אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
עולמו של וויין
ראשי » מגזין » עולמו של וויין
וויין גריפית'ס

עולמו של וויין

וויין גריפית'ס הוא אחד המנהלים הבולטים והצבעוניים בעולם הרכב. מה צריך לדעת על ה-CEO הכל יכול של סיאט וקופרה. וגם מה הן התוכניות שלו לגבי שני המותגים האלו

אריאל אלסיבוני 28/01/2024

וויין גריפית’ס, הנשיא והמנכ”ל של סיאט וקופרה, הוא מסוג האנשים שבולטים בסביבה. אפשר נוכח העשייה שלו להצהיר שהוא איש חזון עם כיוון ברור מאוד. גם עושה רושם שאין לו בעיה לסמן מטרה ולסחוף את הסביבה שלו ומעבר לכיוונה. השיטות שלו להשיג את המטרות הללו, עשויות להיראות לא קונבנציונאליות. עם זאת, שלא יהיה ספק, רק מי ששם לב לפרט קטן כגדול, כזה שיודע להשקיע עבודה מלאת משמעת וסדר יכול להשיג מטרות כאלו. האיש לקח גרסה ספורטיבית והפך אותה למותג צומח – את זה לא עושים מתוך גחמה. את זה עושים כשמזהים מגמה ובוחרים דרך ברורה להסתער.

גריפית’ס עטור ההישגים, הוא חלק מתעשיית הרכב כל חייו. הוא החל את הקריירה שלו בסוכנות אנגלית מקומית ומשפחתית. לאחר מכן הצטרף לאודי ב-1989, שם בילה 25 שנים. משם עבר גריפית’ס לסיאט שם תפקד כסגן נשיא בכיר למכירות ושיווק של סיאט ב-2016. ב-2018, הוא מילא תפקיד מרכזי בהשקת CUPRA וקיבל את תפקיד הנשיא והמנכ”ל שלה. ואולי שווה להתעכב על העניין הזה של קופרה, כי כל הרעיון כאן, הוא כולו שלו. בעולם שחייבים בו סיפור, הוא מצא את הסיפור שישים את קופרה על המפה. הרעיון מההתחלה הוא לא “עוד מותג”. יש כאן סט של ערכי ליבה כולל קיימות, תשוקה, ביצועים, ומעל לכל, אותנטיות.

לייצר רשימה של ערכי ליבה, זו לא עבודה מסובכת מדי. לגרום לה לחלחל לתרבות הארגונית, לאסטרטגיות השיווק, לסגנון הניהול – זה כבר סיפור אחר לגמרי. מההתחלה הוא בחר לסמן את קופרה כמורדת, יוצרת סביבה שבט, מעבירה את התדר הזה לשגרירי המותג. מדביקה את כולם באותה אותנטיות שבטית. מה שגריפית’ס ראה זה מה שקרה. בעידן מתחשמל ומכוניות שהופכות דומות יותר ויותר, קופרה תגיע לחשמל עם זהות ברורה, טרייה, כזו שמכוונת לקהל העדכני. הוא לא מתבייש להצהיר ד”א, שהמכוניות הללו יהיו מהנות וייחודיות לנהיגה גם בעידן החשמלי. יש לא מעט הצהרות כאלו, אבל כשגריפית’ס אומר את זה, זה נשמע אחרת. אולי בגלל שלפני רגע הוא סיפר לך שיש לו יגואר E-type בבית. עם 6 ציל’ ולא בגרסת ה-V12. היא פשוט אמינה יותר ומתנהגת הרבה יותר טוב הוא מסביר.

וויין גריפית'ס סיאט וקופרה
פרסי מנכ”ל השנה ולא רק. וויין גריפית’ס. צילומים: יצרן

 


חובב מכוניות בריטי עם קלאסיקה בריטית לא פחות בחנייה – הגיוני סך הכול. אבל פחות הגיוני זה לשמוע את גריפית’ס עובר מהאנגלית הרהוטה שלו, לגרמנית שוטפת. ואם המעבר הזה הפתיע אותך, אתה שומע אותו חותך לספרדית מתגלגלת, לפי הצורך. וכך, רגע אחרי שהוא מסביר שעד 2030 תהפוך קופרה לחשמלית לחלוטין, הוא יודע לשנות כיוון ולדבר על העתיד של סיאט.

וויין גריפית'ס סיאט וקופרה
חוגגת 40. תחגוג גם 50

 

המעבר החשמלי באירופה מבושש. הדד-ליין הולך ונדחה. תאריך היעד נכון לעכשיו הוא 2035 וזה מוביל אותנו ישר לסיאט. גריפית’ס, הוא בין השאר יו”ר יצרני הרכב בספרד – יצרנית הרכב השנייה בגודלה באירופה. כן, המפעלים בספרד עובדים שעות נוספות והמדינה החמימה היא חלק מתוכנית ’10 מיליארד היורו’ החשמלית של פולקסווגן. לא רק מקום לייצר בו סוללות אלא גם המקום לייצר בו את הפלטפורמה החשמלית הזולה ביותר של הקונצרן. כאן אמורה להיות מיוצרת פלטפורמת ה-ID2 של פולקסווגן וזה אומר משהו לגבי העתיד של סיאט. כי סיאט היא היצרן העממי של הקונצרן, המקום בו הטכנולוגיה החדשנית של פולקסווגן מוגשת במחיר עממי.

וויין גריפית'ס סיט וקופרה
יותר ספרדי מספרדי….

 

גריפית’ס יודע את כל זה, כי הוא חלק מהתוכנית הזו. הוא גם יודע להעריך את מה שסיאט מציעה ובכיר כמוהו לא יכול להתעלם מגידול של 23 אחוזים במכירות בשנה החולפת – השנה המוצלחת של סיאט מאז הקמתה. ובנוסף, אפשר לשער, שלסיאט יש מקום מיוחד בלב של הנשיא שלה. ואם כבר הזכרתנו את הדחייה לחשמול מלא באירופה ואת העובדה ששיעור החדירה של רכב חשמלי בספרד עומד כרגע על 10 אחוזים בלבד, מבינים את העתיד של סיאט.

וויין גריפית'ס סיא וקופרה
הפלטפורמה החשמלית הזולה של פולקסווגן נשענת על יכולת הייצור בספרד ותגיע בסוף גם לסיאט

 

גריפית’ס שחרר לא מעט הצהרות בחודשים האחרונים בנוגע לעתידה של החברה הספרדית. מהן ניתן להבין את התוכנית שלו. כבר השנה יוצגו מתיחות פנים לבסט-סלר של סיאט (הארונה), למכונית המזוהה ביותר איתה (האיביזה) וככל הנראה גם לרכב הפנאי הגדול שלה (טאראקו). המעבר החשמלי עם דגם ראשון ייקרה רק לקראת סוף העשור הזה ב-2029. בסופו של דבר תמשיך סיאט לתפקד עם אותו מיצוב שלה עכשיו. מותג כניסה עממי וצעיר לרכבי הקונצרן. סיאט תמשיך לתת מענה לאלו שעדיין לא רוצים לעבור לרכב חשמלי במהלך העשור הזה, ותעבור לייצור רכבים חשמליים לקראת הדד-ליין האירופאי העדכני. היא תהיה האחרונה בקונצרן לעבור את השינוי הזה, ותהנה ככל הנראה מהעלויות נמוכות אפילו עוד יותר מיעד ה-25,000 יורו לגרסה הגרמנית של החשמלית הזולה החדשה שלה.

וויין גריפית'ס סיאט וקופרה
גאון ניהולי? קוסם מיתוגי? חובב הגה? כן התשובות נכונות

 

אם בוחנים את העבר של נשיא סיאט וקופרה, סביר שיש לו כבר תוכנית סדורה מונחת לפניו. בצד אחד המעבר המלא לחשמל של קופרה תוך שמירה על הווייב אותו המציא וטיפח בצורה ייסודית כל-כך. מצד שני את המשך הצמיחה של סיאט, תוך הידוק המסר של המותג הוותיק, עם מכוניות מונעות בנזין למשך זמן ארוך יחסית, בהשוואה לשאר המותגים של הקונצרן, לפני המעבר לחשמל. לא נשמעת משימה מסובכת כל-כך. בטח שלא לאדם, שמבלה את רוב חייו בתחום הזה. הוא יימצא דרך שונה, מסוגננת ומושכת גם לסיפור ההמשך של סיאט. אותנו פשוט מסקרן לראות אותו לוקח את החברה הייחודית הזו, אל תוך העידן החדש. אפשר לסמוך עליו, שזה יהיה מהלך מדויק, יעיל ומלא סטייל.

איביזה חדשה ארונה חדשה וויין גריפית'ס חשמלית של סיאט טאראקו חדש סיאט סיאט וקופרה קופרה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד