אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
עידן חדש ומוגדש: הונדה טייפ R בישראל
ראשי » חדשות » עידן חדש ומוגדש: הונדה טייפ R בישראל

עידן חדש ומוגדש: הונדה טייפ R בישראל

אחרי עשרות שנים של מנועים אטמוספרים וסל"ד סטרטוספרי, הונדה גודשת את דגם הביצועים האייקוני שלה

גל מילמן 08/06/2016

זה סופו של עידן, אחרי שנים בהן היתה הונדה סמן קיצוני בכל הקשור לניצול של מנועים אטמוספרים, היכולת להטיס אותם לסל”ד פנטסטי ולהפיק מהם נתוני הספק מכובדים, היא מיישרת קו עם העולם.
אנחנו מעלים את הנקודה הזו כי בימים אלו מתחיל בארץ שיווק הדור האחרון של הקומפקטית הלוהטת שלהם, הטייפ R, ובחזיתו מנוע מוגדש טורבו. עולם חדש.

 

על המנתק
הסיוויק טייפ R הראשונה הוצגה וביפן ב-1997 היא הוציאה 182 כ”ס ממנוע 1.6 ליטר אטמוספרי, זה יוצא כמעט 114 כ”ס לליטר לא מוגדש וזה נתון פשוט מדהים.


ב-2001 הוצג הדור השני של הטייפ R, עם מנוע שני ליטרים שלא משחזר את הנתון לליטר של קודמו אבל עדיין מצליח להפיק 200 כ”ס.

הדור השלישי יוצר בין השנים 2007-2011, המנוע קיבל סוס בודד נוסף, סה”כ 201 כ”ס. וזו היתה הטייפ R האחרונה, יצורה הופסק ב-2011 כשהונדה לא מציגה מחליפה עד ל-2015.

לאורך כל השנים האלו, המנועים האטמוספרים של הונדה בדגם הזה ובדגמים אחרים, צברו להם קהל מעריצים גדול. היכולת של המנועים הללו להגיע לסל”ד גבוה ולנגן שם כל היום העביר אנשים על דעתם וגרם להם להישבע אמונים לגרסאות ה-R הללו בכל מחיר.

honda civik type r
מנתק ב-7,000 סל”ד בטייפ R ?!

 

על המגדש
ועכשיו הדור החדש  נוחת אצלנו (במחיר גבוה למדי של 289,900 שקלים), עדיין עם מנוע שני ליטרים אבל עם תוספת חדשה. מגדש טורבו. חובבי הדגם אולי יתגעגו לשירה של המנוע הישן בואכה המנתק ב-7,800 סל”ד, אבל יוכלו להתנחם ב-310 כ”ס (עם מנתק שנמצא כעת נמוך יותר ב-7,000 סל”ד), ולא פחות מ-40.6 קג”מ המושגים כבר ב-2,500 סל”ד.

honda civik type r-4
K20C1 המנוע המוגדש הראשון בטייפ R (וגם הראשון המיוצר בארה”ב)

 

רק בשביל לסבר את האוזן הטייפ R האחרונה הוציאה 19.6 קג”מ ב-6,800 סל”ד – פחות מחצי מומנט ביותר מפי שניים סל”ד. זה אומר שלמכונית החדשה יהיה אופי אחר לגמרי, עם מנוע גמיש ושימושי יותר. האם הוא יהיה כריזמטי פחות? רק הזמן יגיד, בכל מקרה העולם השתנה, זה מה יש וכו’ – ברוכה הבאה טייפ R מוגדשת.

Civic Type R Pan-European launch
ברוכה הבאה

הונדה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד