אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ידנית במשקל נוצה: פגאני אוטופיה רודסטר
ראשי » חדשות » ידנית במשקל נוצה: פגאני אוטופיה רודסטר
פגאני אוטופיה

ידנית במשקל נוצה: פגאני אוטופיה רודסטר

פגאני חושפת את גרסת הרודסטר של האוטופיה שמתהדרת במרכב סיבי פחמן בעל גימור ייחודי, מנוע V12 בשילוב תיבה ידנית ומשקל קליל העומד על 1,280 ק"ג בלבד

אופיר דואק 31/07/2024 צלם: יצרן

מכוניות רודסטר עממיות נעלמות מן העולם, אבל המצוקה לא מורגשת באלפיון העליון שיכול להוסיף לרשימת ההתלבטויות שלו את גרסת הרודסטר החדשה של פגאני אוטופיה, אשר תוצג רשמית בשבוע המכוניות במונטריי שיערך באמצע חודש אוגוסט. בדיוק המקום בו מתאסף קהל היעד למכוניות אקזוטיות מסוגה.

פגאני אוטופיה הוצגה לפני כשנתיים כיורשת של פגאני הויארה, אשר יצורה עדין ממשיך בגרסאות העל הקיצוניות כמו ה-R EVO שנחשפה בתחילת השנה. האוטופיה היא אבולוציה העדכנית במראה, בטכנולוגיה ובביצועים לשושלת מכוניות העל שפגאני שהחלה עוד עם הזונדה האייקונית, כאשר לאורך השנים תמיד הציעה פגאני לצד גרסת הקופה גם גרסה נטולת גג.

כלל הברזל אומר שאובדן הקשיחות בגלל הסרת הגג דורש הוספת חיזוקים למרכב שפירושם תוספת משקל, שהיא כמובן בעלת השפעה על הביצועים והיכולת הדינמית, עניין מהותי כשמדובר במכוניות על. פגאני אוטופיה כנראה לא שמעה על הכלל הזה, כיוון שגרסת הרודסטר החדשה אשר נחשפת כעת שוקלת רק 1,280 ק”ג – בדיוק כמו גרסת הקופה הסגורה.


מה שתורם לחוזק המבני הגבוה שלא דרש תוספת חיזוקים ולמשקל הנמוך הוא השימוש הנרחב בסיבי פחמן ותרכובות של חומרים מרוכבים ממנו בנויה שלדת המונוקוק של המכונית וכל חלקי המרכב. במקרה של פגאני אוטופיה רודסטר העניקה החברה גימור מיוחד למרכב העשוי כולו מסיבי פחמן, כאשר הוא את מראה מרקם סיבי בפחמן בשילוב צבע אדום ארגמני בוהק. אחת מהאופציות הגימור שתציע פגאני ללקוחות האנינים. גג המכונית הפריק עשוי גם הוא כמובן מסיבי פחמן במעטפת שלו, כאשר חלקו המרכזי עשוי זכוכית כדי להעניק תחושה אוורירית גם כשהגג סגור. בנוסף ישנו גם גג בד רך ומתקפל במזוודה ייעודית ומאוכסן בתא מטען הצדדי, למקרה של גשם מפתיע.

סיבה נוספת למשקל הקליל של האוטופיה היא העובדה שבפגאני נאמנים לנוסחה הקלאסית של מכונית על ולא נגררים למלחמות ההספקים ועשיריות השניה בתאוצה ל-100. בהתאם לכך לא תמצאו באוטופיה מנועים חשמליים וסוללות כבדות. לאוטופיה מנוע V12 כפול מגדשים בנפח 6.0 ליטר שתוכנן ונבנה על ידי סדנת AMG המייצר 864 כ”ס ו-112.2 קג”מ ללא כל עזרה חשמלית, עם תיבת הילוכים ידנית בעלת 7 יחסי העברה והנעה אחורית. מי שרוצה יוכל לקבל גם תיבת הילוכים רובוטית חד מצמדים, אך מעבר לחוויה הוא לא יוכל ליהנות מבורר הילוכים מכורסם מאלומיניום עם מנגנון לינקג’ חשוף שנראה נפלא.

הירידה העיצובית לפרטים ממשיכה אל תא הנוסעים שכולו עשוי משילוב של אלומיניום עור וסיבי פחמן, כולל גלגל ההגה שנוצר מגוש אלומיניום מכורסם ושוקל רק 1.6 ק”ג. מכל זווית האוטופיה נראית פשוט נפלא, כשהחיסרון היחיד הוא תג המחיר ההתחלתי העומד על 31. מיליון יורו לפני תוספות בהתאמה אישית ומיסים. אבל אנחנו לא מודאגים ובטוחים שפאגני לא תתקשה למכור את 130 היחידות המתוכננות ליצור.

Pagani Utopia RoadsterPagani Utopia RoadsterPreview
Pagani Utopia RoadsterPagani Utopia RoadsterPreview
Pagani Utopia RoadsterPagani Utopia RoadsterPreview
Pagani Utopia RoadsterPagani Utopia RoadsterPreview
Pagani Utopia Roadster 11Pagani Utopia Roadster 11Preview
Pagani Utopia Roadster 03Pagani Utopia Roadster 03Preview
Pagani Utopia RoadsterPagani Utopia RoadsterPreview
Pagani Utopia Roadster 04Pagani Utopia Roadster 04Preview
Pagani Utopia RoadsterPagani Utopia RoadsterPreview
Pagani Utopia RoadsterPagani Utopia RoadsterPreview
Pagani Utopia RoadsterPagani Utopia RoadsterPreview
Pagani Utopia RoadsterPagani Utopia RoadsterPreview
Pagani Utopia RoadsterPagani Utopia RoadsterPreview
Pagani Utopia RoadsterPagani Utopia RoadsterPreview
Pagani Utopia RoadsterPagani Utopia RoadsterPreview
פגאני אוטופיהפגאני אוטופיהPreview
Pagani Utopia RoadsterPagani Utopia RoadsterPreview
Pagani Utopia Roadster 13Pagani Utopia Roadster 13Preview
Pagani Utopia RoadsterPagani Utopia RoadsterPreview
Pagani Utopia RoadsterPagani Utopia RoadsterPreview
Pagani Utopia RoadsterPagani Utopia RoadsterPreview
Pagani Utopia RoadsterPagani Utopia RoadsterPreview
Pagani Utopia RoadsterPagani Utopia RoadsterPreview

אוטופיה אוטופיה רודסטר פגאני פגאני אוטופיה פגאני אוטופיה רודסטר
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד