אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
עולה למסלול: יונדאי חושפת את גרסת המרוצים של איוניק 5N
ראשי » חדשות » עולה למסלול: יונדאי חושפת את גרסת המרוצים של איוניק 5N
יונדאי איוניק 5N

עולה למסלול: יונדאי חושפת את גרסת המרוצים של איוניק 5N

יונדאי איוניק 5N זוכה לגרסת מרוצים, קיצונית, קלה וקרבית עוד יותר שתערוך מירוץ בכורה בפסטיבל N של יונדאי

אופיר דואק 31/03/2024 צלם: יצרן

ביונדאי לוקחים ברצינות את פיתוח רעיון מכונית הספורט בעידן החשמלי. זמן קצר לאחר שחשפו את גרסת הביצועים של האיוניק 5 בפסטיבל המהירות בגודווד, שיחררה יונדאי פרטים אודות גרסת מסלול ייעודית שנמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים. כעת, כשבוע לאחר ההשקה העולמית של יונדאי איוניק 5N חושפת חטיבת הביצועים של יונדאי גם את גרסת המרוצים שלה.

עד כה מכוניות מסלול חשמליות היו בעיקר מכוניות שתוכננו כמכוניות מרוץ עבור סדרות מרוצים כמו הפורמולה E, אבל גרסת המסלול של יונדאי איוניק 5N מבשרת על עידן חדש שמתקרב, שבו יתחרו מכוניות מירוץ המבוססות על מכוניות חשמליות סדרתיות, בדומה למקובל בסדרות מרוצי הטורינג, ה-GT וה-DTM למינהן.

גרסת המרוצים של יונדאי איוניק 5N מכונה eN1 על שם תת קטגוריית מרוצים אותה המציאה יונדאי עבורה. את הבכורה הפיזית שלה על המסלול תערוך ה-eN1 ב-27 לאפריל במסגרת פסטיבל N בדרום קוריאה, שבו מתקיימים מרוצים במספר סדרות ייחודיות לדגמי יונדאי. ה-eN1 תיקח חלק במרוץ חשמליות ראשון מסוגו, שיסלול את הדרך להקמת סדרת מרוצים עבור הדגם שתצא לדרך בשנה הבאה.


כדי להפוך אותה למכונית מסלול עברה יונדאי איוניק 5N מספר שינויים מהותיים. חיצונית אי אפשר לפספס שפע של כנפונים ועזרים אווירודינמיים מעבר לאלו שקיימים בגרסה הסדרתית, שהיא לא ממש אנונימית במראה שלה. בתי הגלגלים הורחבו כדי להתאים למפשק הסרנים שהורחב גם הוא, והמכונית הונמכה באופן משמעותי לטובת היציבות והאווירודינמיות, כך שכעת ה-5N היא לא ממש קרוסאובר.

מערכת המלים כוללת בולמי זעזועים מתכווננים ומאפשרת שליטה על גובה המכונית וגם על זווית השפיעה (קאמבר) של הגלגלים. למראה הנמוך של המכונית תורמים גם חישוקי 18 אינץ’ צנועים ביחס לחישוקי ה-21 אינץ’ של הדגם הסדרתי. מכסה מנעו מפיברגלאס, שמשות דקות מפוליקבונט והפשטת תא הנוסעים מאבזור אפשרו להוריד את משקל המכונית ל-1,970 ק”ג, כ-250 ק”ג פחות מהדגם הסדרתי, כאשר בהתאם לתקנות ה-FIA נוספו כלוב בטיחות תקני, מושבים מרוצים עם חגורות בטיחות ייעודיות ומערכת כיבוי אש.

יחידת ההנעה לעומת זאת נותרה ללא שינוי, כשהיא משלבת בין מנוע חשמלי קדמי בהספק של 226 כ”ס ומנוע חשמלי אחורי בהספק של 383 כ”ס היוצרים יחד הספק משולב של 601 כ”ס, עם תוספת של 40 כ”ס נוספים במצב Boost בעת הצורך. גם הסוללה נותרה זהה עם קיבולת של 84 קוט”ש. למרות נתוני תפוקה זהים, הפחתת המשקל והחישוקים הצנועים יותר אמורים לשפר את הביצועים ובמידה מסוימת גם את צריכת האנרגיה. בכל מקרה, מערכת הבלימה שודרגה כדי להתאים לעומסים הגבוהים יותר עם קאליפרים בעלי 6 בוכנות מלפנים ו-4 בוכנות מאחור.

IONIQ 5N eN1 01IONIQ 5N eN1 01Preview
IONIQ 5N eN1 05IONIQ 5N eN1 05Preview
יונדאי איוניק 5Nיונדאי איוניק 5NPreview
IONIQ 5N eN1 12IONIQ 5N eN1 12Preview
IONIQ 5N eN1 11IONIQ 5N eN1 11Preview
IONIQ 5N eN1 10IONIQ 5N eN1 10Preview
IONIQ 5N eN1 09IONIQ 5N eN1 09Preview
IONIQ 5N eN1 08IONIQ 5N eN1 08Preview
IONIQ 5N eN1 07IONIQ 5N eN1 07Preview
IONIQ 5N eN1 03IONIQ 5N eN1 03Preview
IONIQ 5N eN1 04IONIQ 5N eN1 04Preview
IONIQ 5N eN1 02IONIQ 5N eN1 02Preview

איוניק 5N איוניק 5N eN1 יונדאי יונדאי איוניק 5 יונדאי איוניק 5N יונדאי איוניק 5N eN1
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד