פולקסוואגן אפ! GTI – האם היא תשחזר את המתכון המקורי והמוצלח של ה-GTI הראשונה. בפולקסוואגן בהחלט מתייחסים אליה באופן הזה ומציינים שאחרי 41 שנה (מאז הצגת ה-GTI המקורית) היא סוגרת מעגל.
כמובן שאי-אפשר להשוות שתי מכוניות עם פער תכנוני של ארבע עשורים, אבל פולקסוואגן מותחים כמה קווים מקבילים. קצת לפני שהם מציגים את הקטנה החמה הזו, במפגש וורתרסי, שייערך בסוף החודש.
פולקסוואגן אפ! GTI תוצע בשתי גרסאות המרכב המוכרות (שלוש וחמש דלתות), כשהיא מקבלת את סימני ההיכר הקלאסים של ה-GTI. זה אומר בעיקר עיטור אדום על הגריל, בדי ריפוד משובצים ויציבה משופרת תודות להנמכה וחישוקים חדשים.
האפ! GTI מקבלת מנוע מוגדש שמפיק 115 כ”ס שצריך לסחוב משקל כולל של 997 ק”ג. הנתונים האלו באמת מזכירים את אלו של ה-GTI הראשונה שהייתה קצת חלשה יותר (110 כ”ס), אבל גם קלה משמעותית (810 ק”ג). פולקסוואגן לא מפרטים כרגע על יחידת ההנעה של האפ! GTI, אבל סביר להניח שמדובר בגרסה מוגדשת של מנוע שלושת הצילינדרים המוכר של האפ!.
כאמור האפ! GTI מקבלת הנמכה (של 15 מ”מ) וחישוקים גדולים (17 אינץ’) ולמרות שהם לא מפרטים יותר בנושא, פולקסוואגן מספרים שבזכות המימדים, המשקל והכיול החדש, המכונית הזו מרגישה כמו ‘קרטינג מגודל’. נתוני הביצועים הרישמיים עומדים על 8.8 שניות למיאוץ הקלאסי ומהירות מירבית של 197 קמ”ש. שוב נתונים שמזכירים את אלו של הגולף GTI הראשונה (9.0 שניות, 185 קמ”ש).
מצ’מפיון מוסרים כי הבאתה של האפ! לישראל נשקלת מחדש בימים אלו, כך שלא ברור אם פולקסוואגן אפ! GTI תגיע לישראל. כן ברור שהיא מציגה צעד מעניין – מאוד מכונית חמימה, קלה, פשוטה וזולה יחסית – זה מתכון שכבר הוכיח את עצמו בעבר.