אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
סמארט #1 בראבוס במבחן דרכים – טיל חכם
ראשי » מבחני דרכים » סמארט #1 בראבוס במבחן דרכים – טיל חכם
סמארט #1 בראבוס

סמארט #1 בראבוס במבחן דרכים – טיל חכם

הגרסה החזקה של סמארט #1 עושה שימוש בשם של סדנת שיפורים מהוללת, אבל האם זה מה שיעניק לה מעבר לביצועים גם אופי ספורטיבי?

אופיר דואק 18/04/2024 צלם: אופיר דואק

שמות של סדנאות שיפורים וביצועים הפכו למקדם מכירות הכרחי בשוק היוקרה. אין כמעט יצרן פרימיום מוכר שלא מחזיק חטיבה ספורטיבית המייצרת עבורו דגמי ביצועים על בסיס דגמים קיימים שמתמקמים בפסגת ההיצע גם מבחינת נחשקות, ומהווים לרוב גם הצהרת יכולת טכנולוגית. אלא שלא כולם יכולים להרשות לעצמם או צריכים את הביצועים של AMG או M. לכן היצרניות ישמחו להציע לכם חבילות ממותגות של חטיבות הביצועים שיעניקו את המראה הנכון לגרסאות הסטנדרטיות, ושיגרמו לרוב האנשים לחשוב שרכשתם את הדבר האמיתי (עד שתפתחו את מכסה המנוע או תזנקו ברמזור).

בעידן ההנעה החשמלית, שלכל קרוסאובר משפחתי יש מאות כוחות סוס ותאוצות של מכונית על, אפשר לתהות על הצורך במיתוג ספורטיבי ונחיצותו. סמארט #1  בראבוס ממחישה זאת היטב. סמארט #1 כידוע היא הדגם הראשון של סמארט בגלגולה החדש כמיזם משותף בין ג’ילי למרצדס. ג’ילי מייצרת את הסמארט בסין על בסיס פלטפורמה המשותפת גם לוולוו וזיקר, מרצדס מצידה אחראית על העיצוב והמיתוג שיתאים לקהל אירופאי צעיר.

בהתאם לכך, השידוך לבראבוס היה טבעי. בראבוס כידוע מתמחה מזה עשרות שנים בשיפורים של דגמי מרצדס, ואפילו יצרה גרסאות מחוזקות משלה לסמארט הדו-מושבית מהדור הראשון ולסמארט קופה/רודסטר. מצד אחד שם נחשק שמקדם תדמית, מצד שני עוד חשיפה ומזומנים לסדנה המפוארת. השם בראבוס הוצמד לגרסה החזקה של סמארט #1, והוא לבטח יקרוץ לקהל האירופאי יותר מאשר השם “קריפטון” המוצמד לגרסה המקבילה של זיקר X. אבל האם סמארט בראבוס הוא קרוסאובר שהוא לא רק מהיר, אלא גם ספורטיבי בהתאם?


ירידה לפרטים
כפי שהוזכר, לסמארט #1 יש שתי אחיות: וולוו EX30 וזיקר X. הפלטפורמה הזהה לשלושתן מכתיבה מכלולי הנעה זהים לכל שלושת הגרסאות החזקות: שילוב של מנוע חשמלי אחורי המספק 272 כ”ס ומנוע חשמלי נוסף מלפנים בהספק של 154 כ”ס המייצרים יחד הנעה כפולה. בהחלט מעורר חשק, אבל כדי לתאם ציפיות צריך לשים את הדברים על השולחן כבר כעת. סמארט #1 בראבוס היא קודם כל יצירה של אנשי שיווק, לא של מהנדסי רכב. בראבוס שמחו לנדב את שמם עבור המיזם משיקולים כלכליים, אבל התרומה שלהם למכונית מסתכמת בעיקר בהיבט האסטטי. ביננו, הגרמנים מתמחים בלשפר מנועי V12 ו-V8 ולא במנועים חשמליים והגדרות של אפליקציות ( וטוב שכך).

המשמעות הישירה היא שהעיצוב המעוגל, המתוק והצעצועי משהו של סמארט #1 מקבל תוספות המקנות מראה קרבי יותר. הרשימה כוללת חישוקים גדולים ממנו מבצבצים קאליפרים אדומים, שבכה קדמית תחתונה אגרסיבית וספוילר אחורי בולט, אליהם מצטרפים תגי ברבוס בתחתית הפגוש הקדמי ובחלקן התחתון של הדלתות האחוריות. מצטנע משהו, אבל שילוב עם גג ומראות צד בצבע אדום ברכב המבחן מספק את הלוק הנכון. על כונסי האוויר המזויפים שעל מכסה המנוע היינו מוותרים.

תא הנוסעים גם הוא מאמץ ארסנל מלא של שדרוגים למראה ספורטיבי כמו מושבים בעלי תמיכה משודרגת בריפוד משולב אלקנטרה עם, סמל בראבוס רקום על משענות הראש, הגה ספורטיבי מצופה אלקנטרה עליו כתוב בראבוס, תפרים אדומים לריפודים והדיפונים וחגורות בטיחות אדומות. לא פסחו על שום סעיף מהספר, אבל הצליחו לשמור על אווירה נכונה ולא צעקנית.

הדמיון לתא הנוסעים נשמר בהיבט התפעול, עם לוח מחוונים קטן מידי ומסך מרכזי גדול בעל גרפיקה מצועצעת. הנגישות לפונקציות השונות סבירה, וטוב שבניגוד לאחיותיה את האורות בסאמרט אפשר לתפעל באמצעות מתגים. תאורת האווירה ההיקפית מרשימה ויש שפע של מקומות אכסון, אך מצד שני הקונסולה המרכזית הגבוהה עדין תפריע לברכי נהגים גבוהים ואיכות גימור הפלסטיק הכסוף ומנוף בורר ההילוכים לא הולמת רכב ברמת המחיר של כמעט רבע מיליון שקלים.

על הכביש
החבילה של בראבוס היא נותנת דגש על הצד הויזואלי, אך יש גם כמה פיצ’רים שאמורים להעניק תחושה ספורטיבית יותר. נהיגה “בראבוס” שאמור לספק תגובות היגוי ומצערת חדות יותר ואפשרות בחירה בסאונד של מנוע מתוצרת הסדנה שיושמע דרך הרמקולים. גימיק שממצה את עצמו תוך דקה וחצי.

כצפוי, הביצועים לא מאכזבים. עם זינוק ל-100 ב-3.9 שניות סמארט בראבוס מהירה יותר מכל מכונית בגודלה. לא משהו שאחיותיה לא מציעות גם כן בגרסאותיהן החזקות, אם כי אין תחושה של התמתנות בתאוצה גם כשמטפסים מעבר ל-120 קמ”ש כמו בלא מעט חשמליות, והבראבוס מושכת בהחלטיות הרבה יותר צפונה מכך. הבחירה במצב נהיגה “בראבוס” היא כמעט ברירת מחדל, הרי זה המהות של הדגם. ההבדלים שמעניק מצב בראבוס מינורים למדי בהשוואה למצב “ספורט” ובא לידי ביטוי בתגובת מצערת מעט יותר חדש וקצת יותר משקל להגה שמרגיש נכון יותר, אך הוא עדין נותר מנותק.

השם והביצועים מבטיחים, אבל הטיפול לו זכתה השלדה הוא מינורי אף הוא. יש תחושה קשיחה יותר מכיוון המתלים, אך עדין מורגש חוסר בריסון מספק של המרכב הכבד (כמעט 2 טון). בנהיגה מתונה זה לא ממש מפריע, אבל אם תנסו לנהוג בסמארט כפי שהשם בראבוס עלול לדרבן אתכם תגלו שמדובר במכונית צפויה ואוחזת, אבל שלא מעניקה תחושה מהוקצעת או ספורטיבית באמת. מצד שני, הבראבוס לא מענישה בנוחות הנסיעה. צריכת האנרגיה במהלך המבחן עמדה על קצת יותר מ-20 קוט”ש ל-100 ק”מ, מה שיבטיח טווח לא מבריק של כ-350 ק”מ.

אופנה ספורטיבית
למרות השם המבטיח והביצועים המצוינים, סמארט #1 בראבוס רחוקה מלהציע חווית נהיגה ספורטיבית אמיתית. לצד המראה המשודרג היא מציעה את אותן תכונות של הדגמים הרגילים, עם תא נוסעים מאובזר היטב ומרווח למדי לארבעה, תדמית אופנתית ואופי תזזיתי. מי שמידות קומפקטיות הן עבורו יתרון ימצא בסמארט #1 שילוב טוב של ביצועים, מראה ושימושיות, אבל את זה מעניקה גם הגרסה הרגילה במחיר נמוך משמעותית.

סמארט #1 בראבוס – תעודת זהות
מנוע: חשמלי, קדמי + אחורי, הספק משולב: 428 כ”ס, מומנט משולב: 55.4 קג”מ, תמסורת: ישירה, הנעה כפולה
בסיס גלגלים: 275 ס”מ, משקל: 1,975 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 3.9 שניות, מהירות מרבית: 180 קמ”ש, צריכת אנרגיה ממוצעת (יצרן): 17.9 קילוואט ל-100 ק”מ, מחיר: 240,000 שקלים

Smart 1 Brabus 05Smart 1 Brabus 05Preview
Smart 1 Brabus 06Smart 1 Brabus 06Preview
Smart 1 Brabus 12Smart 1 Brabus 12Preview
Smart 1 Brabus 07Smart 1 Brabus 07Preview
Smart 1 Brabus 11Smart 1 Brabus 11Preview
Smart 1 Brabus 14Smart 1 Brabus 14Preview
Smart 1 Brabus 18Smart 1 Brabus 18Preview
Smart 1 Brabus 17Smart 1 Brabus 17Preview
Smart 1 Brabus 15Smart 1 Brabus 15Preview
Smart 1 Brabus 16Smart 1 Brabus 16Preview
Smart 1 Brabus 19Smart 1 Brabus 19Preview
Smart 1 Brabus 01Smart 1 Brabus 01Preview
Smart 1 Brabus 02Smart 1 Brabus 02Preview
Smart 1 Brabus 20Smart 1 Brabus 20Preview
Smart 1 Brabus 21Smart 1 Brabus 21Preview
Smart 1 Brabus 03Smart 1 Brabus 03Preview
Smart 1 Brabus 04Smart 1 Brabus 04Preview
Smart 1 Brabus 08Smart 1 Brabus 08Preview
Smart 1 Brabus 09Smart 1 Brabus 09Preview
סמארט #1 בראבוססמארט #1 בראבוסPreview
Smart 1 Brabus 13Smart 1 Brabus 13Preview
Smart 1 Brabus 22Smart 1 Brabus 22Preview
Smart 1 Brabus 23Smart 1 Brabus 23Preview
Smart 1 Brabus 24Smart 1 Brabus 24Preview

בראבוס סמארט סמארט # בראבוס סמארט #1 קרוסאובר חשמלי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד