אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
סקודה אלרוק (השקה): תגובה חשמלית
ראשי » מבחני דרכים » סקודה אלרוק (השקה): תגובה חשמלית
סקודה אלרוק

סקודה אלרוק (השקה): תגובה חשמלית

סקודה רוצה לשכפל את ההצלחה של האניאק, אז היא קיצרה אותו, העניקה לו עיצוב אופנתי יותר עם תמחור נמוך משמעותית. לפעמים זה פשוט כל מה שצריך לעשות

אריאל אלסיבוני 30/12/2024 צלם: יצרן

למעלה מ-200,000 יחידות מהאניאק החשמלי מכרה סקודה מאז הצגתו בשלהי 2020. רק בשביל לסבר את האוזן, לאלרוק שאנחנו דנים בו כעת הצטברו למעלה מ-20,000 הזמנות תוך ימים ספורים מרגע ההצהרה על השקתו. אז כן, לרעיון של לקפד את זנב האניאק וליצור את האלרוק, עם 16 ס”מ פחות באורך ב-15 אחוזים פחות המחיר, יש ביקוש ער. 

זה פחות או יותר הסיפור כאן. שני הרכבים האלו מרגישים דומים למדי. את זה כבר ידעתי עת הוזמנתי לנהוג בגרסה ראשונית של האניאק תחת הסוואה לפני מספר חודשים. עוד באותו האירוע, הורדו העיתונאים בשקט למרתף מעוצב. שם פגשנו את סקודה אלרוק ללא כיסוי או הסוואה. כך שגם המשמעות האמיתית השנייה של הדגם הזה,, כבר הייתה ברורה לי. כן, זה קשור לעיצוב.

על הכוונות של סקודה עם הדגם הזה אפשר להבין משמו. אלרוק הוא הלחם של המילים אלקטריק וקארוק, למרות שאין בינהם קשר מכאני. האלרוק הוא הרכב החשמלי הראשון של סקודה בקטגוריית ה-SUV הקומפקטיים – הסגמנט הצומח ביותר והפופולרי ביותר באירופה. לאור הביקוש הגובר לרכבים חשמליים בקטגוריה זו, סקודה בחרה להציג את אלרוק כפתרון אידיאלי למי שמעוניין במכונית חשמלית חזקה, מרווחת ונגישה מבחינת מחיר.




קפד זנבו
אלא שלטעמי הסיפור העיקרי כאן הוא דווקא העיצוב. המידות זהות לחלוטין לאניאק (למעט ס”מ בודד בגובה). גם בסיס הגלגלים. הקיצוץ כאן מתרכז בסרח העודף האחורי, עם אותם סנטימנטרים אמורים שקוצצו מהפגוש האחורי. עם הקיצוץ האמור או בלעדיו, ההבדל מול האניאק ברור מאוד. סקודה אלרוק נראה הרבה יותר דחוס, שרירי ומלהיב. העיצוב החדש יחד עם הפנים החדשות שיעברו לכל דגמי סקודה, פשוט עושה את העבודה כמו שצריך. להשקה העולמית הגיעו הדגמים עם חישוקי 20 ו-21 אינץ’ והתוצאה הייתה פשוט מרשימה.


אלו מידות בשיעור כמעט מופרך לרכב כזה, אבל זה מלמד במשהו על השינויים בעולם שסביבנו. בכל מקרה, חישוקי הענק הללו מייצרים פרופורציות המתאימות יותר לאיור קונספט מאשר למכונית שאפשר לקנות בסוכנות, וזה נאמר בצורה הכי חיובית שאפשר. אם בחישוקי ענק עסקינן, אנחנו אמורים לתהות עכשיו על עניין הנוחות. יען כי מידות כאלו מבטיחות נסיעה קופצנית בדרך כלל. ובכן אפשר להירגע. גרסת ה-85 בה נהגתי צוידה במתלים אדפטיביים והציגה מנהגי בידוד וספיגה מהשורה הראשונה. גם בידוד הרעשים מרשים מאוד וזה הגיוני לגמרי. המכונית המקורית ממנה נולד האלרוק היא איכותית במופגן ותחושה הזו נמצאת גם כאן. הביצועים של גרסה זו נמרצים למדי. נתון מומנט שופע ותגובה מיידית מייצרים ביצועים טובים. הם גם גורמים לזנב לפסוע תחת עומס (בתוך מסגרת השמרטפות האלקטרונית) ולגרום לנהג לחייך קלות.


 

קצוץ פגושו
בכלל הגרסה הזו מרגישה נמרצת יותר מהאניאק. המהנדסים של סקודה מוכנים להישבע שאין כאן הבדלים בכיול לעומת האניאק. אולי, אבל סקודה אלרוק הזה מרגיש שמח הרבה יותר על הכביש המפותל. דפי הנתונים מתארים הבדל של כ-30 ק”ג שככל הנראה נחסכו ממש בקצה הישבן שלה. אולי. בכל מקרה באותו הישבן חבויה גם יציאה סקודאית קלאסית. בתור עיתונאי רכב בשני העשורים האחרונים, הזדמן לי (לצערי) לבחון את כל הבציר החשמלי של השנים האחרונות. ותמיד, אבל תמיד, כבל טעינה נמצא זרוק בתא המטען. לא משנה אם מדובר בסינית הזולה ביותר או במכונית פאר. 

הכבל לא מוצא את מקומו. מתגלגל אבוד בתא המטען. יש כאלו שזוכים למעין תיק ייעודי קטן. ואז התיק האמור מתגלגל לו בתא המטען. סקודה, עם החיבה המוכרת שלהם לסדר ומשמעת גם בתא המטען, מצאו פתרון פשוט וגאוני. רשת מטען שצמודה לחלקו התחתון של המגש האחורי, שם יכול כבל הטעינה למצוא מנוח. איך לא המציאו את זה קודם? כמובן שיש כאן עוד המון דברים חכמים, ממערכת חנייה עצמאית חדשה, דרך שימוש נרחב (ולא מורגש) בחומרים ממוחזרים, תצוגת עילית משובחת בטכנולוגיית במציאות רבודה של הקונצרן ועוד. סקודה במיטבה.




בקיצור
בסוף היום, סקודה אלרוק החדשה היא אניאק. כזו שמציגה עיצוב חדש ומושך לאותו תוכן מוכר איכותי ומוצלח. הגליק כאן זה שלמעשה מקבלים את אותו הרכב במחיר שנמוך יותר באירופה מול אותה אניאק. כמה זולה יותר? מדובר על בין 15 ל-20 אחוזים באירופה. אז האלרוק הוא למעשה אניאק עם זנב קטום, עיצוב עדיף ומחיר נמוך בעשרות אלפי שקלים. וזה, רבותי, כבר מדבר בפניי עצמו.

הכותב היה אורח חברת סקודה בספרד

סקודה אלרוק 85 – תעודת זהות
מנוע: חשמלי אחורי, הספק: 286 כ”ס, מומנט: 55.6 קג”מ, תמסורת: אוטומטית ישירה, בסיס גלגלים: 276.5 ס”מ, משקל: 2,119 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 6.6 שניות, מהירות מרבית: 180 קמ”ש, צריכת אנרגיה ממוצעת (יצרן): 15.2 קילוואט ל-100 ק”מ, מחיר משוער: החל מ-210,000 אלף שקלים

Skoda ELROQ 2025 10Skoda ELROQ 2025 10Preview
Skoda ELROQ 2025 01Skoda ELROQ 2025 01Preview
Skoda ELROQ 2025 04Skoda ELROQ 2025 04Preview
Skoda ELROQ 2025 05Skoda ELROQ 2025 05Preview
Skoda ELROQ 2025 08Skoda ELROQ 2025 08Preview
Skoda ELROQ 2025 09Skoda ELROQ 2025 09Preview
Skoda ELROQ 2025 12Skoda ELROQ 2025 12Preview
Skoda ELROQ 2025 13Skoda ELROQ 2025 13Preview
Skoda ELROQ 2025 02Skoda ELROQ 2025 02Preview
Skoda ELROQ 2025 07Skoda ELROQ 2025 07Preview
Skoda ELROQ 2025 03Skoda ELROQ 2025 03Preview
Skoda ELROQ 2025 11Skoda ELROQ 2025 11Preview
Skoda ELROQ 2025 06Skoda ELROQ 2025 06Preview
Skoda ELROQ 2025 14Skoda ELROQ 2025 14Preview
Skoda ELROQ 2025 15Skoda ELROQ 2025 15Preview
Skoda ELROQ 2025 16Skoda ELROQ 2025 16Preview
Skoda ELROQ 2025 17Skoda ELROQ 2025 17Preview
סקודה אלרוקסקודה אלרוקPreview

אלרוק סקודה סקודה אלרוק סקודה אניאק סקודה חשמלית קרוסאובר חשמלי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד