אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
עידן חדש ומוגדש: הונדה טייפ R בישראל
ראשי » חדשות » עידן חדש ומוגדש: הונדה טייפ R בישראל

עידן חדש ומוגדש: הונדה טייפ R בישראל

אחרי עשרות שנים של מנועים אטמוספרים וסל"ד סטרטוספרי, הונדה גודשת את דגם הביצועים האייקוני שלה

גל מילמן 08/06/2016

זה סופו של עידן, אחרי שנים בהן היתה הונדה סמן קיצוני בכל הקשור לניצול של מנועים אטמוספרים, היכולת להטיס אותם לסל”ד פנטסטי ולהפיק מהם נתוני הספק מכובדים, היא מיישרת קו עם העולם.
אנחנו מעלים את הנקודה הזו כי בימים אלו מתחיל בארץ שיווק הדור האחרון של הקומפקטית הלוהטת שלהם, הטייפ R, ובחזיתו מנוע מוגדש טורבו. עולם חדש.

 

על המנתק
הסיוויק טייפ R הראשונה הוצגה וביפן ב-1997 היא הוציאה 182 כ”ס ממנוע 1.6 ליטר אטמוספרי, זה יוצא כמעט 114 כ”ס לליטר לא מוגדש וזה נתון פשוט מדהים.


ב-2001 הוצג הדור השני של הטייפ R, עם מנוע שני ליטרים שלא משחזר את הנתון לליטר של קודמו אבל עדיין מצליח להפיק 200 כ”ס.

הדור השלישי יוצר בין השנים 2007-2011, המנוע קיבל סוס בודד נוסף, סה”כ 201 כ”ס. וזו היתה הטייפ R האחרונה, יצורה הופסק ב-2011 כשהונדה לא מציגה מחליפה עד ל-2015.

לאורך כל השנים האלו, המנועים האטמוספרים של הונדה בדגם הזה ובדגמים אחרים, צברו להם קהל מעריצים גדול. היכולת של המנועים הללו להגיע לסל”ד גבוה ולנגן שם כל היום העביר אנשים על דעתם וגרם להם להישבע אמונים לגרסאות ה-R הללו בכל מחיר.

honda civik type r
מנתק ב-7,000 סל”ד בטייפ R ?!

 

על המגדש
ועכשיו הדור החדש  נוחת אצלנו (במחיר גבוה למדי של 289,900 שקלים), עדיין עם מנוע שני ליטרים אבל עם תוספת חדשה. מגדש טורבו. חובבי הדגם אולי יתגעגו לשירה של המנוע הישן בואכה המנתק ב-7,800 סל”ד, אבל יוכלו להתנחם ב-310 כ”ס (עם מנתק שנמצא כעת נמוך יותר ב-7,000 סל”ד), ולא פחות מ-40.6 קג”מ המושגים כבר ב-2,500 סל”ד.

honda civik type r-4
K20C1 המנוע המוגדש הראשון בטייפ R (וגם הראשון המיוצר בארה”ב)

 

רק בשביל לסבר את האוזן הטייפ R האחרונה הוציאה 19.6 קג”מ ב-6,800 סל”ד – פחות מחצי מומנט ביותר מפי שניים סל”ד. זה אומר שלמכונית החדשה יהיה אופי אחר לגמרי, עם מנוע גמיש ושימושי יותר. האם הוא יהיה כריזמטי פחות? רק הזמן יגיד, בכל מקרה העולם השתנה, זה מה יש וכו’ – ברוכה הבאה טייפ R מוגדשת.

Civic Type R Pan-European launch
ברוכה הבאה

הונדה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד