אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פאנמרה בחצי מחיר? התשובה של BYD לפורשה יוצאת לדרך
ראשי » חדשות » פאנמרה בחצי מחיר? התשובה של BYD לפורשה יוצאת לדרך
דנזה GT9

פאנמרה בחצי מחיר? התשובה של BYD לפורשה יוצאת לדרך

מכונית הספורט סאלון דנזה GT9 מגיעה לאולמות התצוגה בסין ובקרוב גם לאירופה, כשהיא תנסה לאתגר את פורשה פאנמרה עם המון טכנולוגיה ומחיר נמוך ב-50%

אופיר דואק 21/08/2024 צלם: יצרן

היומרנות של יצרניות הרכב הסיניות, ובעיקר של BYD מצליחה להפתיע בכל פעם מחדש. את הדוגמאות הבולטות ליומרנות הזו ראינו מצד יאנגוואנג, מותג היוקרה של BYD שמציע מכונית סאלון חשמלית יקרה יותר ממרצדס EQS, מכונית על ראוותנית עם למעלה מ-1,200 כ”ס ו-SUV עצום ומפואר שמסוגל לשוט על פני המים.

היומרנות הבאה מגיעה מצד מותג יוקרה נוסף של BYD הנקרא דנזה, מותג שהוקם בתחילה כפרויקט משותף עם מרצדס אך כיום 90% ממנו הוא בבעלות BYD. עם דנזה רוצים ב-BYD להיכנס עמוק לשוק היוקרה האירופאי (וגם לישראל) כאשר מכונית הדגל שלהם המכונה GT9 מכוונת בראש ובראשונה מול פורשה פנאמרה. ולא, זו לא הנפצה שלנו כדי ליצר כותרות, במהלך פיתוח המכונית פרסמה BYD תמונות של אבטיפוס בחברת פורשה פנאמרה ולא פחות מאשר פרארי GTC4 לוסו. יומרנות כבר אמרנו?

דנזה GT9 היא מכונית סאלון גדולה במרכב “שוטינג ברייק” שהפכך להיות אופנתי בשנים האחרונות, קריצה לא רק לפנאמרה אלא גם לזיקר 001. העיצוב משלב חזית שמזכירה את זו של BYD סיל יחד עם האלמנטים המוכרים מהז’אנר כמו דלתות נטולות מסגרת, כנפים תפוחות ומעוגלות, ידיות דלתות נסתרות וקורה C רחבה הנוטה בזווית חדה להשלמת המראה המוצק. המידות נדיבות בכל קנה מידה, עם בסיס גלגלים של 312.5 ס”מ, אורך כולל של 518 ס”מ ורוחב של 199 ס”מ  – נתונים כמעט זהים לגרסת בסיס הגלגלים הארוך של הפנאמרה.


שלא במפתיע, תא הנוסעים מעוצב לפי התפיסה הסינית המוכרת של מסכים ועוד קצת מסכים. מעבר למסך לוח המחוונים, מסך המולטימידה הראשי העצום ומסך נוסף מול הנוסע הקדמי, ישנו מסך על דופן הדלת בכל צד המציג את הנעשה בצדדי הרכב מהמצלמות המחליפות את מראות הצד המסורתיות. כמובן שיש פתחי אוורור נסתרים, משטחי טעינה לטלפונים סלולריים, שימוש נרחב בעור ותאורת אווירה עשירה. אל אלו מצטרף חידוש בדמות מקרר בנפח 4 ליטרים בקונסולה שבין המושבים הקדמיים,  שיכול להגיע לטמפרטורה של מינוס 6 מעלות אבל גם לחמם עד לטמפרטורה של 50 מעלות כדי שהטייק אווי שלכם לא יתקרר. ישנה גם אופציה למקרר נוסף גדול יותר עבור יושבי המושב האחורי שייהנו גם ממושבים מתכוונים, מחוממים ומאווררים.

אבל עם כל הכבוד את פורשה צריך לאתגר קודם כל בביצועים ושם לדנזה יש שתי אפשריות הנעה. ניתן יהיה לקבלה בתצורה היברידית נטענת שבה ישנו מנוע 2.0 ליטר טורבו בנזין בהספק של 203 כ”ס ושלושה מנועים חשמליים (אחד מלפנים ושניים מאחור) בהספק משולב של 858 כ”ס, כאשר טווח הנסיעה המשולב עומד על 1,100 ק”מ לפי התקן הסיני. בגרסה החשמלית של דנזה GT9 ישנם שלושה מנועים חשמליים בהספק משולב של 952 כ”ס המאפשרים להאיץ ל-100 קמ”ש ב-3.4 שניות, כאשר טווח הנסיעה המוצהר הוא 630 ק”מ.

כל הגרסאות מצוידות כסטנדרט במתלי אוויר אדפטיביים, כאשר ישנה אופציה להיגוי אחורי עם זווית צידוד גלגלים חריגה של 20 מעלות (בניגוד לג-5 מעולת בדרך כלל) שמקטינה את רדיוס הסיבוב על פי החברה ל-4.62 מטרים בלבד. חישוקי 21 אינץ’ הם גם ציוד סטנדרטי, עם צמיגי 255/40 מלפנים ו-275/40 מאחור.

בסין עומד מחירה ההתחלתי של דנזה GT9 על כ-340 אלף יואן שהם כ-48 אלף דולר עבור הגרסה ההיברידית ו-360 אלף יואן שהם כ-51 אלף דולר עבור הגרסה החשמלית. מחירים אלו נמוכים ביותר מחצי מאשר מחירי פורשה פנאמרה וטייקן. סביר להניח שיחס המחיר יהיה מעט נמוך יותר כאשר תגיע דנזה GT9 לאירופה בגלל עלויות השילוח והמיסים, והמחיר הנמוך יותר של התוצרת המקומית. לא בטוח שלקוחות פורשה המסורתיים יתלבטו בכלל, אבל יש לא מעט כאלו שישמחו לשלם הרבה פחות עבור מכונית בגודל וביצועים דומים – במיוחד בישראל בה הקהל מחפש מקסימום רושם במינימום מחיר.

GT9 GT9 EV דנזה דנזה GT9 פנא
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד