אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
עכשיו זה רשמי: סוזוקי ג’ימני מקבל גרסה ארוכה
ראשי » חדשות » עכשיו זה רשמי: סוזוקי ג’ימני מקבל גרסה ארוכה
סוזוקי ג'ימני

עכשיו זה רשמי: סוזוקי ג’ימני מקבל גרסה ארוכה

לאחר ציפיה ארוכה, סוזוקי מציגה סוף סוף גרסת 5 דלתות מוארכת לרכב השטח הקשוח שלה. אלא שכרגע הוא מיועד לשוק ההודי ולא בטוח שיקבל תקינה אירופאית

אופיר דואק 14/01/2023 צלם: סוזוקי

אנחנו ממש מחבבים את סוזוקי ג’ימני, מאחרוני רכבי השטח הקשוחים באמת בעידן של יותר מידי קרוסאוברים שמשחקים בנדמה לי. מידותיו הזערוריות של סוזוקי ג’ימני תמיד היו מנקודות החוזק שלו, אך נקודת התורפה העיקרית בכל מה שקשור למרחב פנים ושימושיות.

מאז הוצג הדור הנוכחי של סוזוקי ג’ימני בשנת 2018 נפוצות אינספור שמועות, השערות ומשאלות לב לגבי גרסה ארוכה בעלת 5 דלתות אשר מתוכננת להופיע. לקח לסוזוקי 4 שנים לאשר את העובדה שג’ימני ארוך נמצא בתכנון, ובשבוע שעבר סוף סוף הוא הוצג במלוא הדרו בתערוכת Expo שנערכה בהודו.

אז הבשורות הטובות הן שהג’ימני האורך מציע איכות חיים טובה יותר לנוסעים. תוספת של 34 ס”מ לבסיס הגלגלים אפשרה את תוספת צמד הדלתות האחוריות, כמו גם הגדלת מרחב הרגלים ליושבים מאחור, אם כי עדין המושב שם מיועד עבור שני נוסעים בלבד. גם תא המטען זכה לשדרוג משמעותי, כשמ-85 ליטר עלובים הוא מציע כעת נפח של 208 ליטרים. לא הרבה, אבל מספיק לפחות לאוהל, שק שינה ואולי גם שישיית בירות. קיפול המושבים האחוריים מאפשר לקבל נפח טעינה של 332 ליטרים.

סוף סוף יש מקום לצידנית בג’ימני

 


כיוון שתוספת האורך כולה היא בבסיס הגלגלים, זוויות הגישה והנטישה המצוינות של הג’ימני לא נפגעו ועומדות על 36 ו-50 מעלות בהתאמה, וכך גם מרווח הגחון שעומד על 21 ס”מ. זווית הבטן כצפוי קצת התמתנה ועומדת על 24 מעלות. מעבר לכך, תפריט השלדה נותר זהה, עם אותם סרנים חיים וקפיצי סליל מלפנים ומאחור ומערכת הנעה כפולה עם שילוב ידני, הילוך כוח ומערכת בקרת משיכה המדמה פעולה של דיפרנציאלים מוגבלי החלקה.

יחידת ההנעה נותרה ללא שינוי, וגם הג’ימני הארוך יצויד במנוע 1.5 ליטר אטמוספרי המספק 105 כ”ס צנועים בשידוך לתיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה יחסי עברה או אוטומטית בעלת ארבעה יחסי העברה. נתוני ביצועים, שבלאו הכי לא היו מנקודות הגאווה של הג’ימני, לא פורסמו, אך לאור תוספת משקל של כמה עשרות ק”ג הם צפויים להיות אפילו איטיים יותר (ג’ימני אוטומטי קצר זקוק לותר מ-17 שניות כדי להגיע ל-100 קמ”ש).

סוזוקי ג'ימניסוזוקי ג'ימניPreview
2023-suzuki-jimny-5-door (9)2023-suzuki-jimny-5-door (9)Preview
2023-suzuki-jimny-5-door (8)2023-suzuki-jimny-5-door (8)Preview
2023-suzuki-jimny-5-door (7)2023-suzuki-jimny-5-door (7)Preview
2023-suzuki-jimny-5-door (6)2023-suzuki-jimny-5-door (6)Preview
2023-suzuki-jimny-5-door (5)2023-suzuki-jimny-5-door (5)Preview
סוזוקי ג'ימניסוזוקי ג'ימניPreview
2023-suzuki-jimny-5-door (3)2023-suzuki-jimny-5-door (3)Preview
2023-suzuki-jimny-5-door (2)2023-suzuki-jimny-5-door (2)Preview
2023-suzuki-jimny-5-door (1)2023-suzuki-jimny-5-door (1)
סוף סוף יש מקום לצידנית בג'ימני
Preview
https___www.carscoops.com_wp-content_uploads_2023_01_Suzuki-Jimny-5-Door-Interior-4-1024x673https___www.carscoops.com_wp-content_uploads_2023_01_Suzuki-Jimny-5-Door-Interior-4-1024x673Preview

אז מה הבשורות הפחות טובות? נכון לעתה הג’ימני הארוך מיועד לשוק ההודי ושווקי המזרח בלבד, ולא ברור אם ומתי צפויה לו גרסה בעלת תקינה אירופאית המאפשרת יבוא לישראל – בין היתר כיוון שמנוע ה-1.5 כבר אינו עומד בתקנות הזיהום המחמירות. כרגע הג’ימני מקבל תקינה ומשווק באירופה בזכות פרצה המאפשרת להגדירו כרכב מסחרי במידה ומבטלים את המושב האחורי, אבל מה הטעם בג’ימני עם 5 דלתות עם אין מושב שכזה?
כרגע נותר לנו רק לקוות שהג’ימני הארוך ימצא את דרכו גם לישראל.

סוזוקי סוזוקי ג'ימני סוזוקי ג'ימני 5 דלתות רכב שטח
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד