אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
עולה למסלול: יונדאי חושפת את גרסת המרוצים של איוניק 5N
ראשי » חדשות » עולה למסלול: יונדאי חושפת את גרסת המרוצים של איוניק 5N
יונדאי איוניק 5N

עולה למסלול: יונדאי חושפת את גרסת המרוצים של איוניק 5N

יונדאי איוניק 5N זוכה לגרסת מרוצים, קיצונית, קלה וקרבית עוד יותר שתערוך מירוץ בכורה בפסטיבל N של יונדאי

אופיר דואק 31/03/2024 צלם: יצרן

ביונדאי לוקחים ברצינות את פיתוח רעיון מכונית הספורט בעידן החשמלי. זמן קצר לאחר שחשפו את גרסת הביצועים של האיוניק 5 בפסטיבל המהירות בגודווד, שיחררה יונדאי פרטים אודות גרסת מסלול ייעודית שנמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים. כעת, כשבוע לאחר ההשקה העולמית של יונדאי איוניק 5N חושפת חטיבת הביצועים של יונדאי גם את גרסת המרוצים שלה.

עד כה מכוניות מסלול חשמליות היו בעיקר מכוניות שתוכננו כמכוניות מרוץ עבור סדרות מרוצים כמו הפורמולה E, אבל גרסת המסלול של יונדאי איוניק 5N מבשרת על עידן חדש שמתקרב, שבו יתחרו מכוניות מירוץ המבוססות על מכוניות חשמליות סדרתיות, בדומה למקובל בסדרות מרוצי הטורינג, ה-GT וה-DTM למינהן.

גרסת המרוצים של יונדאי איוניק 5N מכונה eN1 על שם תת קטגוריית מרוצים אותה המציאה יונדאי עבורה. את הבכורה הפיזית שלה על המסלול תערוך ה-eN1 ב-27 לאפריל במסגרת פסטיבל N בדרום קוריאה, שבו מתקיימים מרוצים במספר סדרות ייחודיות לדגמי יונדאי. ה-eN1 תיקח חלק במרוץ חשמליות ראשון מסוגו, שיסלול את הדרך להקמת סדרת מרוצים עבור הדגם שתצא לדרך בשנה הבאה.


כדי להפוך אותה למכונית מסלול עברה יונדאי איוניק 5N מספר שינויים מהותיים. חיצונית אי אפשר לפספס שפע של כנפונים ועזרים אווירודינמיים מעבר לאלו שקיימים בגרסה הסדרתית, שהיא לא ממש אנונימית במראה שלה. בתי הגלגלים הורחבו כדי להתאים למפשק הסרנים שהורחב גם הוא, והמכונית הונמכה באופן משמעותי לטובת היציבות והאווירודינמיות, כך שכעת ה-5N היא לא ממש קרוסאובר.

מערכת המלים כוללת בולמי זעזועים מתכווננים ומאפשרת שליטה על גובה המכונית וגם על זווית השפיעה (קאמבר) של הגלגלים. למראה הנמוך של המכונית תורמים גם חישוקי 18 אינץ’ צנועים ביחס לחישוקי ה-21 אינץ’ של הדגם הסדרתי. מכסה מנעו מפיברגלאס, שמשות דקות מפוליקבונט והפשטת תא הנוסעים מאבזור אפשרו להוריד את משקל המכונית ל-1,970 ק”ג, כ-250 ק”ג פחות מהדגם הסדרתי, כאשר בהתאם לתקנות ה-FIA נוספו כלוב בטיחות תקני, מושבים מרוצים עם חגורות בטיחות ייעודיות ומערכת כיבוי אש.

יחידת ההנעה לעומת זאת נותרה ללא שינוי, כשהיא משלבת בין מנוע חשמלי קדמי בהספק של 226 כ”ס ומנוע חשמלי אחורי בהספק של 383 כ”ס היוצרים יחד הספק משולב של 601 כ”ס, עם תוספת של 40 כ”ס נוספים במצב Boost בעת הצורך. גם הסוללה נותרה זהה עם קיבולת של 84 קוט”ש. למרות נתוני תפוקה זהים, הפחתת המשקל והחישוקים הצנועים יותר אמורים לשפר את הביצועים ובמידה מסוימת גם את צריכת האנרגיה. בכל מקרה, מערכת הבלימה שודרגה כדי להתאים לעומסים הגבוהים יותר עם קאליפרים בעלי 6 בוכנות מלפנים ו-4 בוכנות מאחור.

IONIQ 5N eN1 01IONIQ 5N eN1 01Preview
IONIQ 5N eN1 05IONIQ 5N eN1 05Preview
יונדאי איוניק 5Nיונדאי איוניק 5NPreview
IONIQ 5N eN1 12IONIQ 5N eN1 12Preview
IONIQ 5N eN1 11IONIQ 5N eN1 11Preview
IONIQ 5N eN1 10IONIQ 5N eN1 10Preview
IONIQ 5N eN1 09IONIQ 5N eN1 09Preview
IONIQ 5N eN1 08IONIQ 5N eN1 08Preview
IONIQ 5N eN1 07IONIQ 5N eN1 07Preview
IONIQ 5N eN1 03IONIQ 5N eN1 03Preview
IONIQ 5N eN1 04IONIQ 5N eN1 04Preview
IONIQ 5N eN1 02IONIQ 5N eN1 02Preview

איוניק 5N איוניק 5N eN1 יונדאי יונדאי איוניק 5 יונדאי איוניק 5N יונדאי איוניק 5N eN1
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד