אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פולסטאר 2 מתעדכנת: יותר כוח ויותר טווח וגם עוברת להנעה אחורית
ראשי » חדשות » פולסטאר 2 מתעדכנת: יותר כוח ויותר טווח וגם עוברת להנעה אחורית
פולסטאר 2

פולסטאר 2 מתעדכנת: יותר כוח ויותר טווח וגם עוברת להנעה אחורית

הסדאן החשמלית של פולסטאר מנסה להדביק את הקצב המהיר בו משתדרגות המכוניות בעידן החשמל ומקבלת עדכון משמעותי ראשון שכולל תוספת כוח, סוללה משופרת ולראשונה גם הנעה אחורית

אופיר דואק 24/01/2023 צלם: פולסטאר

קצת קשה להתרגל לקצב הפיתוח המואץ בעולם הרכב בעידן ההנעה החשמלית. התחרות הגדולה, בעיקר מצד תעשיית הרכב הסינית שדוהרת במהירות אדירה, מאלצת גם את המותגים המערביים להגיב מהר ולישר קו כדי לא להישאר מאחור, תרת משמע.

קחו לדוגמא את פולסטאר 2 (נכון היא אמנם מיוצרת בסין אבל המותג מגדיר את עצמו כשבדי). מכונית הסדאן החשמלית של פולסטאר יצאה לעולם באמצע שנת 2020, הושקה בישראל רק לפני כחצי שנה וכבר מקבלת מתיחת פנים ראשונה כשהיא עוד לא בת 3.

לרוב מתיחות פנים שמתבצעות בטווח כה קצר הן מינוריות למדי ומתמקדות בעיקר בענייני קוסמטיקה. במקרה הזה בפולסטאר הלכו קצת יותר רחוק עם שדרוג משמעותי ליחידות ההנעה, הסוללות, ובאופן חריג גם לתצורת ההנעה. ואם זה נשמע לכם קצת מוכר אז אתם לא טועים, עדכון דומה עברו הגרסאות החשמליות של וולוו XC40 ו-C40 לפני כשבועיים, כשהמשותף לכול הדגמים הוא שהם בנויים על בסיס פלטפורמת CMA של החברה.


מעתה גרסת הבסיס בעלת המנוע היחיד של פולסטאר 2 תצויד במנוע אחורי והנעה אחורית. המנוע הוא מנוע מדור חדש עם יעילות אנרגטית גבוהה יותר לדברי השבדים, והוא מפיק 272 כ”ס עם סוללה סטנדרטית או 295 כ”ס עם סוללה מוגדלת ו-50 קג”מ בשני המקרים– קפיצה משמעותית לעומת 231 כ”ס ורק 33.6 קג”מ בגרסת הבסיס היוצאת עם הנעה קדמית. הביצועים השתדרגו בהתאם כאשר התאוצה ל-100 קמ”ש התקצרה מ-7.4 ל-6.2 שניות.

הגרסה הדו-מנועית בעלת ההנעה הכפולה קיבלה תוספת כוח קטנה יותר, עם הספק משולב שעלה מ-408 ל-421 כ”ס כאשר המומנט קפץ ב-8 קג”מ ל-75.5 קג”מ בסך הכל. התאוצה ל-100 קמ”ש התקצרה ל-4.5 שניות, אך מה שחשוב יותר הוא שהמנוע האחורי הוא כעת חזק ודומיננטי יותר בחלוקת הכוח, מה שאמור להשפיע על האופי והניהוג. במפתיע, חבילת Performance לא השתנתה בנתוני ההספק (476 כ”ס), ולמרות זאת נתון התאוצה המוצהר התקצר ל-4.2 שניות.

לצד השיפור בתפוקה ובביצועים נעשה שדרוג משמעותי לסוללות, למערכת הקירור וניהול האנרגיה. התוצאה היא שהסוללה הסטנדרטית בקיבולת 69 קוט”ש מסוגלת מעתה להעניק טווח של 518 ק”מ, תוספת של 44 ק”מ. הסוללה הגדולה חדשה לחלוטין, בעלת קיבולת מוגדלת של 82 במקום 78 קוט”ש והיא מתוצרת CTAL. סוולה זו כבר מגדילה את הטווח הנסיעה המוצהר ל-635 ק”מ בגרסת ההנעה האחורית ו-592 ק”מ בגרסאות ההנעה הכפולה, תוספת של יותר מ-100 ק”מ שמצטרפת ליכולת טעינה מהירה יותר בקצב של עד 205 קילוואט.
כרגע לא ידוע מתי צפויות הגרסאות המעודכנות של פולסטאר 2 לנחות בישראל.

פולסטאר פולסטאר 2
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד