אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
עכשיו זה רשמי: סוזוקי ג’ימני מקבל גרסה ארוכה
ראשי » חדשות » עכשיו זה רשמי: סוזוקי ג’ימני מקבל גרסה ארוכה
סוזוקי ג'ימני

עכשיו זה רשמי: סוזוקי ג’ימני מקבל גרסה ארוכה

לאחר ציפיה ארוכה, סוזוקי מציגה סוף סוף גרסת 5 דלתות מוארכת לרכב השטח הקשוח שלה. אלא שכרגע הוא מיועד לשוק ההודי ולא בטוח שיקבל תקינה אירופאית

אופיר דואק 14/01/2023 צלם: סוזוקי

אנחנו ממש מחבבים את סוזוקי ג’ימני, מאחרוני רכבי השטח הקשוחים באמת בעידן של יותר מידי קרוסאוברים שמשחקים בנדמה לי. מידותיו הזערוריות של סוזוקי ג’ימני תמיד היו מנקודות החוזק שלו, אך נקודת התורפה העיקרית בכל מה שקשור למרחב פנים ושימושיות.

מאז הוצג הדור הנוכחי של סוזוקי ג’ימני בשנת 2018 נפוצות אינספור שמועות, השערות ומשאלות לב לגבי גרסה ארוכה בעלת 5 דלתות אשר מתוכננת להופיע. לקח לסוזוקי 4 שנים לאשר את העובדה שג’ימני ארוך נמצא בתכנון, ובשבוע שעבר סוף סוף הוא הוצג במלוא הדרו בתערוכת Expo שנערכה בהודו.

אז הבשורות הטובות הן שהג’ימני האורך מציע איכות חיים טובה יותר לנוסעים. תוספת של 34 ס”מ לבסיס הגלגלים אפשרה את תוספת צמד הדלתות האחוריות, כמו גם הגדלת מרחב הרגלים ליושבים מאחור, אם כי עדין המושב שם מיועד עבור שני נוסעים בלבד. גם תא המטען זכה לשדרוג משמעותי, כשמ-85 ליטר עלובים הוא מציע כעת נפח של 208 ליטרים. לא הרבה, אבל מספיק לפחות לאוהל, שק שינה ואולי גם שישיית בירות. קיפול המושבים האחוריים מאפשר לקבל נפח טעינה של 332 ליטרים.

סוף סוף יש מקום לצידנית בג’ימני

 


כיוון שתוספת האורך כולה היא בבסיס הגלגלים, זוויות הגישה והנטישה המצוינות של הג’ימני לא נפגעו ועומדות על 36 ו-50 מעלות בהתאמה, וכך גם מרווח הגחון שעומד על 21 ס”מ. זווית הבטן כצפוי קצת התמתנה ועומדת על 24 מעלות. מעבר לכך, תפריט השלדה נותר זהה, עם אותם סרנים חיים וקפיצי סליל מלפנים ומאחור ומערכת הנעה כפולה עם שילוב ידני, הילוך כוח ומערכת בקרת משיכה המדמה פעולה של דיפרנציאלים מוגבלי החלקה.

יחידת ההנעה נותרה ללא שינוי, וגם הג’ימני הארוך יצויד במנוע 1.5 ליטר אטמוספרי המספק 105 כ”ס צנועים בשידוך לתיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה יחסי עברה או אוטומטית בעלת ארבעה יחסי העברה. נתוני ביצועים, שבלאו הכי לא היו מנקודות הגאווה של הג’ימני, לא פורסמו, אך לאור תוספת משקל של כמה עשרות ק”ג הם צפויים להיות אפילו איטיים יותר (ג’ימני אוטומטי קצר זקוק לותר מ-17 שניות כדי להגיע ל-100 קמ”ש).

סוזוקי ג'ימניסוזוקי ג'ימניPreview
2023-suzuki-jimny-5-door (9)2023-suzuki-jimny-5-door (9)Preview
2023-suzuki-jimny-5-door (8)2023-suzuki-jimny-5-door (8)Preview
2023-suzuki-jimny-5-door (7)2023-suzuki-jimny-5-door (7)Preview
2023-suzuki-jimny-5-door (6)2023-suzuki-jimny-5-door (6)Preview
2023-suzuki-jimny-5-door (5)2023-suzuki-jimny-5-door (5)Preview
סוזוקי ג'ימניסוזוקי ג'ימניPreview
2023-suzuki-jimny-5-door (3)2023-suzuki-jimny-5-door (3)Preview
2023-suzuki-jimny-5-door (2)2023-suzuki-jimny-5-door (2)Preview
2023-suzuki-jimny-5-door (1)2023-suzuki-jimny-5-door (1)
סוף סוף יש מקום לצידנית בג'ימני
Preview
https___www.carscoops.com_wp-content_uploads_2023_01_Suzuki-Jimny-5-Door-Interior-4-1024x673https___www.carscoops.com_wp-content_uploads_2023_01_Suzuki-Jimny-5-Door-Interior-4-1024x673Preview

אז מה הבשורות הפחות טובות? נכון לעתה הג’ימני הארוך מיועד לשוק ההודי ושווקי המזרח בלבד, ולא ברור אם ומתי צפויה לו גרסה בעלת תקינה אירופאית המאפשרת יבוא לישראל – בין היתר כיוון שמנוע ה-1.5 כבר אינו עומד בתקנות הזיהום המחמירות. כרגע הג’ימני מקבל תקינה ומשווק באירופה בזכות פרצה המאפשרת להגדירו כרכב מסחרי במידה ומבטלים את המושב האחורי, אבל מה הטעם בג’ימני עם 5 דלתות עם אין מושב שכזה?
כרגע נותר לנו רק לקוות שהג’ימני הארוך ימצא את דרכו גם לישראל.

סוזוקי סוזוקי ג'ימני סוזוקי ג'ימני 5 דלתות רכב שטח
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד