אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
סיטרואן קקטוס – ביי לכריות, שלום למתלה חדש
ראשי » חדשות » סיטרואן קקטוס – ביי לכריות, שלום למתלה חדש
סיטרואן קקטוס

סיטרואן קקטוס – ביי לכריות, שלום למתלה חדש

סיטרואן קקטוס מוותר על ייחוד במראה ומוסיף ייחוד למתלה בדרך למיינסטרים

בן חסון 26/10/2017

כאשר הוצג לראשונה סיטרואן קקטוס לא יכולנו להתחמק מהתחושה שאחרי שנים של דגמים קצת אפורים ומשעממים, היצרנית הצרפתית הוותיקה והייחודית הזו חזרה לעצמה. עם הקקטוס היה נראה שסיטרואן שוב מצאה את נוסחת הקסם שמשלבת בין עיצוב ייחודי (יש יאמרו ייחודי מדי…) ופתרונות הנדסיים יצירתיים לתוך רכב שמצליח להעלות חיוך ולא להעליב למרות מחירו הנמוך. הסדר שב על כנו, סיטרואן חזרה להיות “מוזרה” ואנחנו, בגדול, אהבנו את זה.

כעת, במסגרת העדכון של אמצע החיים, סיטרואן לוקחת את הקקטוס לכיוון אחר. מתיחת הפנים מוותרת כמעט לחלוטין על סממני השטח, בראשם כריות ה’אייר-באמפס’ (מעטרות את תחתית הדלתות בקטנה) שאפיינו את הדגם מראשיתו.

אל השינויים האלה מצטרפים עם עדכונים לחזית ברוח ה-C3 וליחידות התאורה מאחור (מזכירות את C5 איירקרוס), והתוצאה שמתקבלת הרבה יותר שגרתית למראה. תחליטו אתם לאיזה מחנה אתם שייכים – זה שנשבע אמונים לעיצוב המוזר-המקסים של הקקטוס המקורי או זה שמברך על בואו למיינסרים.


אם חשבתם שרמת מכירות נמוכה היוותה סיבה לוויתור על עיצוב כה ייחודי תרשו לנו להסביר. בסיטרואן מתייחסים אל הקקטוס החדש כמכונית “האצ’בק קומפקטית” ולא כ”קרוסאובר” כבעבר (למרות שאין שינויים גדולים במידות). הם לא אומרים זאת במפורש אבל נראה שהוא הולך למלא, לפחות באופן חלקי, את מקומה של C4 המזדקנת בפלח הקומפקטי ולהשאיר את הבמה ל-308 של פיג’ו ואסטרה של אופל החברות בקונצרן. את מקומו של רכב הפנאי הקטן יתפוש ככל הנראה סיטרואן C3 איירקרוס שהוצג לא מזמן.

סיטרואן קקטוס
וויתר על ייחוד במראה תמורת ייחוד במתלה

 

אבל בסיטרואן לא נטשו לחלוטין את הייחוד שמאפיין אותם והקדישו מאמצים לתכונה אחת שמאוד מזוהה עם היצרנית – נוחות. הסלוגן שמלווה את השקת הקקטוס המחודש הוא “נוחות זה הקול החדש”. כדי לעמוד מאחורי ההצהרות האלה בסיטרואן הגו מתלה חדש (הופיע לראשונה ב-C5 איירקרוס), כזה שמשתמש ביחידת קפיץ-בולם מסורתית, אך במקום כרית עצירה מגומי בסוף ישנו בולם הידראולי נוסף (סיטרואן מספרת כי רשמה 20 פטנטים על הרעיון). התוצאה, לטענתם, שיכוך טוב יותר של המהמורות תוך שמירה על תא נוסעים מאוזן גם בתנאים של אספלט בעייתי במיוחד. מעניין יהיה להרגיש את המתלה הזה בעבודה.

סיטרואן קקטוס
הלך (כמעט) האייר באמפ

 

תא הנוסעים זכה לשורה ארוכה של שינויים, אך מבחינת המראה הוא די דומה לקודמו (צבעים חדשים, ריפודים חדשים וכו’) ונותר עם שלושה פתחי מיזוג בלבד. ישנה מערכת מולטימדיה חדשה ומושבים שתוכננו מחדש בעלי קצף דחוס שמוסיף לנוחות בנסיעות ארוכות, לטענת סיטרואן. עוד ניתן לספר כי תוספת חומרי בידוד ואבזור הובילו לעליה של כ-40 ק”ג לרוחב היצע הגרסאות.

בהתאם לרוח התקופה סיטרואן קקטוס מקבל מערכות בטיחות מתקדמות כמו מערכת בלימה אוטונומית, התראה על רכב בשטח מת, התראה על סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים ועוד.

 

סיטרואן קקטוס
תא הנוסעים שומר על המראה אבל מוסיף חומרי בידוד ומערכות בטיחות

 

הקקטוס שומר על יחידות ההנעה המוכרות – 1.2 בנזין 82 כ”ס ידני או 110 כ”ס (ידני או אוטומט) ודיזל  (100 כ”ס ו-120 כ”ס). אליהם מתווספת גרסת ה-130 כ”ס של מנוע ה-1.2 המוגדש (ידנית בלבד, 6 היל’) ותיבה אוטומטית שמשודכת לדיזל החזק.

סיטרואן קקטוס המעודכן צפוי להגיע לישראל באמצע שנת 2018.

סיטרואן קקטוס

סיטרואן קקטוס
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד