זה סופו של עידן, אחרי שנים בהן היתה הונדה סמן קיצוני בכל הקשור לניצול של מנועים אטמוספרים, היכולת להטיס אותם לסל”ד פנטסטי ולהפיק מהם נתוני הספק מכובדים, היא מיישרת קו עם העולם.
אנחנו מעלים את הנקודה הזו כי בימים אלו מתחיל בארץ שיווק הדור האחרון של הקומפקטית הלוהטת שלהם, הטייפ R, ובחזיתו מנוע מוגדש טורבו. עולם חדש.
על המנתק
הסיוויק טייפ R הראשונה הוצגה וביפן ב-1997 היא הוציאה 182 כ”ס ממנוע 1.6 ליטר אטמוספרי, זה יוצא כמעט 114 כ”ס לליטר לא מוגדש וזה נתון פשוט מדהים.
ב-2001 הוצג הדור השני של הטייפ R, עם מנוע שני ליטרים שלא משחזר את הנתון לליטר של קודמו אבל עדיין מצליח להפיק 200 כ”ס.
הדור השלישי יוצר בין השנים 2007-2011, המנוע קיבל סוס בודד נוסף, סה”כ 201 כ”ס. וזו היתה הטייפ R האחרונה, יצורה הופסק ב-2011 כשהונדה לא מציגה מחליפה עד ל-2015.
לאורך כל השנים האלו, המנועים האטמוספרים של הונדה בדגם הזה ובדגמים אחרים, צברו להם קהל מעריצים גדול. היכולת של המנועים הללו להגיע לסל”ד גבוה ולנגן שם כל היום העביר אנשים על דעתם וגרם להם להישבע אמונים לגרסאות ה-R הללו בכל מחיר.

על המגדש
ועכשיו הדור החדש נוחת אצלנו (במחיר גבוה למדי של 289,900 שקלים), עדיין עם מנוע שני ליטרים אבל עם תוספת חדשה. מגדש טורבו. חובבי הדגם אולי יתגעגו לשירה של המנוע הישן בואכה המנתק ב-7,800 סל”ד, אבל יוכלו להתנחם ב-310 כ”ס (עם מנתק שנמצא כעת נמוך יותר ב-7,000 סל”ד), ולא פחות מ-40.6 קג”מ המושגים כבר ב-2,500 סל”ד.

רק בשביל לסבר את האוזן הטייפ R האחרונה הוציאה 19.6 קג”מ ב-6,800 סל”ד – פחות מחצי מומנט ביותר מפי שניים סל”ד. זה אומר שלמכונית החדשה יהיה אופי אחר לגמרי, עם מנוע גמיש ושימושי יותר. האם הוא יהיה כריזמטי פחות? רק הזמן יגיד, בכל מקרה העולם השתנה, זה מה יש וכו’ – ברוכה הבאה טייפ R מוגדשת.
