אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
עד 700 ק”מ טווח: סטלנטיס מציגה פלפורמה חשמלית חדשה
ראשי » חדשות » עד 700 ק”מ טווח: סטלנטיס מציגה פלפורמה חשמלית חדשה

עד 700 ק”מ טווח: סטלנטיס מציגה פלפורמה חשמלית חדשה

קבוצת סטלנטיס סוגרת את הפער מול המתחרים ומציגה פלטפורמה חשמלית חדשה, גמישה וייעודית עבור דגמים בגודל בינוני שתאפשר טווח של עד 700 ק"מ וטעינה מהירה במתח גבוה

אופיר דואק 06/07/2023 צלם: יצרן

הזינוק הטכנולוגי בתחום ההנעה החשמלית מאלץ את יצרניות הרכב המערביות להשקיע מאמצים גדולים כדי לעמוד בקצב של המתחרות המגיעות מסין. קבוצת סטלנטיס הענקית הייתה עד כה בפיגור טכנולוגי גם ביחס ליצרניות מערביות דוגמת קבוצת פולקסווגן, כאשר הדגמים החשמליים אותם הציעה התבססו על הסבה של פלטפורמה קיימת (CMP) והיו מוגבלים יחסית בטווח ובביצועים.

כעת הפער הזה נסגר, כאשר אתמול חשפה קבוצת סטלנטיס פלטפורמה חשמלית ייעודית חדשה תחת השם STLA Medium. הפלטפורמה החדשה היא חלק מתכנית החומש של קבוצת הענק שבה המכוניות של כל שפע המותגים יתבססו על ארבע פלטפורמות מודולאריות חדשות שיותאמו גם להנעה חשמלית.

כפי שניתן להבין משמה, הפלטפורמה החדשה שהוצגה תשמש את הדגמים בגודל בינוני בסגמנטים C ו-D של פיג’ו, סיטרואן, אופל, פיאט, אלפא רומיאו, לנצ’יה וככל הנראה גם את המותגים האמריקאים שבקבוצה. היא חלק משמעותי בדרך להשגת יעד שבו 100% ממכוניות הנוסעים שתמכור סטלנטיס באירופה ו-50% ממכוניות הנוסעים בארה”ב יהיו חשמליות עד שנת 2030. על פי סטלנטיס, הפלטפורמה הגמישה תאפשר בסיס גלגלים שינוע בין 270 ל-290 ס”מ עבור דגמים שאורכם הכולל ינוע בין 4.3 ל-4.9 מטרים. בנוסף תאפשר הפלטפורמה עבור רכבי הקרוסאובר מרווח גחון מרבי של 22 ס”מ שיאפשר יכולת ראויה גם בשטח.


בדומה לפלטפורמות דומות, גם בפלטפורמה של סטלנטיס מכלול הסוללות ימוקם ברצפת הרכב כדי להוריד את מרכז הכובד. סטלנטיס תציע את הדגמים שיבנו על גבי הפלטפורמה עם שני סוגים של מארזי סוללות בקיבולת של עד 98 קוט”ש, אשר ניתן יהיה לשדרגן בעתיד לסוללות בעלי הרכב כימי מתקדם יותר. מארז הסוללה הסטנדרטי אמור להספיק לטווח מרבי של 500 ק”מ ואילו המארז השני והגדול המותאם לביצועים גבוהים יותר יוכל לספק טווח של יותר מ-700 ק”מ בדגמים מסוימים. הסוללות יתמכו בטעינה במתח גבוה של 400V, מה שיאפשר לטעון את הסוללות מ-20% ל-80% ב-27 דקות, המשמעות היא טעינת DC מהירה בקצב של 2.4 קילוואט לדקה, כלומר כ-150 קילוואט בשעה.

הפלטפורמה בתצורתה הבסיסית תותאם לשימוש עם מנוע יחד מלפנים והנעה קדמית, או בתצורה של הנעה כפולה עם מנוע נוסף מאחור עם הספקים שינועו בין 215 ל-382 כ”ס, מה שיאפשר לסטלנטיס לסגור את הפעם מול המתחרים גם בגזרת הביצועים, אם כי בדומה ליצרניות אירופאיות אחרות היא לא נגררת למלחמות ההספקים הדמיוניים. אחת הסיבות לכך היא כדי לאפשר צריכת אנרגיה נמוכה, עם הצהרה שהדגמים שיבוססו על הפלטפורמה יוכלו להשיג צריכה ממוצעת של 14 קילוואט ל-100 ק”מ.

STLA אלפא רומיאו לנצ'יה מכונית חשמלית סטלנטיס סיטרואן פיאט פיג'ו פלטפורמה חשמלית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד