הסופה ברברה כאן בשביל להזכיר לנו שנהיגה בחורף עלולה להיות מסוכנת. מצד שני, בתנאים מבוקרים, נהיגה חורפית, בפרט על קרח יכולה להיות אחד הדברים הכי מהנים שיש לעולם הרכב להציע, גם אם אתה מאחורי ההגה של רכב פנאי חשמלי.
ביום חמישי, ה-19 בינואר 2023, סקודה לקחו את הגרסה החזקה של האניאק, ה-RS iV שהושקה לפני מספר חודשים, לאגם סטורטז’ראנן הקפוא שבשבדיה, והחליטו לשבור לא שיא אחד, אלא שני שיאי גינס (כי ביננו מה כבר יש לעשות בשבדיה בחורף). השיא הראשון שנשבר הוא ‘הדריפט הרצוף הארוך ביותר שבוצע על קרח על ידי רכב חשמלי’, כאשר הנהג, ריצ’ארד מידן, נהג במשך יותר מ-15 דקות בדריפט פוטוגני וארוך במיוחד: כמעט 7.4 ק”מ, או ליתר דיוק 7,351 מטרים. השיא השני שנקבע באותו יום הוא ‘הדריפט הרצוף הארוך ביותר שבוצע על הקרח על ידי מכונית’, ובכך שבר את השיא הקודם שנקבע בסין על ידי נהג המרוצים וואנג דונגג’יאנג, בשנת 2022, לאחר שהחליק עם הסובארו אימפרזה WRX שלו במסלול מעגלי לאורך 6.2 ק”מ.
למעשה, סקודה הציבו רכב חשמלי בראש הרשימה של אחד מענפי הספורט המוטורי הכי רועשים וצבעוניים שיש לעולם הרכב להציע. מצד שני הם לא הראשונים, ורק לאחרונה זוכר לנו הסרטון האחרון שהפיקה אאודי ספורט בלאס וגאס, מה שהיה גם לסרטון האחרון של קן בלוק לפני שנהרג בתאונה עם אופנוע שלג.
בכל מקרה, ניתן להתרשם בסרטון שדריפט על הקרח הוא בהחלט מסוג החוויות המהנות שאנחנו רוצים להכניס ל-To Do List שלנו. אנחנו באוברדרייב רק שואלים: יש כאן מישהו עם רכב בנזין שמעוניין להרים את הכפפה ולהחזיר עטרה ליושנה?