אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ההגה מתנתק מהגלגלים: ספינת הדגל של ניו מקבלת מערכת היגוי אל-חוט חדשה של ZF
ראשי » חדשות » ההגה מתנתק מהגלגלים: ספינת הדגל של ניו מקבלת מערכת היגוי אל-חוט חדשה של ZF

ההגה מתנתק מהגלגלים: ספינת הדגל של ניו מקבלת מערכת היגוי אל-חוט חדשה של ZF

ניו ET9 תקבל את טכנולוגיית ההיגוי-אל חוט החדשה של ZF שמנתקת את הקשר בין ההגה לגלגלים ואמורה להפוך לסטנדרט עתידי בתעשיית הרכב

אופיר דואק 19/02/2025 צלם: יצרן

ההתקדמות הטכנולוגית בתעשיית הרכב הפכה את האלקטרוניקה לגורם מרכזי, ולא רק במכוניות חשמליות. מצערות אלקטרונית אל-חוט הן כבר פריט נפוץ ברוב המכוניות המודרניות ובעידן החשמלי גם במערכת הבלימה מתבצע מעבר הדרגתי למערכות בהן אין קשר בין הדוושה האלקטרונית למשאבת הבלם. הצעד הבא הוא מעבר למערכות היגוי אל-חוט, ואנו צפויים לראות יותר ויותר מכוניות עושות שימוש בטכנולוגיה כיוון שהיא הופכת ל”מוצר מדף” כפי שמדגימה חברת ZF.

ZF הגרמנית מוכרת כאחת מיצרנית תיבות הילוכים, מערכות היגוי ומכלולים היקפיים הגדולות בתעשיית הרכב. לאחרונה פיתחה החברה מערכת היגוי אל-חוט חדשה המיועדת להיות משולבת במכוניות חשמליות, וחברת ניו הסינית החליטה להיותה ראשונה לעשות בה שימוש ולשלבה במכונית הדגל שלה, ה-ET9 הצפויה להגיע לייצור השנה, כאשר ב-ZF הטוענים שיצרניות גדולות נוספות יעשו שימוש במערכת בקרוב.

המערכת החדשה של ZF מבוססת על חיישן הקורא את פקודות ההיגוי וזווית הפניית גלגל ההגה ומעביר את המידע למחשב המערכת, הנותן פקודה למפעיל מכנטרוני המשמש כתיבת ההגה המחוברת למסרק ההגה וקובעת את זווית הגלגלים בהתאם. באופן מעניין מדובר במערכת פשוטה יחסית שעדין משתמש במסרק הגה כך שעדין יד קשר בין שני הגלגלים. יחידת משוב מומנט חשמלית המחוברת לגלגל ההגה אחראית על יצרית התנגדות להפניה ומשקל כדי להעניק משוב לנהג, כאשר רמת הקושי וההתנגדות ניתנת לשליטה וכיול בהתאם להעדפות.


היתרון הגדול של המערכת לפי ZF הוא שהיא מדמה פעולה של הגה כוח בתגבור משתנה, כלומר משנה את קלות הפניית ההגה בהתאם למהירות הנסיעה. המערכת משנה את היחס בין הפניית ההגה לזווית ההיגוי, כך שמתקבלת פעולה המדמה הגה בעל יחס העברה משתנה. התוצאה היא שבמהירות חניה הפניה קלה יוצרת זווית היגוי גדולה יותר כדי להקל על התמרון ואילו במהירות גובהה זווית ההיגוי מצטמצמת כדי לשפר את תחושת היציבות.
המערכת החדשה מאפשרת לפי ZF לשלב בעתיד גם מנגנון מכנטרוני נוסף כדי לקבל היגוי גם לגלגלים האחוריים, ומעבר לכך, הרבה יותר קל להתאימה למערכות תיקון ושמירה על נתיב כיוון שההיגוי מתבצע כולו באופן חשמלי.

מערכות היגוי אלחוט הן לא דבר חדש וכבר לפני עשור וחצי הוצגו מערכות כאלו הבשלות ליצור סדרתי, אך המכשול לשילובן במכוניות היה בעיקר רגולטורי. אינפיניטי הייתה בין החלוצות ליישם מערכת היגוי אל-חוט במכונית סדרתית עם ה-Q50, אך הדרישות הרגולטוריות אילצו אותה להרכיב גם מערכת גיבוי עם מוט היגוי המחובר לתיבת ההגה למקרי חירום.

כיום המציאות שונה וההתפתחות הטכנולוגית הביאה את הרשויות לתת אישור לייצור מערכות היגוי אל-חוט ולשלבן ביצור סדרתי, כפי שטסלה עשתה לאחרונה עם הסייברטארק. עם זאת, כמו כל טכנולוגיה חדשה גם טכנולוגיית ההיגוי אל-חוט עדין נחשבת מורכבת ויקרה, כך שהיא מוגבלת לעת עתה כמקדמת תדמית בדגמי קצה יוקרתיים ויקרים, בדיוק כמו ניו ET9.

NIO ZD הגה אל-חוט היגוי אל-חוט ניו ניו ET9
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד