אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
עבודת יד: המכוניות הידניות שהיינו רוצים לראות בישראל
ראשי » מגזין » עבודת יד: המכוניות הידניות שהיינו רוצים לראות בישראל

עבודת יד: המכוניות הידניות שהיינו רוצים לראות בישראל

תיבת הילוכים ידנית הולכת ונכחדת מהעולם, גם כשמדובר במכוניות ספורטיביות. עם זאת, בעולם עדין ניתן למצוא כמה וכמה דגמים מעניינים עם תיבה ידנית שממש היינו שמחים לראות גם על כבישי ישראל

דין אפפל 04/04/2023 צלם: יצרן

עם כל הכבוד לגל המכוניות החשמליות ששוטף אותנו לאחרונה, עבורנו, חובבי הנהיגה הן לא מהוות תחליף אמיתי לרכבי סוף השבוע. אלו שממתינים לנו, או אנחנו לו, כל השבוע רק בשביל לקחת אותו לסיבוב, משוחררים מכל הפקקים והלחצים של היומיום. אחד החלקים החשובים ביותר לבדל את החוויה ברכבים הללו היא תיבת הילוכים ידנית. כן, אותה תיבה שמצריכה תזמון מדויק של יד ימין בין ההגה לידית בשילוב הדוושה השלישית.


אמנם יש כמה וכמה רכבים ידניים חדשים שמוצעים למכירה בישראל ישירות מהיבואן לצרכן, אבל רובם זולים, חלשים ולא מרגשים (או סתם מדובר ברכבים מסחריים). מעטות המכוניות הספורטיביות שעדין מציעות תיבה שכזו, שתיים מהם הגיעו לכאן ממש בשבועיים האחרונים (סובארו BRZ החדשה והונדה סיוויק טייפ R), אבל לצערנו הן ממש לא מדגם מייצג. עם זאת, למרות שתעשית הרכב הולכת ומוותרת על התיבה הידנית, עדין ישנם  בחו״ל יש עוד הרבה דגמים שונים שהיינו שמחים לראות ביבוא סדרתי. אספנו כמה מהם ברשימה לפניכם, ואתם מוזמנים לשתף אותנו בדגמים שאתם עוד דגמים תשמחו לראות פה.

כרטיס כניסה – פולקסווגן Up! GTI

אף אחד לא אמר שכיף צריך לעלות הרבה כסף, גם אם מדובר ברכב חדש, ואין רכב שמדגיש זאת כמעט טוב יותר ממכונית המיני הקטנה של פולקסווגן. בבסיסה, זאת אותה מכונית שהוצגה אי אז ב-2011 והגיעה לארץ במספרים קטנים עם סמל פולקסווגן, ובמספרים יותר גדולים בתור סקודה סיטיגו ו/או סיאט מיי.


פולקסווגן UP! GTI



גרסת ה-GTI הצטרפה ב-2018 והציעה לא רק ביצועים עדיפים, אלא גם כיול מחדש להתנהגות במטרה להפוך אותה ל-GTI אמיתית. היא מצוידת במנוע ה-1.0 טורבו המוכר של היצרן עם 115 כ״ס שאמנם נשמעים מעט, אבל עם משקל עצמי של 995 ק״ג בלבד היא עדין יכלה להאיץ ב-8.8 שניות ל-100 קמ״ש. היא גם קיבלה את כל הסממנים העיצובים של דגמי GTI כך שאי אפשר לפספס במה מדובר. אמנם היא נמצאת לקראת סיום הייצור אבל במחיר של פולקסווגן פולו בסיסית זאת יכלה להיות מכונית ספורטיבית ראשונה עבור לא מעט חובבי נהיגה. אגב, אחת כזאת עשתה עליה ארצה ביבוא אישי.

 

טויוטה קורולה GR

ממש לא ליסינג – טויוטה קורולה GR

בניגוד למה שנראה בארץ, ישנם לא מעט דגמי משפחתיות ספורטיביות שלא ניתן לקנות בישראל. דוגמא ראשונה טובה היא משפחת דגמי N של יונדאי. אבל אחת הדוגמאות המפתיעות היא טויוטה GR קורולה. בהשראת האחות הקטנה יאריס GR, יצרה טויוטה וחטיבת גאזו רייסינג גרסה ספורטיבית גם לקורולה ששמה לא ממש מתקשר להגדרה מכונת נהיגה, ונועד לספק מענה עבור השוק האמריקאי שהיאריס קטנה מידי עבורו.

חלק ניכר מהמכלולים הגיעו מהיאריס, שפותחה כדי לעמוד בתקנות ההומולוגציה כדי להשתף באליפות הראלי העולמית. לכן יש לקורולה הנעה כפולה, עם אפשרות לשנות את חלוקת הכוח בין הסרנים, .מנוע טורבו תלת צילינדרי בנפח 1.6 ליטר המפיק 300 כ”ס מ-3 בוכנות בנפח קטן יחסית של 1.6 ליטר. מה שהככי חשוב הוא שכמו היאריס, גם קורולה GR מגיעה עם תיבה ידנית בלבד. המחיר התחלתי גבוה ביחס למתחרות, אבל זה הגיוני כיוון שקורולה GR מכוונת לנהגי הרדקור.

ניסאן Z


מכונית ספורט קלאסית – ניסאן Z

ההגדרה הבסיסית ביותר למכונית ספורט היא מרכב קופה, מנוע חזק, תיבה ידנית והנעה אחורית. קטגוריה שהצטמצמה בשנים האחרונות, אך עדין כעוללת לא מעט דגמים מעניין שרובם לא מגיע אלינו. אחת המכוניות המעניינות היא טויוטה סופרה שזכתה לאחרונה סוף סוף גם לתיבה ידנית, אבל אנחנו בחרנו בניסאן Z החדשה שממשיכה שושלת מפוארת של דגמים ספורטיביים מאז שנות ה-70..

ניסאן Z החדשה עדין מתבססת על פלטרפורמת קודמתה, אבל קיבלה עיצוב עם נגיעות מדגמי העבר בסדרה והחליפה את המנוע האטמוספרי במנוע מוגש עם 400 כ”ס. ההנעה אחורית כמובן ויש אופציה לתיבה ידנית.  אי אפשר לטעות עם המתכון הקלאסי הזה.

שברולט קאמרו SS


שרירים אמריקאים – שברולט קאמרו

החוליגן שבך יודע למה אני מתכוון עוד לפני שאני בכלל מפרט. הנוסחה פשוטה – המון סמ״ק, המון כ״ס והמון עשן מהצמיגים האחוריים. אמריקה במיטבה. מכוניות השרירים שמות לעצמן מטרה להציע מקסימום כח במחיר נגיש, ובדורות האחרונים הן אפילו יודעות לפנות לא רע. בניגוד למה שמקובל לחשוב בגלל המוצא, פורד מוסטאנג, שברולט קאמרו ודודג’ צ’אלנג’ר מוצעות גם עם אופציה לתיבת הילוכים ידנית. אנחנו היינו הולכים על שברולט קאמרו SS שתרד מפס הייצור בשנה הבאה, עם מנוע V8 בריא בנפח 6.2 המספק 455 כ”ס. מה צריך יותר מזה?

 

פורד ברונקו


פשוט בשטח – פורד ברונקו

עם עליית מחירי המכוניות החדשות אין ספק שחלק מהחלומות מתרחקים מאיתנו. אם אתם חובבי שטח אין לכם יותר מידי אופציות לרכב שטח כמו פעם, כזה שיכול לתקל לא רק מדרכות עירוניות. כל הכבוד לסוזוקי שממשיכה להציע ביבוא סדיר את הג׳ימני גם עם תיבה ידנית במחיר יחסית נגיש, אבל עבור מי שצריך/רוצה משהו קצת יותר מרווח הבחירה צריכה ללכת לכיוון גרסאות הבסיס העירומות של ג’יפ רנגלר או פורד ברונקו לא מגיעות לישראל. ברונקו בסיסי, עם מנוע 2.3 ליטר, תיבת הילוכים ידנית וחישוקי ברזל אמור לעלות קצת יותר מרבע מליון שקלים.זה עדין המון כסף, אבל כמעט 150 אלף ש”ח פחות מברונקו ממוצע, שמשאירים תקציב לשיפורים שקיימים בעולם בשפע. 

GMA T50


בונוס – GMA T50/T33

חייבים מכונית-על אחת ברשימה, הבעיה שכמעט כולם עושות שימוש היום בתיבות הילוכים רובוטיות או אטומטיות סופר יעילות בשביל לקצץ עוד עשירית שניה בתאוצה. אבל יש גם יוצאות מן הכלל,  ואין דוגמא טובה מאשר GMA. זוהי חברה יחסית חדשה ופירוש שמה גורדון מארי אוטומוטיב. כן אותו מהנדס שאחראי על מקלארן F1.

בניגוד לשאר רכבי-העל GMA בחרו לייצר את חווית הנהיגה הטהורה ביותר. יש להם 2 דגמים, ה- T33 לעשירים מאוד וה-T50 לעשירים עוד יותר. שתיהן מתהדרות במשקל עצמי נמוך ברמה מגוכחת (1,090 ק״ג ו-982 ק״ג בהתאמה) ומנוע V12 אטמוספרי שחברת קוסוורת׳ פיתחה במיוחד עבורן עם(615 כ״ס ו-650 כ״ס בהתאמה וקו אדום מעבר ל-11 אלף סל”ד. משהו שמוכר רק בעולם של פורמולה 1 או בעולם הדו-גלגלי. ל-T50 סידור מושבים ייחודי עם מושב הנהג במרכז הקבינה, כמו המקלארן F1, וזוג מושבים, אחד בכל צד, וזה לא מפריע לצייד אותה בתיבת הילוכים ידנית. רק תיבת הילוכים ידנית. אז נכון שכל המכוניות של GMA כבר מכורות אבל אם הייתי צריך לבחור רכב מודרני אחד שמשמר את מהות הנהיגה לא הייתי מסתכל למקום אחר.

2022 Ford Bronco® Everglades™ Eruption Green2022 Ford Bronco® Everglades™ Eruption Green
פורד ברונקו
Preview
2023 Chevrolet Camaro SS2023 Chevrolet Camaro SS
שברולט קאמרו SS
Preview
2023 Chevrolet Camaro SS2023 Chevrolet Camaro SS
שברולט קאמרו SS
Preview
5 Manual Gearbox 045 Manual Gearbox 04
ניסאן Z
Preview
5 Manual Gearbox 055 Manual Gearbox 05
ניסאן Z
Preview
5 Manual Gearbox 065 Manual Gearbox 06
ניסאן Z
Preview
5 Manual Gearbox 075 Manual Gearbox 07
ניסאן Z
Preview
5 Manual Gearbox 095 Manual Gearbox 09
טויוטה קורולה GR
Preview
5 Manual Gearbox 085 Manual Gearbox 08
טויוטה קורולה GR
Preview
5 Manual Gearbox 105 Manual Gearbox 10
טויוטה קורולה GR
Preview
Volkswagen up! GTIVolkswagen up! GTI
פולקסווגן UP! GTI
Preview
Volkswagen up! GTIVolkswagen up! GTI
פולקסווגן UP! GTI
Preview
Volkswagen up! GTIVolkswagen up! GTI
פולקסווגן UP! GTI
Preview
5 Manual Gearbox 155 Manual Gearbox 15
GMA T50
Preview
5 Manual Gearbox 165 Manual Gearbox 16
GMA T50
Preview
5 Manual Gearbox 175 Manual Gearbox 17
GMA T50
Preview

גיר ידני טיוטה קורולה GR ניסאן Z פורד ברונקו שברולט קאמרו תיבת הילוכים
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד