אחרי ההצלחה של אופנועי השטח החשמליים בשנים האחרונות, בעיקר בזכות ההצלחה של המותג סורון, רוצה חברת EMOTO לחבר לזרם גם את נישת הסופרמוטו. בימים אלו הציגה חברת סטראק פיוצ’ר דגם סופרמוטו חשמלי ומקצועי חדש, אותו צפויה חברת EMOTO להתחיל לשווק בישראל בעוד כחודש.
הסופרמוטו של סטראק מתבסס על דגמי ה-MX וה-EX המוכרים, בהתאמות הנדרשות לז’אנר. זה אומר גיאומטריית היגוי שונה, חישוקי 17 אינץ’ עם צמיגי כביש ספורטיביים, ומערכת מתלים בכיול ייעודי הכוללת מזלג הפוך מתוצרת קאייבה בעל אפשרות כיוונון מלאה. מערכת הבלימה היא מתוצרת ברמבו והירידה לפרטים ממשיכה גם עם תת שלדה מאלומיניום לצד משולשים ונאבות מכורסמים.
סטארק SM יוצע בשתי גרסאות הנעה: SM60 עם מנוע חשמלי בהספק של 60 כ”ס ו-SM80 עם מנוע בהספק של 80 כ”ס, הספק גבוה יותר מדגמי הסופרמוטו החזקים ביותר עם מנועי בעירה פנימית (דוקאטי היפרמוטארד מונו וק.ט.מ SMC-R 690), כאשר המשקל העצמי של האופנוע עומד על 124.5 ק”ג בלבד. באופן מעניין, למרות ההספק ויחס המשקל/כ”ס הגבוה, כמו כל כלי חשמלי הסטארק SM דורש רשיון A2 בלבד עם דרגת בטיחו זהה לזה של קטנועי 50 סמ”ק.
הסוללה של סטארק SM אמורה לספק טווח משולב של עד 116 ק”מ, עם אפשרות לטעינה מכל שקע חשמלי בקצב של עד 3.3 קילוואט – מה שמאפשר טעינה מלאה בזמן שבין שעה לשעתיים בהתאם לרשת החשמל. בהתאם למיתוג הטכנולוגי והעתידני, מגיע האופנוע עם מספר פיצ’רים ייחודיים כמו מכשיר ה- ARKENSTONE שבוא מפתחה גישה לרכב המאפשר לשלוט גם במצבי הרכיבה השונים ומציע אפשריות כיול שונות באופנוע, זאת לצד פונקציית הקלטה מובנית של הרכיבה ותכונות ניווט. בנוסף תומך המכשיר גם בהורדת עדכונים OTA עבור האופנוע.
שיווקו בישראל של סטארק SM מתחיל במקביל לחשיפה העולמית, ומחירו יעמוד על 80 אלף שקלים לגרסת ה-60SM ו-85 אלף שקלים לגרסת ה-SM80.