה החשמלי. ויש גם את מצב ‘אינדיבידואל׳ שמאפשר לבחור את הטוב מכל העולמות לפי רצונך, וזה המצב המומלץ כשסוף סוף מגיעים לכבישי הנהיגה. כשהכול מכוון למצב ספורט למעט ההגה שנשאר במצב רגיל. שכן מצבו הכבד לא מוסיף לו פידבק כלשהו על מעשיהם של הגלגלים הקדמיים. ההגה שתקן בכל מצב אבל מרגיש טבעי יותר במצב הרגיל, וחד ומדויק במידה מספקת גם כן.

פולקסוואגן פולו GTI
צילום: יולי קיסלוב

 

אני מתחיל לדחוף את פולקסוואגן פולו GTI חזק לפניות ורושם לעצמי שלבלמים יופי של רגש ותחושה למרות שאיבדו מעט מיכולתם לקראת סוף הירידות. המנוע דוחף חזק כבר מסל״ד נמוך, ולמעט השהייה קצרצרה לפני בנית הגדישה יש לו רצועת כוח רחבה שמתחילה ב-2,200 סל״ד ועד 5,000 סל״ד. אפשר להמשיך למשוך אותו עד למנתק ב-6,000 סל״ד (למרות שהתיבה תעלה הילוך באותו הרגע גם במצב ידני) אבל אין תמורה לאותם אלף סל״ד אחרונים. נראה שזה חלק מהפשרה שצריך לעשות עם מגדש טורבו קטן בשביל הזמינות בסל״ד נמוך. התיבה, למעט אותה עצמאות, משתפת פעולה עם תגובה מהירה הן בהעלאה והן בהורדה כולל גז ביניים במצב S או בידני. למנוע סאונד מועצם דרך הרמקולים שנשמע די חביב.

בדיקה קצרה מגלה שלמרות שמדובר ב-GTI הצמיגים הם מישלין פרמסי 3 נטולי יומרות לאחיזה גבוהה ושהיצרן ממליץ על לחץ כמעט אבסורדי של 38 קדימה ו-35 אחורה שמראה כמה חשיבות מקבלת צריכת דלק נמוכה בעולם שלנו היום. תיקון והפחתה של 3 psi קדימה ואחורה וכבר מרגישים שיפור. הפולו נענית הרבה יותר להפניה הראשונית לפניה ונטייה מופחתת לתת-היגוי.

ועדיין משהו לא מתחבר לי. היא עדיין מעדיפה יציבות וביטחון על ריגושים והרפתקאות. אין כמעט הענות מהשלדה לעזיבות גז או ליטופי בלם שיגרמו לה לנענע בישבנה. זה האחרון מרגיש נטוע לחלוטין. ביחס אליו המתלה הקדמי סובל משילוב של קפיצים רכים ובולמים קשיחים שיוצרים מחסור בריסון תחת בלימה או האצה, עודף זוויות גלגול ותחושה לא מספיק הרמונית בין הצירים.

פולקסוואגן פולו GTI
צילום: יולי קיסלוב

 

הפתרון? לנהוג את פולקסוואגן פולו GTI עם רגל שמאל על הברקס – האפשרות ללטף את הבלם ביציאה מהפניות הפחית את הזדקרות המתלה הקדמי ויחד עם הדמיית דיפרנציאל מוגבל החלקה (שהרגיש די שקוף) גרם לפולו הזו להתנהג טוב יותר ולעלות את רמת הביצוע.

 

שורה תחתונה

פולקסוואגן פולו GTI עושה צעד לכיוון הנכון עבור חובבי הנהיגה, אבל פולקסוואגן יכלו לעשות יותר. בעידן ששם צריכת דלק וזיהום אוויר בראש מעייניו גם הגרסאות הספורטיביות סובלות. צמיגים דביקים יותר, דיפרנציאל מוגבל החלקה וכיול מעט עדיף לסרן הקדמי (דברים שניתן לבצע בקלות יחסית, גם בתור אדם מהשורה) והפולו GTI הייתה מרגשת ומבצעת הרבה יותר. מעבר לזה, לאור הגדילה במימדים, גם משפחה צעירה ונמרצת תוכל להנות מהפולו החדשה. יש לה שפע של אבזור ומערכות בטיחות, היא נעימה ביום-יום ובהחלט מהנה בסופ״ש.

פולקסוואגן פולו GTI
צילום: יולי קיסלוב

נתונים: 1,984 סמ”ק, 200 כ”ס מ-4,400 עד ל-6,000 סל”ד, 32 קג”מ מ-1,500 עד ל-4,350 סל”ד, 1,403  ק”ג, 10.7 ק”מ/ל’ (מבחן), מחיר: החל ב-165,000 שקלים

GTI פולו פולקסוואגן
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד