אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
סרס 5 במבחן ראשון: להתחיל מחדש
ראשי » מבחני דרכים » סרס 5 במבחן ראשון: להתחיל מחדש
סרס 5

סרס 5 במבחן ראשון: להתחיל מחדש

סרס הוא אחד מהמותגים החשמלים הראשונים שהגיעו אלינו מסין. כעת הוא מנסה לחזור למרכז הבמה קרוסאובר גדול, חזק ומאובזר במיוחד

אופיר דואק 18/09/2023 צלם: אופיר דואק

בין שלל מותגי הרכב מסין ששטפו את שוק הרכב בשנתיים האחרונות כמעט ונשכח המותג סרס (Seres), שהיה דווקא מהראשונים להציע בישראל קרוסאובר חשמלי קומפקטי במחיר נגיש. המחיר הנגיש נבע בין היתר מהעובדה שהיה מדובר בדגם מיושן יחסית שהוסב להנעה חשמלית, בעל טווח צנוע ונעדר מערכות בטיחות אקטיביות מודרניות, מה שמהר מאד דחק אותו לנישה של ציי הרכב.

אלא שבסרס ממש לא מתכוונים להישאר מאחורי המתחרות, והחלו לשווק בתחילת חודש ספטמבר את הדגם השני שלהם בארץ הנושא את השם סרס 5. תשכחו כל מה שידעתם על סרס 3. ה-5 אמנם הוצג בשנת 2019 עבור השוק הסיני בגרסאות בנזין ופלאג אין, אך הוא מגיע אלינו בתצורת הנעה חשמלית, עם תקינה אירופאית מלאה ועם מפרט נדיב במיוחד, גם בהשוואה לאחיות מהרפובליקה העממית.

סרס 5 הוא קרוסאובר בעל מידות נדיבות, כאשר עם אורך של 471 ס”מ, רוחב של 193 ס”מ ובסיס גלגלים של 287.5 ס”מ הוא מתמקם ראש בראש בטריטוריה של MG מארבל R וסקייוול ET5, אבל גם מול טסלה מודל Y שמאז שנחת בארץ הפך להיות אמת המידה של הקטגוריה. סרס 5 לא מחדש עיצובית, והחזית שלו למרות תאורת ה-LED המרשימה נראית גנרית למדי. הוא מצליח להתבלט דווקא בצללית הכוללת פיסולי כנפיים מעוגלים וקו גג משתפל וחלונות צד מתעקלים מעלה, על חשבון הראות של היושבים מאחור.



 

 


 

 

המרחב לרגלי היושבים מאחור טוב מאד הודות לרצפה השטוחה, אבל לא עצום כפי שניתן היה לצפות מבסיס הגלגלים הנדיב, כאשר מרווח הראש יהיה בעייתי למי שגובהו 180 ס”מ ומעלה. מה שיותר מפריע הוא שלחלון הגג הגדול והמרשים אין כיסוי נגלל חשמלית, עניין קריטי בימים לוהטים כמו ימי המבחן, אך היבואן מציע כיסוי פריק הניתן להרכבה ידנית והוא בגדר חובה בקיץ.

מלפנים האווירה כבר הרבה יותר משכנעת. בסרס יצרו שילוב נאה בין מראה נקי, חומרי דיפון רכים ללוח המכשירים, ריפודי עור נעימים ובחירת צבעים מוצלחת משתלבת היטב עם תאורת האווירה הנאה והגימור דמוי העץ שנראה טוב, אבל פחות נעים למגע. מסך המולטימדיה גדול ומרשים, אך הממשק מרובה הפונקציות לא תמיד ברור בגלל ריבוי מסכים הדורש מספר הקלקות גם עבור פונקציות פשוטות, כמו למשל הכוונון המעיק של פתחי האוורור רק דרך מסך המגע.
תא המטען פחות משכנע עם נפח צנוע יחסית של 376 ליטרים בלבד, עדות לכך שה-5 לא בנויה על בסיס פלטפורמה חשמלית ייעודית אלא על כזו שנועד להציע גם גרסאות הנעה קונבנציונליות. כפיצוי ישנו גם תא מטען קדמי שיספיק בעיקר עבור כבלי הטעינה.

סרס 5 מוצע בשתי תצורות הנעה: הנעה אחורית עם מנוע חשמלי בהספק של 295 כ”ס, והנעה כפולה בה ישנו מנוח משלי גם מלפנים עם הספק כולל מרשים של 576 כ”ס ומומנט של למעלה מ-95 קג”מ. אנחנו בחנו את גרסת ההנעה האחורית שלא מהירה כמו אחותה כפולת ההנעה, אבל עדין מספקת רמת ביצועים מרשימה מאד. התגובה הראשונית ללחיצה מעט מושהית, בפרט במצב Eco, אבל לאחר מכן מספרת הסרס תאוצות החלטיות בכל תנאי הדרך, בגיבוי אופי הורדת כוח חלק ונעים. תוסיפו לך בידוד רעשי כביש מוצל ותקבלו קרוזר חזקה ונעימה. מערכת הבלימה הרגרנטיבית מציעה כמה מצבי פעולה, אך אלו ניתנים לבחירה רק במצב הנהיגה המותאם אישית. במצבה הגבוה תפקדה המערכת היטב, אך עדין לא אפשרה נהיגה בדוושה אחת.

הסוללה בסרס 5 היא בעלת קיבולת נדיבה של 80 קוט”ש המאפשרת ליצרן להצהיר על טווח נסיעה של 500 ק”מ. בפועל עם צריכה ממוצעת של כ-21 קילוואט ל-100 ק”מ במהלך המבחן הטווח הריאלי הוא 400 ק”מ ממוצעים למדי. כאן מן ההגינות צריך לציין כי רכב המבחן הגיע אלינו עם 200 ק”מ בלבד, ויתכן מאד שכמה מחזורי טעינה ופריקה ישפרו משמעותית את ביצועי הסוללה. גם השרב הכבד של ימי המבחן לא בדיוק אידאלי למיצוי פוטנציאל הטווח. אגב, יכולת טעינה מהירה של 100 קילוואט כבר לא ממש מרשימה בימינו.


כיול המתלים ב-5 הוא על הצד הרך, מה שמאפשר להם לספוג לא רע מהמורות במהירויות עירוניות נמוכות כמו גם שיבושים קטנים במהירויות גבוהות. מעבר לכך מורגשת מגבלת השיכוך ובכבישים גליים גם יכולת הריסון לוקה בחסר. ההגה ובעיקר הבלמים משדרים תחושה עמומה למדי. בניגוד לסרס 3, בסרס 5 יש מערך מלא של מערכות בטיחות אקטיביות שבאופן מפתיע לא מעמיסות על הנהג בהתראות עקב רגישות יתר. מצד שני, מערכת השמירה האקטיבית על נתיב הנסיעה לא פעלה באופן החלטי ורהוט בפעולות ההיגוי שלה, ומערכת ההתרעה על תנועה בשטחים מתים גם לא הייתה אפקטיבית במיוחד.

 





שוק רכבי הקרוסאובר החשמליים מתחדש ללא הרף, וגם בשוק הרווי הזה מצליח סרס 5 להציג ייחוד משלו. הוא מעוצב בסגנון ספורטיבי ומציע חבילה המשלבת בין ביצועים מרשימים, תא נוסעים נעים ומאובזר במיוחד (חימום, קירור ועיסוי במושבים כסטנדרט) שמעניק אפילו תחושה פרימיומית. כן, המתלים צריכים עוד ליטוש,וכך גם תחושת ההיגוי והבלימה. טווח הנסיעה מספק, אך לא שומט לסתות. למרות כל אלו, בתמחור הנוכחי של הגרסה הנבחנת – סרס 5 מציע חבילה מרשימה, כזו שמאפשרת למותג להתחיל את דרכו המקומית מחדש.

סרס 5 – תעודת זהות
מנוע: חשמלי אחורי, הספק: 295 כ”ס, מומנט: 42.5 קג”מ, תמסורת: ישירה,הנעה אחורית, בסיס גלגלים: 287.5 ס”מ, משקל: 2,220 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 6.8 שניות, מהירות מרבית: 180 קמ”ש, צריכת חשמל ממוצעת (יצרן): 16.8 קוט”ש ל-100 ק”מ, מחיר: 214,900 שקלים

SERES 5 03SERES 5 03Preview
SERES 5 04SERES 5 04Preview
SERES 5 05SERES 5 05Preview
SERES 5 11SERES 5 11Preview
סרס 5סרס 5Preview
SERES 5 09SERES 5 09Preview
SERES 5 14SERES 5 14Preview
SERES 5 07SERES 5 07Preview
SERES 5 15SERES 5 15Preview
SERES 5 16SERES 5 16Preview
SERES 5 29SERES 5 29Preview

SERES סרס סרס 5 קרוסאובר חשמלי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד