אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ענק ומחושמל: קיה EV9 נחשף רשמית
ראשי » חדשות » ענק ומחושמל: קיה EV9 נחשף רשמית
קיה EV9

ענק ומחושמל: קיה EV9 נחשף רשמית

קיה ממשיכה להרחיב את היצע הדגמים החשמליים שלה כשהפעם מגיע תורו של EV9 הסדרתי - רכב SUV גדול עם 7 מקומות ישיבה שמיועד בראש ובראשונה לשוק האמריקאי

אופיר דואק 15/03/2023 צלם: יצרן

כמעט שנתיים לאחר שהציגה קיה קונספט לרכב SUV חשמלי גדול ושרירי, ואחר שלל טיזרים מייגעים, חושפת קיה סוף סוף את EV9 הסדרתי. מדובר בדגם השני בסך הכל בסדרת EV החשמלית של קיה הבנויה על בסיס פלטפורמה חשמלית ייעודית, כשבאופן מעניין בחרו הקוריאנים להציג דגם גדול במיוחד שכנראה גם יהיה הגדול בסדרה. הסיבה: לבסס את עצמה בשוק הבתולי עדין של רכבי SUV גדולים וחשמליים בארה”ב, רגע לפני המתחרים של ג’נרל מוטורס ופורד.

העיצוב החיצוני של קיה EV9 הסדרתי שומר במידה רבה על הקווים הקובייתיים של דגם הקונספט, אם כי מטעמים מובנים ויתרו בקיה על מאפיינים כמו דלתות התאבדות, היעדר קורה מרכזית וגלגל הגה מלבני. ניתן למצוא לא מעט דמיון בין קיה EV9 לקיה טליורייד – הגדול ברכבי ה-SUV של קיה בשוק האמריקאי המתחרה בענקים כמו פורד אקספלורר ושות’. ובכל זאת, EV9 מציג מאפייני עיצוב ייחודים משלו כמו חתימת ה-LED הזוויתית מלפנים העוטפות את הפנסים הממוקמים בזווית המרכב, החיתוך האלכסוני של חלון הצד האחורי ושילובו עם קורה C והגג ה”צף”.

קיה EV9 מתבסס על פלטפורמת E-GMP המוכרת של קבוצת יונדאי, מה שמבטיח תמיכה בטכנולוגיית טעינה אולטרה מהירה ומיקום הסוללות בתחתית הרכב לשיפור חלוקת המשקל. בקיה לא חושפים נכון לעתה נתוני מידות, אבל בסיס הגלגלים צפוי להיות לכל הפחות באורך של 3 מטרים כאשר אורך המרכב צפוי לעמוד על כ-5 מטרים כדי לאפשר חלל פנים יעיל ושימושי גם ליושבי שורת המושבים השלישית. אגב, שמועות עקשמיות מדברות כי בקיה כבר עובדים על גרסת טנדר על בסיס ה-EV9, אך עדין אין לכך אישור רשמי.


 

תא הנוסעים מעוצב בסגנון מינימליסטי מוכר, עם חיבור של שני מסכי תצוגה רוחביים, מינימום של מתגים בלוח המכשירים וקונסולה מרכזית צפה בין המושבים הקדמיים. מה שיותר מעניין ב-EV9 הוא סידור המושבים הנבחר, הכולל צמד מושבי קפטן במרכז הניתנים לסיבוב מלא כדי ליצור מעין “סאלון” משותף עם שורת המושבים השלישית. מושבי הקפטן מצוידים גם במנגנון הפניה והסטה צידיים להקלה על כניסה ויציאה מהרכב.

KIA EV9 07KIA EV9 07Preview
KIA EV9 06KIA EV9 06Preview
KIA EV9 05KIA EV9 05Preview
KIA EV9 04KIA EV9 04Preview
קיה EV9קיה EV9Preview
KIA EV9 02KIA EV9 02Preview
KIA EV9 03KIA EV9 03Preview
KIA EV9 08KIA EV9 08Preview
KIA EV9 09KIA EV9 09Preview
KIA EV9 10KIA EV9 10Preview
KIA EV9 11KIA EV9 11Preview
קיה EV9קיה EV9Preview

 

קיה לא חשפו נתונים על יחידת ההנעה שתניע את EV9, אבל כדי להתמודד מול מתחרים כמו וולוו EX90 החדש הוא יצטרך להציג לכל הפחות צד מנועים חמשלים והספק משולב שבין 300-400 כ”ס. אם כי בהסתמך על דגמים וספים המובססים על פלטפורמה זו, יתכן שנראה גרסאות חזקות משמעותית לצד גרסה בסיסית עם מנוע חשמלי בודד מאחור. טווח הנסיעה צפוי להיות גם הוא בים 400 ל-500 ק”מ. החשיפה המלאה של קיה EV9 תיעשה בשבועות הקרובים לקראת תחילת השיווק בארה”ב כדגם 2024 בקיץ הקרוב.

קיה קיה EV9 קרוסאובר חשמלי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד