אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
סיטרואן קקטוס – ביי לכריות, שלום למתלה חדש
ראשי » חדשות » סיטרואן קקטוס – ביי לכריות, שלום למתלה חדש
סיטרואן קקטוס

סיטרואן קקטוס – ביי לכריות, שלום למתלה חדש

סיטרואן קקטוס מוותר על ייחוד במראה ומוסיף ייחוד למתלה בדרך למיינסטרים

בן חסון 26/10/2017

כאשר הוצג לראשונה סיטרואן קקטוס לא יכולנו להתחמק מהתחושה שאחרי שנים של דגמים קצת אפורים ומשעממים, היצרנית הצרפתית הוותיקה והייחודית הזו חזרה לעצמה. עם הקקטוס היה נראה שסיטרואן שוב מצאה את נוסחת הקסם שמשלבת בין עיצוב ייחודי (יש יאמרו ייחודי מדי…) ופתרונות הנדסיים יצירתיים לתוך רכב שמצליח להעלות חיוך ולא להעליב למרות מחירו הנמוך. הסדר שב על כנו, סיטרואן חזרה להיות “מוזרה” ואנחנו, בגדול, אהבנו את זה.

כעת, במסגרת העדכון של אמצע החיים, סיטרואן לוקחת את הקקטוס לכיוון אחר. מתיחת הפנים מוותרת כמעט לחלוטין על סממני השטח, בראשם כריות ה’אייר-באמפס’ (מעטרות את תחתית הדלתות בקטנה) שאפיינו את הדגם מראשיתו.

אל השינויים האלה מצטרפים עם עדכונים לחזית ברוח ה-C3 וליחידות התאורה מאחור (מזכירות את C5 איירקרוס), והתוצאה שמתקבלת הרבה יותר שגרתית למראה. תחליטו אתם לאיזה מחנה אתם שייכים – זה שנשבע אמונים לעיצוב המוזר-המקסים של הקקטוס המקורי או זה שמברך על בואו למיינסרים.


אם חשבתם שרמת מכירות נמוכה היוותה סיבה לוויתור על עיצוב כה ייחודי תרשו לנו להסביר. בסיטרואן מתייחסים אל הקקטוס החדש כמכונית “האצ’בק קומפקטית” ולא כ”קרוסאובר” כבעבר (למרות שאין שינויים גדולים במידות). הם לא אומרים זאת במפורש אבל נראה שהוא הולך למלא, לפחות באופן חלקי, את מקומה של C4 המזדקנת בפלח הקומפקטי ולהשאיר את הבמה ל-308 של פיג’ו ואסטרה של אופל החברות בקונצרן. את מקומו של רכב הפנאי הקטן יתפוש ככל הנראה סיטרואן C3 איירקרוס שהוצג לא מזמן.

סיטרואן קקטוס
וויתר על ייחוד במראה תמורת ייחוד במתלה

 

אבל בסיטרואן לא נטשו לחלוטין את הייחוד שמאפיין אותם והקדישו מאמצים לתכונה אחת שמאוד מזוהה עם היצרנית – נוחות. הסלוגן שמלווה את השקת הקקטוס המחודש הוא “נוחות זה הקול החדש”. כדי לעמוד מאחורי ההצהרות האלה בסיטרואן הגו מתלה חדש (הופיע לראשונה ב-C5 איירקרוס), כזה שמשתמש ביחידת קפיץ-בולם מסורתית, אך במקום כרית עצירה מגומי בסוף ישנו בולם הידראולי נוסף (סיטרואן מספרת כי רשמה 20 פטנטים על הרעיון). התוצאה, לטענתם, שיכוך טוב יותר של המהמורות תוך שמירה על תא נוסעים מאוזן גם בתנאים של אספלט בעייתי במיוחד. מעניין יהיה להרגיש את המתלה הזה בעבודה.

סיטרואן קקטוס
הלך (כמעט) האייר באמפ

 

תא הנוסעים זכה לשורה ארוכה של שינויים, אך מבחינת המראה הוא די דומה לקודמו (צבעים חדשים, ריפודים חדשים וכו’) ונותר עם שלושה פתחי מיזוג בלבד. ישנה מערכת מולטימדיה חדשה ומושבים שתוכננו מחדש בעלי קצף דחוס שמוסיף לנוחות בנסיעות ארוכות, לטענת סיטרואן. עוד ניתן לספר כי תוספת חומרי בידוד ואבזור הובילו לעליה של כ-40 ק”ג לרוחב היצע הגרסאות.

בהתאם לרוח התקופה סיטרואן קקטוס מקבל מערכות בטיחות מתקדמות כמו מערכת בלימה אוטונומית, התראה על רכב בשטח מת, התראה על סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים ועוד.

 

סיטרואן קקטוס
תא הנוסעים שומר על המראה אבל מוסיף חומרי בידוד ומערכות בטיחות

 

הקקטוס שומר על יחידות ההנעה המוכרות – 1.2 בנזין 82 כ”ס ידני או 110 כ”ס (ידני או אוטומט) ודיזל  (100 כ”ס ו-120 כ”ס). אליהם מתווספת גרסת ה-130 כ”ס של מנוע ה-1.2 המוגדש (ידנית בלבד, 6 היל’) ותיבה אוטומטית שמשודכת לדיזל החזק.

סיטרואן קקטוס המעודכן צפוי להגיע לישראל באמצע שנת 2018.

סיטרואן קקטוס

סיטרואן קקטוס
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד