אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
סיטרואן C4 ו-C4X (מתיחת פנים): התחדשות ירוקה
ראשי » מבחני דרכים » סיטרואן C4 ו-C4X (מתיחת פנים): התחדשות ירוקה
סיטרואן C4

סיטרואן C4 ו-C4X (מתיחת פנים): התחדשות ירוקה

המשפחתית הקומפקטית של סיטרואן מיישרת קו עם תהליך ההתחדשות העובר על המותג ועוברת בהדרגה להנעה היברידית. האם זה יספיק לה כדי להצליח בישראל כמו באירופה?

ששי כהן 02/02/2025 צלם: יצרן

סיטרואן C4, המשפחתית הקומפקטית של היצרן, היא אמנם אינה אחת מהמשפחתיות הפופולריות בישראל, אך באירופה מדובר בדגם מצליח אשר בגרסת ההאצ׳בק שלו נחשב לדגם השני הנמכר בקטגוריה אחרי הגולף. הישג שהדורות הקודמים של ה-C4 יכלו לחלום עליו. הדור הנוכחי והרביעי במספר הוצג באירופה ב-2020 ומאז מכר כ-270,000 מכוניות, כאשר נתח השוק של הגרסה החשמלית עמד על 16% מסך המכירות.

ה-C4X, גרסת הסדאן שלו שהוצגה שנה מאוחר יותר, הסתפקה במכירות נמוכות יותר, כאשר השווקים המובילים שלה הם המזרח התיכון ואפריקה. השוק הטורקי מוביל את המכירות העולמיות וגם בארץ רשמה המכונית ביקוש גבוה יותר מהאחות בעלת 5 הדלתות. תסיקו בעצמכם את המסקנות לגבי הטעם של הצרכן הישראלי.

בשבוע החולף, הוזמנו להשקה העולמית של דגמי סיטרואן C4 המחודשים לצד סיטרואן C3 איירקרוס החדש (התרשמות ראשונה תעלה באתר אוברדרייב בסוף השבוע) שהם חלק מתהליך התחדשות כולל שעובר היצרן שכולל קו עיצוב חדש ולוגו עדכני בניחוח רטרו. הצגת דגמים אלו מגיעה לאחר שסיטרואן חידשה את דגמי חטיבת המסחריות שלה אשתקד ואף הציגה את הדור החדש של ה-C3, כשבמהלך 2025 צפויה לצאת לדרך גם C5 איירקרוס החדשה. יהיה מעניין.


מראה משפחתי
דגמי סיטרואן C4 המחודשים זוכים ליישור קו עם שפת העיצוב החדשה של היצרן, הכוללת מאפייני עיצוב שהגיעו ממכונית הקונספט סיטרואן OLI שהוצגה לפני כשנתיים והדגימה את הקו העיצובי שילווה את דגמי החברה העתידיים. החזית החדשה כוללת מראה אלגנטי ומתוחכם יותר למראה, עם יחידות תאורה ראשיות מסוג LED ולא פחות מארבעה פנסי LED צרים ומלבניים היוצרים חתימת אור חדשה ליום.

אל אלו מצטרפים שבכה ופגוש קדמי בעיצוב חדש ולוגו סיטרואן החדש והגדול (גדול מדי לטעמי). בצידי הרכב תפגשו גם חישוקי גלגלים 18 אינץ’ קלים בחיתוך יהלום, לצד קשתות גלגלים ומגיני פלסטיק לדלתות בעיצוב חדש. גם חלקה האחורי של המכונית התעדכן בעיצוב חדש הכולל מראה ספורטיבי יותר, תאורת LED מרשימה וכיתוב סיטרואן לרוחב דלת תא המטען המחליף את לוגו היצרן. משלימים את החבילה היצע צבעים חדש ואופציה לצביעה דו-גוונית למרכב הכוללת גג, כיסוי מראות צד וקורות בצבע שחור מבריק. כמו בדגמים היוצאים, גרסת ההאצ׳בק ממשיכה להציע עיצוב בסגנון קרוסאובר דמוי קופה, כאשר ה-C4X מציעה שהוא פחות סדאן ויותר פאסטבק מוגבה שקצת פחות שגרתי מהמקובל, אך נהנה מתא מטען בנפח של 510 ליטר לעומת 380 ליטר בדגם ההאצ’בק. בשני תצורות המרכב נתון הנפח הוא כשאין גלגל חלופי.

בתא הנוסעים השינויים קלים יותר. לוח השעונים הדיגיטלי עודכן בתצוגה חדשה וכך גם מערכת המולטימדיה בעלת מסך 10 אינץ’ שזכתה בנוסף לקישוריות המלאה גם להטמעת Chat GPT בפקודות הקוליות ותמיכה מלאה בעברית. מחזיק הטאבלט המיותר שכלל מגירה שנשלפה מעל לתא הכפפות ירד מהמפרט ומושבי הנוחות המפורסמים של סיטרואן עודכנו בחדשים. מעבר לכך, עיצוב תא הנוסעים כבר מתחיל להראות סימני גיל, אך לזכותו הנדסת אנוש טובה שיחד עם שלל מתגים פיזיים הופכת את תפעול הרכב למשימה קלה ביחס למקובל כיום. רשימת האבזור ממשיכה להיות נדיבה כבר מגרסת הכניסה וגם חבילת הבטיחות עודכנה עם תוספת של כמה מערכות בטיחות חדשות.

הנעה עדכנית
כחלק מדרישות זיהום האוויר האירופאיות המחמירות, מנוע הדיזל ירד מההיצע ובמקומו יוצע הדגם עם יחידת הכח ההיברידית החדשה של היצרן, הכוללת מנוע טורבו בנזין 1.2 ליטר, 3 צילינדרים ומנוע חשמלי המפיקים הספק משולב של 136 כ״ס, ותיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים עם 6 הילוכים. בשעה שבאירופה יוצעו הדגמים גם בגרסת 1.2 ליטר טורבו 100 כ”ס ידנית, לארץ תגיע המכונית בשלב הראשון עם מנוע הטורבו 1.2 ליטר הוותיק מסדרת ה-Pure tech המספק 130 כ”ס, כאשר רק ברבעון האחרון של השנה תגיע המכונית עם יחידת הכוח החדשה. הסיבה לכך היא תעדוף של אספקת יחידת הכוח ההיברידית למדינות בהן יש דרישה למכוניות ידידותיות לסביבה, אשר מונעות מהיצרן קנסות בגין זיהום אוויר.

בסיטרואן מבטיחים שביחידות ההנעה ההבירידית עד 50% מהנסיעה יכולה להתבצע על חשמל מה שמתבטא וירידה עד 20% בצריכת הדלק לעומת הדגם היוצא. בנהיגת ההיכרות הקצרה שערכנו לדגם ההאצ’בק, סיפקה המכונית ביצועים נאים עם 8 שניות מעמידה ל-100 קמ”ש,. התנהגות כביש צפויה ובטוחה, ומעל לכל נוחות נסיעה מצוינת. בסעיף השלילה יחידת הכח בעלת אופי פעולה מחוספס וקצת רועש תחת מאמץ. בכל הנוגע לצריכת דלק, הציגה המכונית סביב ה-15 ק”מ לליטר בנסיעה, אך בתנאים קלים יחסית שכללו שימוש נרחב בתנועה בין עירונית לא מאומצת.

לשמחת חובבי החשמל המקומיים, הגרסה החשמלית החדשה זוכה לעדכון משמעותי של הביצועים וטווח הנסיעה. הספק המנוע צמח מ-136 כ״ס ל-156 כ״ס בדגם החדש, כאשר גרסת הכניסה המצוידת בסוללת 51 קוט״ש שמבטיחה טווח נסיעה עד 360 ק״מ, לא צפויה להגיע יותר לישראל. לארץ תגיע גרסת הטווח הארוך המצוידת בסוללת 54 קוט״ש המבטיחה טווח נסיעה עד 425 ק״מ. לדגם תמיכה בטעינת DC במהירות עד 100 קילוואט המבטיחה טעינת 20-80% מהסוללה בפחות מחצי שעה. בנהיגת ההתרשמות הראשונה, התגלתה הגרסה החשמלית כמכונית נעימה יותר לנהיגה, הכוללת נסיעה חלקה ושקטה משמעותית, עם ביצועים טובים ונוחות נסיעה כוללת, אשר בסיוע מערכת המתלים הכוללת בולמים פרוגרסיביים, צפויה להפוך לאחת המשפחתיות הנוחות ביותר בארץ. את טווח נסיעה קשה היה למדוד בשל אופי המבחן ונאלץ לחכות למבחן מקומי.

סיכוי מחודש
דגמי סיטרואן C4 ו-C4X המחודשים צפויים להגיע לארץ כבר בחודש מרץ הקרוב. בתחילת הדרך תגיע כאמור גרסת הבנזין הוותיקה, כאשר ברבעון האחרון של השנה צפויות להגיע הגרסאות ההיברידיות והחשמליות החדשות. סיטרואן C4 המחודשת תצטרף לשוק המשפחתיות בו המחיר הממוצע כיום נע סביב ה-170-180 אלף שקל, אך בהתחשב בשער היורו הנוח יחסית כיום והגעתם של הדגמים בתחילת הדרך עם יחידת הכוח הוותיקה ולא ההיברידית היקרה יותר לייצור, ניתן לקוות שהמחיר יתעדכן רק בשיעור גובה המס הירוק המחודש שיתורגם לעליה של כמה אלפי שקלים ממחירו של הדגם היוצא שמתחיל ב-154 אלף שקלים.
במידה ואכן תשמור ה-C4 על תמחור אטרקטיבי, היא עשויה להתבלט ולהפוך לאופציה טובה למשפחתית במחיר הגיוני. ואם יש משהו שחסר כיום בתחילת 2025, זה מכוניות עם מחיר נגיש יותר.

הכותב היה אורח חברת סיטרואן בברצלונה

סיטרואן C4 היבריד – תעודת זהות
מנוע: 1,199 סמ”ק, טורבו-בנזין. תגבור היברידי, הספק: 136 כ”ס ב-5,500 סל”ד, מומנט: 23.4 קג”מ ב-1,750 סל”ד, תמסורת: כפולת מצמדים, 6 יחסי העברה. הנעה קדמית, בסיס גלגלים: 267 ס”מ, משקל: 1,328 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 8 שניות, מהירות מרבית: 210 קמ”ש, צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 21.3 ק”מ לליטר, מחיר (משוער): 170 אלף שקלים

Citroen C4 Hybrid 2025 14Citroen C4 Hybrid 2025 14Preview
סיטרואן C4סיטרואן C4Preview
Citroen C4 Hybrid 2025 03Citroen C4 Hybrid 2025 03Preview
Citroen C4 Hybrid 2025 18Citroen C4 Hybrid 2025 18Preview
Citroen C4 Hybrid 2025 17Citroen C4 Hybrid 2025 17Preview
Citroen C4 Hybrid 2025 12Citroen C4 Hybrid 2025 12Preview
Citroen C4 Hybrid 2025 21Citroen C4 Hybrid 2025 21Preview
Citroen C4 Hybrid 2025 19Citroen C4 Hybrid 2025 19Preview
Citroen C4 Hybrid 2025 16Citroen C4 Hybrid 2025 16Preview
Citroen C4 Hybrid 2025 20Citroen C4 Hybrid 2025 20Preview
Citroen C4 Hybrid 2025 01Citroen C4 Hybrid 2025 01Preview
Citroen C4 Hybrid 2025 02Citroen C4 Hybrid 2025 02Preview
Citroen C4 Hybrid 2025 04Citroen C4 Hybrid 2025 04Preview
Citroen C4 Hybrid 2025 05Citroen C4 Hybrid 2025 05Preview
Citroen C4 Hybrid 2025 06Citroen C4 Hybrid 2025 06Preview
Citroen C4 Hybrid 2025 07Citroen C4 Hybrid 2025 07Preview
Citroen C4 Hybrid 2025 08Citroen C4 Hybrid 2025 08Preview
Citroen C4 Hybrid 2025 09Citroen C4 Hybrid 2025 09Preview
Citroen C4 Hybrid 2025 10Citroen C4 Hybrid 2025 10Preview
Citroen C4 Hybrid 2025 11Citroen C4 Hybrid 2025 11Preview
סיטרואן C4סיטרואן C4Preview

סיטרואן סיטרואן C4 סיטרואן C4 היברידי סיטרואן C4X סיטרואן e-C4
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד