אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
עוברת להיברידי: בנטלי נפרדת ממנוע ה-W12
ראשי » חדשות » עוברת להיברידי: בנטלי נפרדת ממנוע ה-W12
בנטלי

עוברת להיברידי: בנטלי נפרדת ממנוע ה-W12

בנטלי חושפת יחידת הנעה חדשה והיברידית שתחליף את מנוע ה-W12 האדיר ששירת את דגמי העל שלה בשני העשורים האחרונים. במקביל גם מנועי ה-V8 מפנים את מקומם באירופה

אופיר דואק 12/05/2024 צלם: יצרן

הצורך לעמוד בתקני זיהום וצריכת דלק מחמירים משפיעים גם על מותגי העל של תעשיית הרכב, כשהקורבנות הגדולים, תרתי משמע, הם מנועים מרובי צילינדרים. בפרט אלו בעלי 12 צילינדרים שהתקבעו במשך עשורים כפסגת ההיצע של התעשייה בכל מה שקשור לביצועים ותחכום מכאני. כמעט כל יצרן על, בין אם של מכוניות אולטרה יוקרתיות או מכוניות על נחשקות בחר באופן אוטומטי בתצורה של 12 צילינדרים לפסגת ההיצע שלו.

אלא שכאמור, הזמנים משתנים. אסטון מרטין אמנם הודיעה לאחרונה שתציג מנוע V12 עדכני, אך רק לדגמים ביצור מוגבל שלא יגיע לדגמי הואנטג’ וה-DB12 החדשים. פרארי הציגה את ה-12Cilindri כמהדורת פרידה ממנוע ה-V12 האטמוספרי האייקוני שלה ואילו מרצדס מציעה את מנוע ה-V12 שלה רק ב-S קלאס מאייבך. כעת גם בנטלי מודיעה כי היא נפרדת ממנוע 12 הצילינדרים שלה בתצורת ה-W הייחודית וחושפת פרטים ראשונים על יחידת הנעה חדשה אותה תציע בדגמי העל שלה.

מדובר ביחידת הנעה היברידית נטענת, המשלבת מנוע V8 כפול מגדשים ומנוע חשמלי היוצרים הספק משולב של 750 כ”ס, 91 כ”ס יותר מאשר בגרסה החזקה ביותר של מנוע ה-W12 שהוצעה בדגמי הספיד של הקונטיננטל GT והפליינג ספור. נתון ההספק הגבוה ביותר אי פעם בבנטלי סדרתית. בנוסף תאפשר מערכת ההנעה ההיברידית החדשה גם טווח נסיעה חשמלי של 80 ק”מ עם פליטת CO2 ממוצעת של 50 גרם לק”מ שירגיעו את מצפונם הירוק של הלורדים המיוחסים. אגב, זהו לא המנוע ההבירידי הראשון של בנטלי שכבר מציעה יחידת הנעה היברידית נטענת על בסיס מנוע V6 מוגדש בנפח 2.9 ליטר בעל 535 כ”ס בפליינג ספור ובבנטאייגה.


מנוע ה-W12 נוצר על ידי מהנדסי פולקסווגן בסוף שנות ה-90 על ידי חיבור של שני מנועי VR6. החיבור של שני מנועי V6 עם זווית צרה של 15 מעלות בין צלעות הבלוק החולקים גל ארכובה אפשר ליצור מנוע קומפקטי במיוחד בהשוואה למנועי V12 מקובלים. את הבכורה שלו ערך המנוע בעל התצורה הייחודית בשנת 1997 בדגם הקונספט פולקסווגן W12 שהציג את היומרה הלא ממומשת של פולקסווגן להתחרות בקטגוריית מכוניות העל. את הבכורה הסדרתית שלו ערך מנוע ה-W12 בחרטומה של פולקסווגן פייטון היומרנית, ובהמשך הדרך הגיע לזמן קצר גם לטוארג והוא משמש את גרסת העל של אאודי A8 עד עצם היום הזה (וגם היא תיפרד ממנו בקרוב).

אבל עם השנים הפך המנוע למזוהה בעיקר עם דגמי בנטלי. מנוע ה-W12 כפול המגדשים הופיע בבנטלי לראשונה בקונטיננטל  GTשהוצגה בשנת 2003 ולאחר מכן הגיע גם לגרסה הסאלונית שלה פליינג ספור, כאשר בשניהם שימש כפסגת ההיצע של הדגם מעל גרסאות ה-V8 העממיות. בנטלי עשתה שימוש במנוע ה-W12 גם בבנטאייגה המגודל, אך באופן מעניין נמנעה מלהשתמש בו בלימוזינת העל שלה מולזאן. בסך הכל יוצרו במשך השנים כ-105 אלף מנועי W12 על ידי בנטלי ושאר המותגים בקבוצת פולקסווגן.

לצד ההודעה על יציאתו של מנוע ה-W12 לגמלאות, הודיעה בנטלי גם כי תפסיק לשווק את דגמי הקונטיננטל GT, קונטיננטל GTC והפליינג ספור עם מנועי V8 בבריטניה, באירופה ובמזרח התיכון, אם כי הוא ימשיך להיות מוצע לעת עתה בשוק האמריקאי וגם בבנטאייגה. מנוע ה-V8 בנפח 4.0 ליטר יוחלף בחודשים הקרובים גם הוא ביחידת הנעה היברידית-נטענת (מן הסתם פחות עוצמתית מאשר זו המחליפה את מנוע ה-W12) כחלק מהאסטרטגיה של בנטלי להפחתות זיהום. על פי האסטרטגיה של בנטלי היה אמור המותג האריסטוקרטי להפוך לחשמלי מלא בשנת 2030, יעד שנכון לעתה נדחה ב-3 שנים לשנת 2033.

V8 היברידי W12 בנטלי מנוע V8 מנוע W12
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד