אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
סקר בארה”ב: פי 3 יותר תקלות במכוניות חשמליות חדשות
ראשי » חדשות » סקר בארה”ב: פי 3 יותר תקלות במכוניות חשמליות חדשות

סקר בארה”ב: פי 3 יותר תקלות במכוניות חשמליות חדשות

סקר JD Power לשביעות הרצון של רוכשי מכוניות חדשות מגלה כי מכוניות חשמליות סובלות מיותר תלונות על תקלות. טסלה, ריביאן ופולסטאר בתחתית דירוג המותגים

אופיר דואק 30/06/2024 צלם: יצרן

הנטיה של רוב האנשים לחשוב שמכוניות חשמליות הן אמינות יותר וסובלות מפחות תקלות כיוון שהן כוללות הרבה פחות חלקים נעים ומכאניים. אלא שמסבר שההנחה הזו שגויה, כך עולה מסקר שביעות הרצון הראשוני של מכון המחקר JD Power שהתפרסם בארה”ב. הסקר הנערך בפעם ה-38 בודק את כמות התלונות על תקלות של רוכשי מכוניות חדשות ב-90 הימים הראשונים לבעלות על הרכב, ולקחו בו השנה חלק למעלה מ-99 אלף רוכשי מכוניות חדשות, מה שיוצר בסיס יציב לתוצאותיו.

המסקנות הברורות שלו כפי שקובע המכון: ישנן יותר תלונות על תקלות ברכבים חשמלים והיברידיים נטענים מאשר ברכבים בעלי מנועי בעירה פנימית. לדברי פרנק הנלי, מנהל בכיר בחטיבת המחקר של המכון, בעלי מכוניות חשמליות עמוסות טכנולוגיה יכולים לחוות תקלות המצריכות הגעה למרכז שירות פי 3 מאשר במכונית מקבילה עם מנוע בעירה פנימית. עם זאת מצביע הנלי על שיפור וירידה משמעותית בתלונות של כלל רוכשי המכוניות על בעיות הקשורות לפיקוד קולי ומצלמות חניה שכיכבו ברשימת התקלות בשנים קודמות, עדות לשיפור מצד תעשיית הרכב בנושאים אלו.

על פי תוצאות הסקר הנוכחי, המספר הממוצע של תלונות על תקלות לכל 100 מכוניות ברכבים בעלי בעירה פנימית עומד על 180 תקלות, לעומת ממוצע התקלות במכוניות חשמליות העומד על 266 תקלות ל-100 מכוניות. פער של כמעט 50%. עוד עולה מהתוצאות כי בעוד בעבר טסלה הובילה ברמת האיכות שלה על פני מכוניות חשמליות של מותגים אחרים, השנה הפער הזה נסגר והתוצאות הן כמעט זהות. כלומר לטסלה אין יתרון בכמות התקלות על פני יצרניות אחרות של מכוניות חשמליות, מה שמעיד על סגירה של הפער הטכנולוגי.

הלקוחות בטסלה מתלוננים על ממשק התפעול

בכלל, הסקר הנוכחי לא עושה חסד עם טסלה. בעוד כמות התקלות הממוצעת ל-100 מכוניות בסקר הנוכחי עומדת על 195 תקלות, טסלה משתרכת במקום השלישי מסוף הרשימה עם ממוצע של 266 תקלות ל-100 מכוניות (בדיוק כמו יצרנית המכוניות החשמליות ריביאן). אחת הסיבות לעליה המשמעותית בתלונות הלקוחות לגבי טסלה מגיעה מלקוחות שאינם מרוצים מכך שבחברה העבירו את תפעול האיתות והמגבים ללחצים על גבי גלגל ההגה. בטסלה יכולים להתנחם בעובדה שיש רק יצרנית אחרת של מכוניות חשמליות שהצליחה לרשום הישג מפוקפק יותר והיא פולסטאר, שסיימה בסקר במקום האחרון עם 316 תקלות ל-100 מכוניות, אפילו יותר מדודג’ שלה “רק” 301 תקלות בממוצע.


כמות תקלות דומה לזו של טסלה. ריביאן

לשם השוואה, המותג המוביל בסקר הנוכחי הוא ראם עם 149 תקלות בממוצע ל-100 מכוניות, כשאחריו נמצאות שברולט (160 תקלות), יונדאי (162 תקלות) וקיה (163 תקלות). הציון של טסלה נמוך גם בהשוואה למותגי היוקרה בהם היא מתיימרת להתחרות. מותג היוקרה המצטיין בסקר הוא פורשה עם 172 תקלות בממוצע שהעניקו לו את המקום השביעי בדירוג הכללי. לקסוס מדורגת אחריו עם 174 תקלות (מקום שמיני בדירוג הכללי) ולאחר מכן ג’נסיס עם 184 תקלות (מקום 13 בדירוג הכללי).

אגב, לאור התוצאות הללו לא תתפלאו לגלות שאף מכונית חשמלית לא נכללת ברשימת הדגמים המצטיינים בסקר באף אחד מהסגמנטים והקטגוריות. הדגם שזכה להכי פחות תלונות מצד הלקוחות בכלל הדירוג הוא לקסוס LC.

טסלה סקר JD POWER פולסטאר ריביאן שביעות רצון תקלות במכונית חדשה תקלות במכונית חשמלית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד