אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
סיטרואן ג’אמפי (מבחן): המכונית כבית
ראשי » מבחני דרכים » סיטרואן ג’אמפי (מבחן): המכונית כבית

סיטרואן ג’אמפי (מבחן): המכונית כבית

כמו תמיד, גם על רכב מסחרי אנחנו מסתכלים בעיניים אחרות.

אריאל אלסיבוני 22/11/2020

אם המכונית היא בית בעולם של קוקה-קולה, מה תגיד על רכב  מסחרי? זו כבר וילה לכל דבר ועניין לא? ובכן לא בדיוק, אבל בערך. את  יחסי החיבה שלי לרכבים מסחריים התחלתי עם טנדרים. ואז, עם השנים והצרכים הבנתי שטנדר שזה אחלה, אבל אני צריך שטח מסחרי סגור. אבל עם האוכל בא התאבון. כי זה מתחיל עם רצון בסיסי (להוביל אופנוע למסלול) ונגמר בדרישות בלתי אפשריות.

הדרישות האלו הביאו אותי לפרסם למכירה את הפורד אקונוליין הישן שלי. ישן, אבל לא כל כך נאמן. חיפשתי חלופה מודרנית יותר, נוחה יותר וגם צמאה פחות. במסגרת סיבוביי נחתתי לתוך מושבו של סיטרואן ג’אמפי עדכני. אחד גדול וגם חזק למדי. חזק מאוד, מספיק חזק בכדי שאשכח את ה-V8 העייף באקונוליין שלי.

אבל רגע, לפני זה, אני רוצה לדבר על הדרישות שלי. אני לא משנע משטחים, לא עושה הובלות, וגם לא מחזיק קח חלוקת לחם. אני סתם בן אדם פרטי עם דרישות פנאי שמחייבות מטר-רבוע ממונע. אני צריך לקחת את האופנוע שלי למסלול כבר אמרנו. מצד שני אני אוהב לבלות לילה או שניים על חוף כזה או אחר ולנקות קצת את הראש. אז צריך מקום לישון. וגם מקום לאחסן. וכדאי שכל אלו יהיו בתוך משהו שנעים לצבור ק”מ כי גם המסלולים וגם החופים לא נמצאים ליד הבית.

הכיוון מסחרי, הביצוע נעים

 


את הג’אמפי הזה החלטתי לקחת לאילת. הוא הגיע אליי כמה ימים אחרי הנסיעה הזו, בה ראיתי את מי המפרץ, אבל לא הספקתי לטבול בהם. הפעם, התוכנית היתה פשוטה, על כל שעת נהיגה, שעה עם סנפירים במים. על הדרך והק”מ נראה איך מרגישה מסחרית מודרנית כזו. נשמע לי כמו סידור מוצלח.

טוב, בוא נעזוב את ההקדמה הארוכה הזו ונחזור אל הרכב. אני עלול לסטות מהנושא כשאני מפנטז על המסחרית/קמפר האולטימטיבי מבחינתי. הסיטרואן ג’אמפי הוא הנציג של סיטרואן בסגמנט המסחריות הקלות והוא זכה כאן להצלחה אצל בעלי מקצוע ומשפחות מרובות ילדים בגלגוליו הקודמים. את הצללית שלו אתם יכולים לראות גם תחת השם טויוטה פרואייס וגם עם סמלים של פיג’ו ואופל. לארץ הוא מגיע בשלוש גרסאות מרכב, שלושה מנועים ושתי תיבות הילוכים. למבחן התייצבה הג’אמפי עם מרכב גדול, המנוע החזק ותיבה אוטומטית.

קל מאוד לטפס אל כיסא הנהג הגבוה ולצאת לדרך. ההגה מעט אופקי וכך גם הדוושות, סממנים מסחריים קלים שלא באמת מפריעים לך לתפעל את המכונה הזו. בורר מוט ההילוכים הוא מעין חוגה הממוקמת גבוה. זה מותיר מרחב רגליים נטול הפרעות לרוחב הקבינה. שלושת המושבים מלפנים גבוהים מאוד כאמור ומרגישים נוחים למדי כרגע.

התנהלות חסרת מאמץ. בעיר ומחוצה לה

 

הנעה והמנוע מתעורר בצורה חרישית. זהו טורבו דיזל בנפח 2.0 ל’ המפיק 177 כ”ס ויותר מ-40 קג”מ. הכוח הזה עובר אל הגלגלים הקדמיים דרך 8 יחסי-העברה בתיבה הפלנטרית. התחושה כאן נמרצת למדי. נתון התאוצה הרשמי מדבר על 9.6 ש’ למיאוץ הקלאסי וצבירת המהירות נפסקת רק ב-170 קמ”ש. הנתונים האלו לא משקרים, הג’אמפי נאמן לשמו, מקפץ לפנים, מחפש הזדמנות להאיץ ומתקדם חזק ומהר לפנים.

באופן מפתיע, למרות הייעוד ואולי בגלל המקור, הוא נעים בנסיעה. רעשי הכביש מבודדים היטב, הנוחות ללא מטען מפתיעה, יחידת ההנעה מעודנת. החווייה לא ממש מסחרית. גם האבזור תורם כאן להרגשה נורמטיבית. רק החומרים שמכוונים יותר לצד העמיד ופחות לצד המפנק מחזירים אותך לייעודו המקורי.

זהו אולי הדגם הגדול בהיצע, אבל הוא לא מרגיש גמלוני או מסורבל. קוטר הסיבוב לא חייב תמרונים מתוחכמים בסביבה עירונית. ביחד עם שדה הראייה והמראות הגדולות קל למקם אותו בדיוק מילימטרי בין פגוש בולט מכאן למדרכה שם. גם התיבה האוטומטית שמרגישה חלקה וזריזה ברוב הזמן הופכת את הנסיעה בעיר (ומחוצה לזה) לחסרת מאמץ. צריכת הדלק לאורך הנסיעה הרשימה גם היא עם נתון משולב של 11.9 ק”מ עם רגל כבדה לכל ליטר סולר.

הספייסטורר משתמש במרחב של הג’אמפי בהגשה משפחתית יותר

 

הנסיעה הארוכה חשפה מגרעת אחת. תנוחת הנהיגה טובה, הכיסא נוח, אבל המבנה מניח את המשענת ניצבת, 90 מעלות מוחלטות. לא תמיד נוח לנהג או לנוסעים בנסיעות ארוכות. זה גורם לי לחשוב ישר על גרסת הספייסטורר של הג’אמפי שמכוונת יותר למקומות משפחתיים ופחות למקומות מסחריים. היא אמורה להציע את התחושה הנעימה והנוחה יותר שקצת חסרה לי כאן עכשיו.

כמובן, שניתן להזמין את הג’אמפי בכל מיני קונפיגורציות של התקנות מקומיות ומקוריות. מזגן אחורי, שורת כיסאות, דיפון או רצפה, איש-איש וצרכיו הוא. הצרכים שלי כרגע פשוטים, להעביר לילה על החוף הדרומי. מזרח מתנפח גדול נכנס בקלות בין בליטות בתי הגלגלים מאחור. ונשאר לי עוד הרבה מאוד מקום להתארגנות בארגז המטען הגדול. עכשיו, זה הזמן לקפוץ למים.

בדרך הארוכה חזרה היה לי לא מעט זמן לחשוב. לשימושים מסחריים נטו, לכאלו עם קווי חלוקה, או בעלי מקצוע, הג’אמפי נותן המון מקום מצד אחד וביצועים טובים ויכולת תמרון מצוינת מצד שני. מי שמבקש ליהנות מהוורסטיליות שיש ברכב גדול כזה, בהיבט המשפחתי, יצטרך להפעיל לחץ פיזי מתון על היבואן ולקבל גרסת נוסעים מקורית של הג’אמפי – בדמות הספייטורר (עם כל הכבוד להתקנות המקומיות). במחיר הזה אין שום סיבה להתפשר מהבחינה הזו. ואני? אני הבנתי מה אני צריך. לפחות עד להודעה חדשה.

נתונים:1,997 סמ”ק, 177 כ”ס ב-3,750 סל”ד, 40.8 קג”מ ב-2,000 סל”ד, 11.9 ק”מ/ל’ (מבחן), 9.6 ש’, 170 קמ”ש, 256,990 שקלים

סיטרואן
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד