אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ההגה מתנתק מהגלגלים: ספינת הדגל של ניו מקבלת מערכת היגוי אל-חוט חדשה של ZF
ראשי » חדשות » ההגה מתנתק מהגלגלים: ספינת הדגל של ניו מקבלת מערכת היגוי אל-חוט חדשה של ZF

ההגה מתנתק מהגלגלים: ספינת הדגל של ניו מקבלת מערכת היגוי אל-חוט חדשה של ZF

ניו ET9 תקבל את טכנולוגיית ההיגוי-אל חוט החדשה של ZF שמנתקת את הקשר בין ההגה לגלגלים ואמורה להפוך לסטנדרט עתידי בתעשיית הרכב

אופיר דואק 19/02/2025 צלם: יצרן

ההתקדמות הטכנולוגית בתעשיית הרכב הפכה את האלקטרוניקה לגורם מרכזי, ולא רק במכוניות חשמליות. מצערות אלקטרונית אל-חוט הן כבר פריט נפוץ ברוב המכוניות המודרניות ובעידן החשמלי גם במערכת הבלימה מתבצע מעבר הדרגתי למערכות בהן אין קשר בין הדוושה האלקטרונית למשאבת הבלם. הצעד הבא הוא מעבר למערכות היגוי אל-חוט, ואנו צפויים לראות יותר ויותר מכוניות עושות שימוש בטכנולוגיה כיוון שהיא הופכת ל”מוצר מדף” כפי שמדגימה חברת ZF.

ZF הגרמנית מוכרת כאחת מיצרנית תיבות הילוכים, מערכות היגוי ומכלולים היקפיים הגדולות בתעשיית הרכב. לאחרונה פיתחה החברה מערכת היגוי אל-חוט חדשה המיועדת להיות משולבת במכוניות חשמליות, וחברת ניו הסינית החליטה להיותה ראשונה לעשות בה שימוש ולשלבה במכונית הדגל שלה, ה-ET9 הצפויה להגיע לייצור השנה, כאשר ב-ZF הטוענים שיצרניות גדולות נוספות יעשו שימוש במערכת בקרוב.

המערכת החדשה של ZF מבוססת על חיישן הקורא את פקודות ההיגוי וזווית הפניית גלגל ההגה ומעביר את המידע למחשב המערכת, הנותן פקודה למפעיל מכנטרוני המשמש כתיבת ההגה המחוברת למסרק ההגה וקובעת את זווית הגלגלים בהתאם. באופן מעניין מדובר במערכת פשוטה יחסית שעדין משתמש במסרק הגה כך שעדין יד קשר בין שני הגלגלים. יחידת משוב מומנט חשמלית המחוברת לגלגל ההגה אחראית על יצרית התנגדות להפניה ומשקל כדי להעניק משוב לנהג, כאשר רמת הקושי וההתנגדות ניתנת לשליטה וכיול בהתאם להעדפות.


היתרון הגדול של המערכת לפי ZF הוא שהיא מדמה פעולה של הגה כוח בתגבור משתנה, כלומר משנה את קלות הפניית ההגה בהתאם למהירות הנסיעה. המערכת משנה את היחס בין הפניית ההגה לזווית ההיגוי, כך שמתקבלת פעולה המדמה הגה בעל יחס העברה משתנה. התוצאה היא שבמהירות חניה הפניה קלה יוצרת זווית היגוי גדולה יותר כדי להקל על התמרון ואילו במהירות גובהה זווית ההיגוי מצטמצמת כדי לשפר את תחושת היציבות.
המערכת החדשה מאפשרת לפי ZF לשלב בעתיד גם מנגנון מכנטרוני נוסף כדי לקבל היגוי גם לגלגלים האחוריים, ומעבר לכך, הרבה יותר קל להתאימה למערכות תיקון ושמירה על נתיב כיוון שההיגוי מתבצע כולו באופן חשמלי.

מערכות היגוי אלחוט הן לא דבר חדש וכבר לפני עשור וחצי הוצגו מערכות כאלו הבשלות ליצור סדרתי, אך המכשול לשילובן במכוניות היה בעיקר רגולטורי. אינפיניטי הייתה בין החלוצות ליישם מערכת היגוי אל-חוט במכונית סדרתית עם ה-Q50, אך הדרישות הרגולטוריות אילצו אותה להרכיב גם מערכת גיבוי עם מוט היגוי המחובר לתיבת ההגה למקרי חירום.

כיום המציאות שונה וההתפתחות הטכנולוגית הביאה את הרשויות לתת אישור לייצור מערכות היגוי אל-חוט ולשלבן ביצור סדרתי, כפי שטסלה עשתה לאחרונה עם הסייברטארק. עם זאת, כמו כל טכנולוגיה חדשה גם טכנולוגיית ההיגוי אל-חוט עדין נחשבת מורכבת ויקרה, כך שהיא מוגבלת לעת עתה כמקדמת תדמית בדגמי קצה יוקרתיים ויקרים, בדיוק כמו ניו ET9.

NIO ZD הגה אל-חוט היגוי אל-חוט ניו ניו ET9
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד