אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
סקודה אלרוק (חשיפה ראשונה): המשפחה מתרחבת
ראשי » מבחני דרכים » סקודה אלרוק (חשיפה ראשונה): המשפחה מתרחבת
סקודה אלרוק

סקודה אלרוק (חשיפה ראשונה): המשפחה מתרחבת

נכחנו בחשיפה הראשונית של סקודה אלרוק החדש. על הפלטפורמה החשמלית המוכרת של האניאק, עם ממדים קצת יותר קטנים ובעיקר מחיר שאמור לשים את סקודה בפינה חשמלית אטרקטיבית יותר

אריאל אלסיבוני 07/07/2024 צלם: יצרן

עושה רושם שמה שמטריד בעיקר את היצרניות האירופאיות היום הוא להציג רכב חשמלי ברמות מחיר נמוכות ונגישות יותר. לשם בדיוק נכנס סקודה אלרוק החדש, אבל רק בערך. קודם כל הוא לא מכוון להיות סופר-זול כמו הקטנות החשמליות המוצגות בימים אלו דוגמת סיטרואן e-C3 החדשה. הוא רק אמור להיות זול יותר מהאניאק, להתמקם מתחתיו להרחיב את ההיצע החשמלי של סקודה, מקביל חשמלי לקארוק אם תרצו. ההיצע החשמלי יקבל חיזוק נוסף כשיוצג האפיק (המכוון לקטגורית המוזכרת בתחילה) ב-2026.

כפי שאפשר לראות בתמונות זו חשיפה ראשונה ולא מלאה. הרכב עוטה מדבקות הסוואה, אסור לצלם אותו באופן עצמאי (אין תמונות פנים בכלל), הנהיגה היא עירונית מובהקת ומצומצמת. טעימה. לעיתונאים המוזמנים נחשפה גם גרסה נטולת הסוואה במרתף מבודד. אם כי את המראה הסופי אפשר להבין גם מהתמונות עם מדבקות ההסוואה. החלק המשמעותי ביותר כאן הוא הפנים החדשות של סקודה ועם סמל שמוחלף בכיתוב הפשוט – SKODA. אפשר להתחיל להתרגל.

טוב ניגש ישר לעניין. סקודה אלרוק הוא רכב פנאי במידות דומות מאוד לאלו של האניאק. הם יושבים על אותה הפלטפורמה כך שיש כאן את אותו בסיס הגלגלים (277 ס”מ), קצת יותר גובה ומרכב קצת רחב יותר. ההבדל המשמעותי במידות מצוי בנתון האורך. סקודה אלרוק קצר ב-16 ס”מ מהאניאק, רובם על חשבון סרח העודף האחורי. בתוך תא הנוסעים הוא מרגיש מרווח מאוד ולתא המטען יש נפח של 470 ליטר. יש גם רשת מטען פשוטה בתחתית המדף האחורי לאחסון של אביזרי הטעינה. פשוט כל-כך, יעיל כל-כך ולא ברור איך לא יושם כבר בשום מקום אחר. העיצוב הסולידי בפנים – גרסת טרום ייצור – כולל מסך מרכזי גדול, לוח מחוונים קטן ואת התצוגה עילית במציאות רבודה המוצלחת של הקונצרן.

סקודה אלרוק מתרגל הסוואה בנוף הולנדי טיפוסי

 


בנסיעות המבחן הקצרה, אפשר היה לזהות די בקלות את המכלולים המוכרים והיעילים של הפלטפורמה המוכרת. לטעימה הראשונית הזו הביא סקודה את גרסת ה-286 כ”ס המאובזרת עד הקצה. אם סקודה אלרוק הזכיר את האניאק מבחוץ ומבפנים, כאן הוא מזכיר לנו, שכמות כזו של תוספות, תקפיץ אותו ככל הנראה מעבר ל-200,000 שקלים. מה שאמור להיות מחיר היעד ההגיוני של הדגם, לפני הפתעות מיסוי כמובן.

הנהיגה בהולנד לא הייתה מבחן, בטח לא בסביבות אמסטרדם שהיא בדיוק כמו כל המדינה הזו, שטוחה כמו פנקייק ומוגבלת למהירות מגוחכת. אם זה לא מספיק אז הסיבוב הקצר עבד “בנוהל ברווזים מוקפד” זה אומר אוקטביות שסוגרות על השיירה הקטנה מכל הכיוונים. כדי שמישהו לא ישלוף טלפון ויצלם משהו בעצמו חלילה. למרות זאת, ולמרות הצמיגים נמוכי החתך, ולמרות שרכבי המבחן לא צוידו במתלים אדפטיביים – הסקודה החדשה הרגישה נוחה למדי. לפחות בכמה הבורות וכשלי הסלילה המועטים שהיו בדרך. יחידת ההנעה הזו מרגישה חזקה למדי, גם אם לא מטיחה את הראש לאחור כמו החזקות שבחשמליות. בכלל, זו מרגישה כמו סקודה חשמלית. נוחה, נעימה, שקטה ויעילה. עד כמו שאפשר לקבוע בנסיעה דלה שכזו.

קומפקטי וזול יותר מהאניאק, אך עם יחידות הנעה דומות

 

אפשר לצפות שלארץ יגיעו (תחילת 2025) גרסאות הבכירות עם הסוללות הגדולות והמנועים החזקים שבהיצע. אלו שמוצעות מעבר לגרסת ההנעה הבסיסית (55 קוט”ש, 170 כ”ס). מדובר גרסאות עם סוללות 63 ו-82 קוט”ש, מנועים בהספק של 204 ו-286 כ”ס בהתאמה ועם טווח שנע בין 390 ל-550 ק”מ. עם הסוללה הגדולה מוצעת גם גרסה כפולה מנועים והנעה בעלת 300 כ”ס וטווח של 550 ק”מ. אני לא יודע כמה זו תעניין את הקהל המקומי, אולי באפשרות הטעינה המהירה מ-10 אחוז ל-80 אחוז תוך 25 דקות תעניין אותו יותר.

כך או כך, החשיפה הרשמית והמלאה, בלי מדבקות כאילו, צפויה מאוחר יותר השנה. ברבעון הראשון של 2025 יגיע לכאן סקודה אלרוק. עם יכולת דמוית אניאק, מראה עדכני יותר ובמחיר נמוך יותר. עושה רושם שהוא יכול להוות תשובה טובה, לסיניות החשמליות הזולות יותר השולטות בפלח השוק של החשמליות מתחת ל-200 אלף שקלים.  וזו כבר בשורה טובה.

Skoda Elroq EV 04Skoda Elroq EV 04Preview
Skoda Elroq EV 09Skoda Elroq EV 09Preview
Skoda Elroq EV 10Skoda Elroq EV 10Preview
Skoda Elroq EV 01Skoda Elroq EV 01Preview
Skoda Elroq EV 02Skoda Elroq EV 02Preview
Skoda Elroq EV 03Skoda Elroq EV 03Preview
Skoda Elroq EV 05Skoda Elroq EV 05Preview
Skoda Elroq EV 06Skoda Elroq EV 06Preview
Skoda Elroq EV 07Skoda Elroq EV 07Preview
Skoda Elroq EV 08Skoda Elroq EV 08Preview
Skoda Elroq EV 11Skoda Elroq EV 11Preview
סקודה אלרוקסקודה אלרוקPreview
Skoda Elroq EV 13Skoda Elroq EV 13Preview

אלרוק מכונית חשמלית סקודה סקודה אלרוק סקודה חשמלית קרוסאובר חשמלי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד